heel of half potje

A

Anoniem

Guest
Hier een onzekere moeder,

Mijn dochtertje 8 mnd oud. Kreeg steeds maar een half potje eten. Nu krijg ik het idee, dat ze hier te weinig aan heeft. Vanavond dus maar een heel potje gegeven. Wat geven jullie? Kweet dat je naar je eigen kindje moet kijken, maar ik wil haar ook niet volstoppen. Hoe doen jullie dat met het geven van fruit. Ook twee halve fruitsoorten?
Ben benieuwd.
Groetjes,

Hoi,

Hier ook een ukkie van bijna 8 maanden. Het wisselt heel erg wat Daan wil eten (half of heel) Ik maak altijd een half potje klaar, wil hij meer, dan kan dat. Komt weleens voor, soms ook niet. Maakt mij eigenlijk niet uit.
Het fruit doe ik vers. (meestal) Dan doe ik een hele peer ofzo. Of een hele banaan.   Gaat er met gemak in bij Daan. Zijn maar voorbeelden hoor.
Als het fruit word uit een potje, dan gaat het potje meestal niet leeg. Blijft er nog een klein laagje inzitten.
Het word aan mij wel vaak gevraagd: of Daan zijn potjes leeg eet. Moet dat ofzo?? Ik kan me er niet druk om maken, maar blijkbaar anderen (bemoeiers!) dat wel!

Lijkt mij: gewoon kijken naar je kindje! Die geeft het zelf wel aan!

gr Anita

hoi,

fruit mix ik meestal 2 soorten. Bv 3/4 banaan en 3/4 appel, dat gaat makkelijk op. Of soms 3/4 banaan en 1 perzik.
Op = op. Met de groente laat ik haar zoveel eten als ze wil. Ik maak het zelf maar de hoeveelheid van een groot olvarit potje ongeveer. Soms eet ze dat bijna allemaal op en soms laat ze 1/4 staan.
Mijn dochtertje is 9 maanden maar ze eet al ongeveer 1 maand hetzelfde,

groetjes Elke

Chloë ggeft zelf heel goed aan wat ze wil. Ik zou haar dus niet eens vol kúnnen proppen, ze doet haar mond dicht en draait haar hoofd weg als ze genoeg heeft.
De ene keer is dit na een half potje en de andere keer na een heel potje.
Kijk dus goed naar je kind en doe wat je gevoel je zegt..
Succes
Sil

hoi,

hier een goede eter! ik maak altijd 2 fruitsoorten ( dat gaat altijd op) en met avondeten krijgt hij een heel potje van 8 mnd.( gaat ook helemaal op) ik weet wel zeker als ik hem nog een potje zou aanbieden dat die opgaat, maar hier is ook, op is op, want het is al een flink kereltje en als het aan hem ligt zou hij de hele dag eten! maar idd goed naar je kindje kijken maar volgens mij mogen ze gewoon hele potjes hebben,

groetjes susanne

Isis eet ook een heel potje (van 6 maanden) en fruit, ongeveer 2 stuks per dag, 's ochtends als tussendoortje en als toetje na de warme hap, tis maar net waar ze behoefte aan hebben, volgens mij kunnen ze dat heel goed aangeven,

x Esther

Hie ook (meesal) een heel potje per dag, vind ze echt heerlijk! Alhoewel het de laatste tijd ook wel vaak niet opgaat, dan blijft er een kwart ofzo over.
Fruit: als ik het zelf maak (bijvoorbeeld gisteren) 1 banaan (kleine) 1 appel en 1 (sap van) sinasappel!! Daar heb ik zelf een paar happen van gegeten en de rest eet zij op. Dit krijgt ze trouwens NA de groenten!
Als ze een potje fruit krijgt, eet ze ongeveer (qua hoeveelheid) zo'n 4 mdn potje op.

Hoi,

Stijn is ook een goede eter: als ik vers fruit maak krijgt hij twee stuks fruit dat gaat meestal op. En als ik een potje doe is het helemaal zo verdwenen. "s avonds krijgt hij vers en dan twee opscheplepels en een potje gaat tot de bodum, hij heeft er een keer twee op een avond opgegeten, echt een hongerlapje hoor.

Bedenk net dat hij bijna potjes vanaf 8 maanden mag ( nog 1 dag... of te wel het kan al)

Carina

Terug
Bovenaan