heel onzeker

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met iets en kan er maar bij weinig mensen voor terrecht.. ik heb 21 februari vr de laatste keer mn regels gehad. op 21 maart was ik erop aan het wachten maar kreeg ze niet door.. eind maart doe ik een test --> negatief. op 7 april doe ik opnieuw een test ---> negatief.  op 21/4 ga ik nr de gyn... ik zou zo een vijf weken zwanger zijn....  nog geen harttoon te zien... hij vindt het raar... ik wr hier onzeker van.. had dit niet zien aankomen. ik wil het kindje ook niet kwijt... wie kan me hlpen?? of er een uitleg aan geven?  

Op zich is het niet raar dat er met 5 weken zw.schap nog geen hartje te zien is. Dat gaat ergens rond de 6 weken namelijk pas kloppen... het lijkt me dat een gyn dat toch ook weet en zal zeggen .

Gyn of huisarts heeft ook geen bloedtest gedaan om te kijken of het hormoon in je lijf zit?! Sommige vrouwen testen namelijk heel laat of helemaal nooit positief....
Weet niet of je nog een keer terug moet komen bij de gyn?

Snap dat je hier wel enorm onzeker van wordt.

groetjes,
Marije

Hoi, ik testte pas na 2,5 week positief.
Je geeft aan dat er in ieder geval iets zit, en dat is mooi. Dat er geen harttoon is, ja, dat kan idd betekenen dat het geen levensvatbaar vruchtje is en dat het af zal gaan sterven, maar kan ook zijn dat je eisprong een keertje later is geweest en dat het allemaal nog iets jonger is dan je zelf denkt.
Ik heb dat zelf ook: ik reken maar met m'n laatste menstruatiedag, en dan ben ik nu 13 wk+2dg. Maar bij de eerste echo, (ik zou toen  bijna 11  weken moeten zijn geweest), zeiden ze dat ik maar 8,5 week was, want het was nog zo klein... Ja, over 2 weekjes hebben we een nieuwe echo, omdat ze het bij de eerste uiteindelijk ook niet met zekerheid durfden te zeggen, (baby lag schuin weg, dus ze kregen de lengte niet goed te pakken). Het zou wel een verklaring kunnen zijn dat ik pas zo laat positief testte, (alhoewel dat bij meer vrouwen gebeurt), en in jouw geval zou het dus ook kunnen dat je niet zover was als je zelf zegt, (je moet trouwens rekenen vanaf je menstruatie, dus dan was je niet 5 weken bij de gynacoloog, maar al 7 weken!). Maar goed, bij 7 weken zou er idd hartje moeten zijn, maar stel je eisprong is uteindelijk 2 weken later geweest, dan was je dus nog maar 5 weken en dan is het hartje zich nog aan het ontwikkelen...
Ja, in beide gevallen kun je uiteindelijk maar 1 ding doen en dat is gewoon afwachten hoe het loopt: je hebt er zelf in ieder geval geen enkele controle op, :)
Succes met wachten en hopelijk is het deze ronde gewoon wat later met je eisprong geweest, :)

heey

volgens mij had ik ook ongeveer met 5 wk een echo(misschien net ervoor) maar toen was er ook nog geen hartje te zien
wel een vruchtzakje met iets erin
pas de echo erna met ruim 6wk of 7 wk klopte het hartje
ben nu alweer bijna 27 wk zwanger

als he vruchtje niet leeft kan het dab groeien?? want het wa sbij mij op mij 2 dagen wel gegeroeid... ik heb zo bang he

hoi kimmietje
nee als het niet leeft groeit het ook niet....
ik denk dat je gewoon te vroeg een echo kreeg.......maar mag je volgende week niet terug komen voor nog een echo dan..???
groetjes sandra

Ik zit nog even te rekenen en volgens de officiele telling ben je morgen 9 weken zwanger: dan zou er in ieder geval een hartje te zien moeten zijn...
Maar, aangezien je testen steeds negatief waren, je kunt ook gewoon wat later zijn deze keer.
Er was dus een vruchtzakje te zien, en ik zou idd om nog een echo vragen dan. Test je inmiddels wel positief met een zwangerschapstest?

ja ik teste maandag positief! raar he.. 7 april nog niet.. ik snap er niks van. nu ik ben begin maart wel serieus ziek geweest.. hoge koorts enz.. misschien dat dit de cyclus verander heeft kan da?? ik heb ook gevraagd of ik mss al 9 weken zo rondloopt en de gyn zegt dat dit niet kan omdat de vrucht groeit ipv krimpt.. snap je? ik heb gewoon bang, voor een windei ofzo, heb dat juist gelezen...

Terug
Bovenaan