Heel slecht slapen

Hallo
Onze baby van 7,5 maand is al 1,5 week zo aan het huilen in de nachten maar dan ook e cht ontroostbaar huilen en dan werkt niks uit bed halen, troosten, bij ons houden, tut opnieuw in, muziekje aan. Het is al 1,5 week zo dat ze in de nachten misschien 3,4 uur slaapt en de rest zo hard huilt en gewoon niet wilt slapen. Ik word er zo machteloos ban en weet het niet meer.
Overdag is het net zo, als zij overdag alles bij elkaar misschien een uurtje slaapt is het veel want ze huilt overdag ook weer zo ontzettend veel, maar ze wil dan ook niks. Niet in de box liggen, niet in de wipstoel, niet bij ons liggen of zitten. Wij hebben gemerkt dat haar 2 boventandjes doorkomen dus wij hebben alles al geprobeerd dentinox, zetpillen, hoofdeinde bedje omhoog, van vsm druppels geprobeerd. Maar niks werkt, we worden er echt machteloos van en we zijn echt doodop om dit al 1,5 week te hebben waarbij ze overdag en in de nacht bijna niet slaapt. Haar oren zijn ook gecheckt bij de huisarts daar was niks in te zien.

Jeetje, wat vervelend zeg! Jullie hebben al veel geprobeerd. Van de tandjes kunnen ze wel veel last hebben. Maar dan zou je zeggen dat een zetpil of zalf wel helpt.
Misschien iets met de voeding? Ons dochtertje wilde een periode in de nacht ineens weer melk. Dan was het daarna weer goed. Ik weet niet precies meer met hoeveel maanden dat was en zij sliep sowieso het eerste jaar niet door.

Jeetje zeker pittig!

Wij hebben ook zulle periodes gehad, ik gaf dan vaak extra voeding, ook in de nacht maar weer een extra flesje. En bij ons nemen en op in slaap laten vallen en dan weer terugleggen in d'r eigen bedje. Met deze leeftijd begint de verlatingsangst ook echt en hebben ze door dat je s nachts weg bent en krijgen ze besef van het donker. Dus het kan ook goed angst zijn.

Ik deed in zulke periodes alles om ze maar te laten slapen, bij ons nemen of dus extra voeding geven. Zodra ze weer beter in hun vel zitten, leren ze dat zichzelf echt weer af! Beter een extra flesje in de nacht en weer een beetje kunnen slapen, dan de hele nacht wakker liggen.. sterkte!

Ik lees hieronder nu over bang in het donker.. Wij hebben destijds ook een lampje gekocht dat we aanzetten als ze naar bed gaat en vanzelf uit gaat. Het springt weer aan bij geluid. Dat is een walvis en je ziet druppels op het plafond en de muur en kunt kiezen uit verschillende kleuren. Er zit evt ook een muziekje / rustgevend geluid in. We gebruiken het lampje nu nog steeds (ze is 21 mnd).

Heb even snel gezocht waar je het kunt krijgen, want dat is al even geleden. Ik zag dat ze deze bij Mamaloes hebben.

Inderdaad, verlatingsangst komt rond die tijd. In de buurt blijven en bij elke piep direct komen hielp hier wel wat. Wij sliepen met de slaapkamerdeuren open en een ganglichtje in de gang. Ik kon dan tegen haar praten en hoorde het snel als ik moest komen. Maar ook hier hebben we snachts wel uren met een huilend meisje rondgelopen hoor. Flesjes geven werkte hier ook goed. Even in mammas armen een beetje drinken. Dat kalmeerde wat waardoor ze meestal daarna wel weer verder sliep. Maar soms ook dan niet. Als we haar bij ons in bed namen werd ze wel vrolijk, maar ook erg speels en druk. En dan was het evengoed hard gillen als ik haar weer in haar eigen bedje probeerde te leggen. Dus dat deden we niet meer. Gewoon zoals we altijd deden plus een flesje en wat sneller dan normaal komen. Het zijn gelukkig maar fases waar ook weer een einde aan zit. 
Ze is nu 17,5 maand en we hebben afgelopen 3 weken ook weer rampzalige nachten gehad waarbij we er letterlijk elk uur uit konden en evengoed om half 6 de dag mochten starten. En vannacht sliep ze weer redelijk goed. 3 tot 4 even wakker en daarna schrok ik zelf wakker om 8 uur en vroeg ik me af of ze nog leefde. Want die tijd halen we werkelijk nooit! ?

Terug
Bovenaan