Heel raar...

Wij hebben de nacht van zaterdag op zondag een hele rare Delano meegemaakt.
Hij slaapt altijd 's avonds en 's nachts,hij wordt eigenlijk nooit wakker.
Zaterdag nacht dus wel,we waren zelf nog wakker maar lagen wel al in bed.
Hij begon te huilen en nog harder te huilen en nóg harder...
Dus meneer uit zijn bedje gehaald en even mee naar onze kamer om te kalmeren en een slokje drinken.
Maar we kregen helemaal geen contact met hem,hij was helemaal wild,zakte door zijn benen,konkelde over het bed en heeeel hard huilen.
Pas na een kwartier werd hij rustig en konden we hem zonder morren in bed leggen.
Wij hebben geen idee wat dit geweest is,naar gedroomd misschien?
Zo over de rooie hebben we hem nog nooit gezien.
Ik raakte zelf ook lichtelijk in paniek en stond op het punt de huisartsenpost te bellen.
We dachten eerst aan extreme buikpijn,omdat we die avond bij vrienden zijn wezen bbq'en en hij zich behoorlijk tegoed had gedaan aan de appelmoes.
Maar dat gaat na een kwartier niet zomaar weer over lijkt me.
Hij was die avond ook nog van een glijbaan gedonderd,dus dat schoot ook even door mijn hoofd.
De volgende ochtend was er niets aan de hand.
Heel raar toch?
Iemand misschien een idee wat dit geweest is?
Groetjes Tanja

Nou, mag ik me dan even bij jou aansluiten !
Zaterdag ging Kian gewoon lekker naar bed, maar iets later op de avond begon ie te kermen, en steeds harder tot het echt huilen was. Dat is echt heeeel vreemd voor Kian, want hij huilt echt nooit snachts! Dan ging ik 'm even kalmeren, en dan sliep ie weer 10 minuten en dan ging ie weer ... Uiteindelijk heb ik ''m bij me in bed genomen (was ook de eerste keer in z'n leven) en toen ging ie lekker slapen op mijn buik, en later naast me, en na een paar uurtjes heb ik 'm weer in z'n bed gelegd. Ook volgende dag niets meer aan de hand .......
Wij waren die dag ook met familie weggeweest, dus ik dacht ook dat het gewoon de drukte was die hij even kwijt moest, maar wel toevallig dat het gelijktijdig is.

Maar ik geloof verder niet zo in maanstanden enzo hoor, dus ik hou het erop dat de mannetjes gewoon een drukke dag te verwerken hadden!

Liefs Nelleke

Hoi Tanja,

Geen zorgen,.. dit is idd een enge droom en Kay heeft er een periode veel last van gehad. Hij was toen wel iets kleiner maar toch.

Als je kindje in een droom zit gaat het soms heel hard huilen. Dit doen ze vaak gewoon in hun slaap en gaan er ook bij rechtop zitten. Je krijgt geen contact en ze lijken ook niet "bij" te komen. Je raakt hier in het begin van in paniek, maar wat je gewoon never nooit moet doen is je manneke proberen wakker te maken! Je kindje haalt dan als het wakker gaat worden droom en realiteit door elkaar. deze gevoelens zijn dan extra heftig waardoor de paniek nog groter wordt!!!

Iets wat enorm helpt is de ruimte schemerig laten, tegen je aanhouden en zachtjes praten/zingen.. creeer ondanks alles een zachte en rustige sfeer. Als jij dit dan doet rent je man naar beneden om een klein warm flesje warm te maken. Zodra ze dit drinken worden ze helemaal relax. het zuigen aan de fles voelt veilig en ze ontspannen er van. Zodra Kay een fles kreeg zoog hij deze héél hard leeg.. viel daarna in mn armen weer in een diepere slaap en ik kon hem zo terug leggen..

Dus je ventje niet wakker maken maar laten zitten hoe het zit (als hij niet gepakt of aangeraakt wil worden) en zing een voor hem bekend liedjes,.. warme fles,.. en probeer zelf te bedenken dat hij gewoon een heftige droom heeft. elke aanraking is dan extra eng omdat ze nog half slapen..

Succes meid!!!

Esmé

Nou Nelleke,dat is wel heel toevallig!
Esmé,ook ik denk dat hij naar had gedroomd,en hij was inderdaad niet echt 'bij'.
Aanrakingen vond hij ook niet prettig.
Gelukkig duurde het niet heel lang en kon hij snel weer naar zijn bedje maar ik vond het inderdaad best eng!
En het was ook een drukke dag geweest,én laat op bed dus dat kan allemaal meegespeeld hebben om een onrustige/nare droom te hebben.
Groetjes Tanja

Lukas heeft het heel soms. Een paar weken geleden ook weer.

Hij heeft dan idd gedroomd en is nog niet echt wakker. Soms weet hij wel aan te geven wat hij wil (liggen, drinken). Ik hou hem altijd lekker tegen me aan, laat hem wat kalmeren en leg hem terug of leg hem even bij mij in bed en dan als hij helemaal gekalmeerd is terug in zijne eigen bedje.

leuk is het niet maar ook niet erg.

Annemieke

Terug
Bovenaan