Heel hard gillen! Eigen willetje?

Hi,
ik heb nog een vraagje. Mijn dochter Fee is nu vijf maanden en heeft echt een eigen willetje. Soms als ze het ergens niet mee eens is gilt of krijst ze heel hard. Ik vind het soms best grapig, maar kan me er ook aan ergeren. Ik houd niet van krijsen en gillen en ben dan een beetje bang dat ze dit later ook doet. Nu kan ik hier echt wel mee omgaan als ze iets ouder is(geef namelijk les op het speciaal basisonderwijs), maar nu op deze leeftijd vind ik het moeilijk. Soms moet ik er echt om lachen en zeg dan uh of nee en laat haar dan,maar vind het niet altijd even leuk en goed.

Zijn er nog meer gillertjes die wel weten wat ze willen.

Groetjes sipkje

Hallo sipkje

Leuke naam hoor Fee. Ik denk dat op deze leeftijd gillen meer te maken heeft met stem ontdekken. En tuurlijk is het dan leuk als er iemand reageert,dus dat daagt uit tot nog een keer. Echt bewust manipuleren kunnen ze vlgs mij niet op die leeftijd. Als je het idee hebt dat ze het doet om d'r zin te krijgen kun je het gedrag gaan negeren. Maar nogmaals ik denk dat een baby op die leeftijd niet bewust is dat hij invloed heeft op het gedrag van een ander. Het kan de ander nog niet eens van zichzelf onderscheiden, laat staan zulk complex gedrag uitvoeren. No worries.... komt allemaal goed!

Mirjam mv Jip (9), Lola(8) en Jinte (28-12-2006)

ik heb net ook op je andere berichtje gereageerd. Volgens  mij lijken onze kindjes wel op elkaar.!

Berend gilt wat af, niet alleen als hij iets wil hebben, maar ook gewoon voor de lol (tegen de bomen, de spijlen in de box, zijn handjes etc.). Allemaal stemoefeningen en een teken dat de longetjes het goed doen! Probeer het maar positief te zien.

Ik vind het wel grappig en laat hem lekker gillen en gil af en toe wat met hem mee. Maar ik beloon de zachte en lieve geluidjes absoluut meer dan het gegil. En dat helpt. We hebben steeds meer zachte brabbelgesprekjes, zooo leuk.

Hallo...
Priscilla kan ook lekker gillen maar niet zo zeer om haar zin door te drijven maar omdat ze t naar haar zin heeft en geniet van het geluid uit haar mondje de klanken uitproberen op haar manier echt heel grappig als ze zo bezig is

Terug
Bovenaan