Heel licht plusje

<p>Hoi,</p><p>Nu 5e dag NOD en even een 1 minuut testje gedaan van CB. Een heel licht plusje.</p><p>Rond de 9e cyclusdag heb ik echter nog 2 dagen licht gevloeid, en er nooit over na gedacht dat de telling dan gewoon door loopt. Althans, volgens de app.</p><p>Gezien 2 eerdere vroege miskramen, Jan.en Mei dit jaar, twijfel ik een beetje of ik mijn man al moet inlichten. Hij vertelde het, beide keren, nl vrijwel direct na het testen aan onze andere 2 kids (16 en 14) om ze binnen een week weer teleur te stellen.</p><p>Daarbij is het streepje nog vrij licht, maar wel zichtbaar.</p><p>Vertellen, of wachten en over een paar dagen nog eens testen om het zeker te weten?</p><p> </p>
 
wat fijn dat het nu positief is! je kunt het je man toch vertellen en samen afspreken bet nog niet tegen de andere kids te zeggen?
 
Eens, laat je man de test zien, en geef aan dat je het liever nog even tussen jullie houdt. Ik hoop voor jullie dat het deze keer goed gaat!
 
Voor mij zou het niet vertellen aan mijn lief niet eens in me opkomen. Je doet dit toch samen? Als er iemand is die je moet kunnen vertrouwen dan is het wel je levenspartner. 
Na het verdriet van twee miskramen hoop ik dat je dit met hem kunt en wilt delen. 
En sowieso hoop ik dat het weer raak is!!
 
Vertel het, herinner hem eraan wat er de vorige keer  gebeurde, en geef aan dat je dat dit keer liever wil voorkomen door het niet te vertellen.
 
Ja, tuurlijk doen we het samen. De laatste keer had ik het hem ook gevraagd maar maakte hij tijdens het eten toch bepaalde opmerkingen zodat onze dochter het vrijwel direct begreep.
We hadden ook eigenlijk besloten dat we niet meer door het dal van een MK heen wilden.
Daarom wil ik hem eigenlijk (en de kids) niet weer blij maken met wat iets wellicht weer fout gaat. De laatste keer had hij al namen bedacht....
Ik vind het erg lastig omdat het wel heel de dag in mijn hoofd spookt en het telkens op het puntje van mijn tong ligt.
Het is nu nog heel erg pril (net over de 5 weken). Bij de laatste twee keren is het bij de 7e en 9e week mis gegaan. Eerlijk gezegd zie ik me niet nog een maand mijn mond kunnen houden.
Ik denk dat ik over een paar dagen nog een keer test in de hoop dat het plusje sterker is, en dat ik het hem daarna dan direct vertel.
Begrijp me niet verkeerd hé, het is niet dat ik het achter wil houden maar meer vanuit bescherming.
 
 
 
 
Het is lief van je dat je je man en kinderen wil beschermen. Maar denk je ook aan jezelf? 
een miskraam is niet niks en kan geestelijk nog al wat met je doen. Stel dat je nu niks aan je man verteld en het mis gaat, dan heb jij niemand om op terug te vallen en deal je er alleen mee. Ik zou het niet kunnen.
Na 2 miskramen was ik heel blij weer zwanger te zijn maar ook doodsbang! Ik had geen vertrouwen in mijn lichaam en kon daarover praten met mijn partner. Na 8 weken zwangerschap voelde ik mij anders dan bij de vorige twee keer en hebben wij het onze ouders verteld. Zij peilden af en toe even hoe het met ons ging. Ondertussen ben ik 17 weken en verliefd op die bewegingen in mijn buik. Maar mijn vriend is nog veel verliefder. En dat allemaal omdat ik alles met hem probeer te delen.
zorg goed voor jezelf! En als je het tegen je man zegt druk hem dan op zijn hart dat je het niet met de kinderen of anderen wil delen. 
Geniet er van?
 
Dat je je kinderen tegen verdriet wilt beschermen, snap ik. Maar het verzwijgen voor je man.... vind ik echt niet zo ok... 
mijn lief en ik zijn na twee miskramen en een bbz echt nog closer geworden. Verdriet is goed om te delen, zo’n spannende nieuwe zwangerschap ook. 
Maar goed. Dat is hoe ik het in mijn situatie zou doen, jij kan jouw situatie het beste inschatten
 
Terug
Bovenaan