Heel onrustig met drinken en fles weigeren

Hallo,

Mijn zoontje is 5 maanden en 2 weken. Sinds een paar dagen wil hij zijn  fles niet meer opdrinken.
Hij krijgt 4x 200cc. Alleen de laatste fles van 22:00uur gaat helemaal op. Bij de rest van de flessen laat hij 50-120cc staan! Zelf de eertse fles die hij krijgt (dan zou je toch denken dat hij honger heeft na een nacht) drinkt hij niet op.
Hij is ook erg onrustig tijdens het drinken. Schud met zijn hoofd, bijt op zijn speen en draait zijn hoofd steeds weg.
Ik heb al verschillende soorten spenen geprobeerd, rustig met hem zitten, tv aan...wat dan ook.
Ik weet me echt geen raad meer.
Iemand nog tips???

Groetjes van Dymphy

Hoi,

Zou t niet met de befaamde sprongetje te maken hebben? Mijn dochter drinkt dan ook minder. Ze is nu 3 maanden en kan sinds 2 dagen "praten"geluidjes maken dus.
Ze doet dat liever dan drinken hihi. Speelt met dr speen door m heen en weer te bewegen in dr mond met dr tong. Verder kijkt ook zij van de ene naar de andere kant niet echt rustig haha.
Maar ik heb al gemerkt dat iedere keer als zij iets leert ze dan ineens minder drinkt. Dit duurt een paar dagen en dan is het over.
Misschien kan je m tussendoor wat drinken aanbieden? Desnoods een flesje met lauw   gekookt water.
Zolang zn luiers goeie plasluiers zijn en hij helder is, is er niet veel aan de hand. Maar als je t niet vertrouwt kan je altijd de cb bellen of je ha.
Succes

Reneke

Hoi dymphy,

Jij bent ook van het jan forum toch??
Want mijn zoontje is ook ongeveer die leeftijd.
Hij heeft voor een paar weken terug dat ook gehad.
Dronk erg slecht z'n flessen , maakte bij hem niet uit welk voedingstijdstip het was.
De wijkverpleegkundige zei op het cb tegen me dat we anders een tuitbeker konden proberen, maar zo lang hij goede plasluiers heeft, krijgt hij genoeg vocht binnen.
Je moet er geen strijd van maken,a nders heb je kans dat ze helemaal niet meer willen drinken. Mijn zoontje krijgt al fruit en groentehap en dat wou hij alemaal wel eten, alleen zijn flessen niet. Ik maakte dan af en toe ook nog wel eens rijstebloempap klaar van de melk en dat wou hij ook wel eten.
Momenteel gaat het drinken weer iets beter, dus dnek ook indd dat het misschien een sprongetje is zoals ze dat noemen.

Succes ermee.

Groetjes marielle en Yordi( 5,5 maand)

Ja ik ben ook van het jan forum.

Ik heb met een verpleegkundige gebeld en ben naar het CB geweest.
De vpk zei tegen mij dat ik maar eens een tuitbeker moest proberen (daar snapt hij echt nog niets van en begon pas echt super hard te huilen)
Bij het Cb heb ik hem gewogen. 90gram in bijna 2 weken was hij aangekomen. De standaard is 150gram per week!! Dus had hij toch zeker 250gram aan gekomen moeten zijn.
Ze maakte zich er niet zo druk om, maar ik wel!
Ik wist dat er iets was!
Ik eigenwijs en ben voeding gaan kopen voor koemelk allergie. En nu drinkt hij elke fles leeg!!! Hij huilt niet meer, hij bijt niet meer op de speen, schud niet meer met zijn hoofd, etc.
Het blijkt dat kindjes met een koemelk allergie een natuurlijk afkeer krijgen tegen gewone melk, daarom deed hij misschien ook zo raar.
En wat ik nog meer niet wist: kindjes horen drolletjes te poepen als ze hapjes krijgen, dat heeft hij ook nog nooit gedaan en hij heeft toch echt al hapjes vanaf zijn 4e maand....
Dus ik hoop dat ik het gevonden heb en dat hij dus allergisch is (wat niet raar is want ik ben ook voor heeeeeeeeeeel veel dingen allergisch) Gebruikte al hypo-allergeen, maar dat heeft dus niet echt geholpen.

Bedankt voor de bovenstaande tips nog trouwens!

Hoi, dat van die drolletjes poepen, lijkt me sterk. Lars heeft een periode gehad van obstipatie: toen had hij drolletjes en dat was echt niet leuk. Nu hij weer met gemak poept, zijn het  weer plakkaten.
Wat goed, dat je hebt uitgevonden, dat hij nog niet tegen koeienmelk kan. Bij Lars lag het probleem met een tijdje niet goed kunnen drinken aan de spenen: hij zoog de fles vacuûm.
Hopelijk groeit je kleine nu wel goed!

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan