Heel slecht slapen.

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ben echt al heel lang niet meer op dit forum geweest. Erg hè. Terwijl ik het toch een heel fijn forum vind.
Maar ik zou graag willen weten of er nog meer ouders zijn met kindjes van bijna 2 dit slecht slapen 's nachts.
Mijn zoontje heeft nog nooit doorgeslapen. Ja, wel eens een nachtje. Maar het is bij hem meer regel dan uitzondering dat hij een paar keer wakker wordt. Helaas valt hij pas weer in slaap als ik hem opgepakt heb en even heb vastgehouden. We hebben al vanalles geprobeerd. Zelfs laten huilen en om de 5 minuten naar hem toe gaan (niet oppakken), terwijl ik hier echt geen voorstander van ben.
Zijn er nog meer wanhopige ouders met een chronisch slaaptekort ?
Heeft er nog iemand tips?
We hanteren  al een vast bedritueel.
Alvast bedankt.

xx Nicole

weinig tijd om te reageren, vooral ook puf, maar ja ze zijn er! Hier van 3 tot 6 maanden doorgeslapen, nu best wel af en toe, maar toch heel regelmatig maar 2 van de 7 aan het doorslapen. Net 3! nachten doorgeslapn, noudat is echt een paradijs voor ons!
Dus ik leef met je mee!

Hoi,

onze kleine mannetjes sliep tot een maand geleden ook niet door kwam wel 3 à 4 keer per nacht.
Ik kreeg een tip wat niet voor elk kind telt maar voor de mijne heeft het wel gewerkt om zijn kamer te veranderen, ik heb zijn bedje omgedraait en een nacht lampje geplaatst en wat knuffels op zijn kast gezet.
Het heeft gewerkt hij slaapt al een maand door.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

tanja

Bedankt al voor de reacties. Niet leuk voor de persoon zelf, maar wel altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent.
Krijg namelijk van anderen altijd het idee dat het raar is en aan onszelf ligt dat ons mannetje nog niet doorslaapt.
Ik ben van plan om op korte termijn mijn zoontje naar een andere kamer te verhuizen. Hij zal ook binnenkort toe zijn aan een groter bed. Misschien dat dat verbetering brengt.

xx Nicole

geinig dat ik dit nu lees
ons zoontje van 20 maand slaapt ook nagenoeg nooit door
een heel onrustige slaper, we hadden zelfs al het peuterbedje op zn kamer gezet,
maar daar viel hij gisternacht uit, dus weg weer
ik heb dus net op  zn kamer ook een nachtlampje klaargelegd
hopen dat dat helpt,
ook word hij altijd huilend wakker, word je ook zat
geven jullie voor het slapen avonds nog wat?

Heeeeel bekend. De kleine meid van ons wordt in januari 2 jaar, maar slaapt nog steeds niet door. Alles al geprobeerd osteopaat , homeopaat,chiropractor, koper onder haar bed leggen ivm aardstralen, bed verzetten, laten huilen, gerust stellen en een paar meter van haar vandaan zitten en dan steeds verder, NEE....NEE...NEE... bij ons helpt het allemaal niet!!

Ze wordt nu gemiddeld rond 23.30 wakker, dan krijgt ze de fles en gaat ze gelukkig weer slapen en zo rond 3 a 4 uur en dan leggen we ze bij ons weg.

We hebben nog een jongen van 3.5 jaar oud, die heeft ook niet doorgeslapen tot een leeftijd van 1.5 jaar dus we hebben nog hoop!!!!

Ooit gaat het wel over, we hebben ons eigen er maar bij neer gelegd omdat we voor ons gevoel alles al geprobeerd hebben!!!

Als er nog tips zijn horen we het natuurlijk graag!!!!!

Groetjes moeder met slapeloze nachten!!!!

Nou jeetje zeg als ik dit zo lees mogen wij echt van geluk spreken want onze zoon slaapt echt al heel lang door.
Ja oke hij is wel eens een keertje snachts wakker omdat hij dan iets onder zijn leden heeft, maar ja dat mag dan ook zeker wel.

Ik kan helaas niet zoveel tips geven, maar inderdaad het kamertje eens anders inrichten heb ik op mijn werk ook wel eens gehoord.
Dat kindje sliep ook bijna nooit door en toen ging het meisje op een gegeven moment zelf met haar hoofd op het voeteneind slapen en hebben ze dat maar zo gelaten en sindsdien ging het goed dus nu wordt haar bedje dus ook zo opgemaakt.
Staat wel heel raar als je het kamertje inkomt, maar toch als het helpt heb je er alles voor over.

Zelf ben ik niet zo'n voorstander om je kind bij je in bed te nemen, maar goed als je alles al hebt geprobeerd wat moet je dan...

Ik hoop voor jullie allemaal dat de kindjes allemaal snel door gaan slapen en jullie weer aan de nodige rust komen.

Groetjes Esther

Maart 2007 Babies Forum

Hoi,

Bedankt weer voor de reacties.
Beetje late reactie weer van mij. Krijg je als je niet genoeg slaap krijgt. Mijn zoontje slaapt nu echt heel slecht. Ik krijg gemiddeld maar een paar uurtjes slaap per nacht.
Voor het slapen gaan, krijgt hij altijd nog een beker warme melk. De ene keer drinkt hij deze helemaal op, soms ook niet. Maakt voor het slapen niets uit.
Wel heel herkenbaar.
Alles proberen en niets dat helpt.
Binnenkort gaan we de zolder en de kamers boven opruimen en herindelen. Wout (mijn zoontje dus) krijgt dan een andere kamer met een juniorbedje. De laatste hoop dat zoiets misschien helpt.
Ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden.

Sterkte aan alle moeders met slapeloze nachten.

xx Nicole

Terug
Bovenaan