heel graag jullie advies en tips

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje van bijna een week en onze vorige dochter was een huilbaby. Ik wil het nu allemaal beter doen om maar te voorkomen dat dit weer gebeurd, maar ben best erg onzeker.
Yenthe slaapt 's nachts heel slecht. vannacht wilde ze van half 11 tot de nachtvoeding bij ons zijn en sliep alleen in onze armen en niet in haar bed. Na de nachtvoeding hebben we haar wel in bed gelegd maar kwam ze 1,5 uur lang wel om de 10 minuten met wat gehuil, ze wilde onze horen denk ik en ook haar tutje. ze heeft enorme zuigbehoefte. Voor ons is dit erg vermoeiend. Het zal ook met haar dag en nachtritme te maken hebben. Maar heeft iemand tips dat dit veranderd? Overdag slaapt ze wel heel goed, op 1 voeding na vandaag, maar ze had wel net een hielprikje gehad toen.
Ik maak haar wakker, geef haar flesje op een rustige plek zonder prikkels, houd haar bij me totdat ze slaap krijgt en leg haar in bed. Kan ik haar ook al af en toe in de box leggen of zijn dit teveel prikkels?

Ik wil het zo graag goed doen en ook zelf aan maar een beetje slaap toekomen, 5 uurtjes zou al fijn zijn.......

Bedankt alvast!

Petra

Hoi,

tja... na een week is het voor een baby ook nog wel verwarrend, denk ik. Overdag had ik Laura (nu 11 weken) altijd in de woonkamer, ook toen ze zo klein was. In de kinderwagen of op de bank liggend. Ze bleef heel de dag bij me in de buurt tot 's avonds. Dan sliep ze prima, maar ik heb makkelijk praten want ze sliep al vanaf de eerste nacht door van 23.00 uur tot 5.00 uur (langer mocht niet omdat ze zo klein was) en dan moest ik haar nog wakker maken. Sinds een week of 5 gaat ze na de vroege avondfles haar bedje in en sinds ongeveer 2 weken gaat ze ook 's middags naar bed. Wel gaat ze van het begin af aan al naar bed na haar eerste flesje 's morgens, omdat ik dan zelf nog even wilde slapen. Nu gebruik ik die tijd meer als tijd om wakker te worden en te douchen en wat in het huishouden te doen. Ik heb nooit gemerkt dat ik Laura te veel prikkelde, maar zij viel ook gewoon in slaap als ze het genoeg vond.

groetjes Ilona

Hoi Petra,

Ik ken dit probleem, onze dochter Lieke is nu 4 weken oud en zij heeft dit ook af en toe, gelukkig niet elke nacht hoor. ze heeft ook nog niet een lekker ritme qua voeding. de ene keer heeft ze om 22.00 de laatste voeding en meldt zich weer om 3.00 en 7.00. en de andere keer heeft ze om 23.30 de laatste voeding en meldt zich  al weer om  1.30 en 3.00 en 6.00. en huilt dan tussendoor ook regelmatig. mijn verloskundige zegt dat  je baby's niet kunt verwennen en als ze huilen er echt wat is, en de wijkverpleegkundige zegt weer dat ik haar  maar 30 min. moet laten huilen.....nou dat laatste kan ik niet over mijn hart verkrijgen  hoor. het is zo vervelend dat discipline's elkaar tegenspreken. mijn huisarts noemde het consultatiebureau zelfs het consternatiebureau...ze scheren alle baby's over een kam en dat kan natuurlijk ook niet. wat ik wel merk is dat het niet verstandig is om ze telkens op een andere plek te laten slapen....dan in de box, dan in de wandelwagen. ik heb vanaf het begin haar na de voeding, als ze weer in slaap was gevallen in bed gelegd, want dat is haar slaapplaats. ze protesteerd af en toe wel maar slaapt kort daarna zelf in. zo krijgt ze ook regelmaat en dat is erg belangrijk. succes!  

Terug
Bovenaan