Heel erge kramp

<p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo,</span></p><p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Op dit moment ben ik bijna 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. Rond de 23 weken werd ik op een ochtend na het opstaan ineens overvallen door vreselijke kramp in mijn onderbuik. Ik kon niet blijven liggen van de pijn. Een aanhoudende kramp die soms wat erger werd en dan weer afzwakte maar steeds aanwezig bleef (duidelijk geen weeën). De verloskundige gebeld, toen ze er was had zij ook geen idee wat het kon zijn en ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar kindje gecheckt en die was gelukkig helemaal in orde. Geen blaasontsteking of ontsluiting. Inmiddels was de kramp weer weggetrokken. Na controle in het ziekenhuis weer naar huis gestuurd zonder dat er een duidelijk oorzaak of aanleiding gevonden was voor de kramp.</span></p><p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Inmiddels 4 weken verder is de kramp een aantal keer geweest. Altijd in de ochtend, duurt ongeveer 1-1,5 uur en trekt daarna weer weg, de pijn is heel heftig. Ik moet dan in bed blijven liggen met een warme kruik en probeer de pijn weg te zuchten. Verder heb ik gedurende de rest van de tijd helemaal nergens last van, geen steekje of pijntje niks. </span></p><p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Deze week nogmaals een controle in ziekenhuis en daar kwam weer geen oorzaak of aanleiding uit. Er wordt gezegd dat het iets met de banden te maken heeft en dat ik moet accepteren dat dit soms gebeurt. Dat vind ik dus erg lastig omdat ik me blijf afvragen wat dan de reden is dat dit soms gebeurt en ik er graag iets aan zou willen doen om te voorkomen.</span></p><p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zijn er mensen die deze klachten herkennen en </span><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">misschien weten wat het is en hoe het komt? En vooral ook, wat er aan te doen is?</span></p><p style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;">Liefs</p>

In mijn vorige zwangerschap dit ook paar keer meegemaakt in de 20 en 30 weken! heel pijnlijk en stil liggen afwachten tot het maar overging. Ook ziekenhuis geweest maar konden ook niks vinden. ze dachten ook aan bandenpijn of gewoon kramp. Nu 25 weken en ben wel voorzichtig met opstaan en bewegen in bed. Puur uit angst. Want nu nog niet gehad. Nooit geweten dus wat het precies was maar weet nog goed hoeveel pijn het deed en hoe eng het dan ws. Vooral de 1ste keer.

Terug
Bovenaan