Heel onzeker over MK of niet

Hoi Dames,

Ik ben vandaag naar de VK geweest voor een inwendige echo omdat ik eergisteren een druppel bloed aan het wc papiertje had.

Nu dacht ik zelf dat ik 8 weken zwanger was ( eerste dag van mijn laatste menstruatie was namelijk 7 Maart) maar vanmiddag op de echo was er niks te zien alleen het vruchtzakje en een klein stipje ook nog geen kloppend hartje.

Nu denkt mijn verloskundige dat ik misschien nog maar 5 weken zwanger ben.. Maar doordat mijn laatste menstruatie 7 Maart was vind ik dit zo raar.

Ook zei ze dat het een miskraam kon worden en dat het gestopt is met groeien bij 5 week.. Ik heb wel al continue kramp onderin maar dit heb ik vanaf het begin eigenlijk al ( 17 April was de eerste positieve test).

Maar als het een miskraam is zou mijn lichaam het vruchtje dan niet allang hadden moeten afstoten ? omdat het dan inmiddels drie week geleden zou moeten zijn gestopt met groeien.

Hebben meerdere dames dit meegemaakt ?

Over 2 weken heb ik pas weer een echo en alles maakt mij nu zo onzeker vandaar ook dit lange bericht hier! ( Sorry )

Liefs

He gats wat naar! Snap je onzekerheid. Het kan zijn dat je eisprong heel wat later is geweest.

Sterkte met wachten.

Oh Josee wat ontzettend vervelend voor je... heel begrijpelijk dat je je hier onzeker over voelt maar het kan inderdaad ook zijn wat KK zegt.... hoop dat die weken snel voorbij zijn voor je. Probeer je op het positieve te richten.. maar ik weet dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan :(

Toi toi

Hi,

ik snap je ongerustheid omdat ik iets gelijks heb meegemaakt. Echter nu opnieuw zwanger en heb 3 weken geleden een vroege echo gehad waarbij ik nav cyclus zeker dacht te weten 7 weken te zijn. Echter bleek bij deze echo dat ik pas 5,5 week was...nu deze week nog een echo en deze was goed! Kloppend hartje en al...ik zou rustig even afwachten en over 2 weken een nieuwe echo laten maken.

Wat naar. Ik heb ook net positief getest en mijn laatste menstruatie was 23 maart maar ik heb mijn eisprong 2weken geleden gehad (follikelmetingen en ovulatietesten) dus als je het vanaf het begin berekend ben ik iets van 5weken of langer en vanaf eisprong heeel pril, dus ik denk ook een late eisprong? Positief blijven en hopelijk komt het goed!

Daarom zijn die vriege echo's zo waardeloos. Ik heb het ook gehad, dacht ook 8 weken te zijn maar niks te zien. Ik heb me geen seconde druk gemaakt omdat ik wist dat ik er totaal geen invloed op kon uitoefenen en ergens een 'goed' gevoel had. Inmiddels 27 weken onderweg. Succes hoop voor jou hetzelfde!

Wat vervelend.. wij hadden dit ook bij de eerste zw.. helaas liep deze niet goed af. Maar kan inderdaad een late eisprong zijn je kunt niet meer doen dan afwachten.. ikwil je niet ongerust maken maar om antwoord te geven op je vraag.. ja het kan dat je het vruchtje niet verliest en geen bloedverliest heb als het toch niet goed blijkt te zijn

Hoi Dames,

Dankjewel voor jullie reactie!

Tot vandaag kon ik nog wel positief blijven maar net weer donker bruine bloed, Eigenlijk heel raar alleen in de avond en niet vloeiend.

Maar goed we kunnen niks anders doen dan afwachten.

Liefs

Terug
Bovenaan