Heel heftige migraine

<p>Hoi dames, ik ben nu +-8 weken zwanger van nummer 2, en heb altijd al migraine gehad. Sinds ik een positieve test in handen gehad heb is het echter zoveel erger geworden! De aanvallen volgen direct naar elkaar op, en bij elke keer moet ik ook overgeven, ben ik misselijk en duizelig en eigenlijk niet meer in staat om voor onze peuter te zorgen.. Medicatie mag ik nu niet nemen, maar ik heb nu dus al wel meerdere keren mij ziek moeten melden op werk of familie in moeten schakelen die geen flauw idee hebben dat ik zwanger ben ?</p><p>Hebben jullie tips om de migraine wat beter aan te kunnen? Misschien door ervaring? </p>

Bel je huisarts. Er zijn wel medicijnen die je kunt nemen tijdens de zwangerschap. 
ik heb ook migraine gehad in de zwangerschap. Met aura zelfs. En dat was best eng... in het ziekenhuis werden mij medicijnen aangeboden, maar die heb ik niet genomen omdat het slechts 2 keer was voorgevallen op dat moment. Gelukkig geen last meer van gehad. 

ik hoop dat je je snel beter voelt! 

@wolkjes: HA heb ik al gebeld, die adviseerde alleen paracetamol te nemen. Ik heb normaal gesproken vrij sterkte tabletten, die moest ik nu zeker niet innemen gaf ze aan.
aura heb ik ook altijd, daardoor voel ik het aankomen. 
Ga van de week nog maar eens bellen, want als je aangeeft dat er wel iets is wil ik dat even checken. 

Ik herken me ook in dit verhaal. Ik ben momenteel 30 weken zwanger en ik heb nog altijd last van migraine tijdens me zwangerschap. En ook altijd al migraine gehad met aura en braken. Ik ben met 21 weken 3 dagen opgenomen geweest. Omdat ik nauwelijks wat binne hield en me zorgen maakten om de kleine. Ik mag ook gewoon paracetamol in nemen omdat dat een spiegel moet geven. Maar het helpt niet altijd. Ik heb daarvoor zelfs morfine gekregen (lichte dosis) wat ik zelf niet graag slik omdat ik me er niet prettig bij voel voor de kleine maar het kan geen kwaad voor de kleine. De echte medicatie tegen migraine hebben ze bij mij ook afgeraden. Ik zou gewoon nog eens contact opnemen met je huisarts. Sterkte 

@gebruiker10237659: het is echt lastig he! Ik heb nog een pwuter rondlopen ook waar ik amper voor kan zorgen op migraine dagen. Ik ga van de week de HA maar even bellen. Jij ook sterkte en dank je wel! 

Ik haak ff aan. Ook ik ben migrainepatiënt en ben nog steeds de Sjaak. Mocht toen we voor een kleintje gingen al geen Imigran meer spuiten na elke eisprong. Hier ook advies gekregen paracetamol te slikken, maar als mij dat ooit had geholpen, dan had ik nooit Imigran hoeven te spuiten?‍♀️. Nu 11 weken zwanger en mijn aanvallen komen ongeveer om de week en dan 3 tot 4 dagen lang..  Welke medicatie mag wel en werkt wel?

Terug
Bovenaan