Heel soms heb ik even het gevoel.....

A

Anoniem

Guest
Heel soms heb ik even het gevoel.....hoe lang gaan we hier nog mee door.

We zijn nu dik een jaar bezig (vanaf aug 06) voor ons derde kindje.
Je wilt er niet mee bezig zijn maar toch, je bent er toch wel degelijk mee bezig.
Hoe lang wil ik die teleurstelling elke maand nog meemaken.
In nov. moet ik terug komen bij de gyn.
Geen idee wat er dan gaat gebeuren, hebben we het nog niet over gehad.

Nu weet ik, het is een luxe probleem, maar hoe langer het duurt, hoe meer leeftijdsverschil er tussen de kids komt.
Onze kids zijn echt dikke maatjes, is dat dan ook zo als er nog 1 bij komt?

Soms weet ik het even niet meer.

Wie heeft dit ook wel eens?

beste Mammaloe,

Die gevoelens van onzekerheid herken ik enorm.
We hebben twee prachtige dochters van 4 en 2,5 jaar. En om de een of andere reden een grote wens voor een derde kind. maar ik merk ook dat ik er vreselijk onzeker van word. Bij de andere twee was ik meteen in ronde 1 zwanger, nu gaat t allemaal niet zo vanzelf, maar ben er toch onbewust ontzettend mee bezig.

Misschien moeten we t maar bij twee laten, scheelt een hoop stress, maar.....

En ja, hoe lang ga je door?!

Ik ken dat ...
mijn meiden schelen 2 jaar en hebben heel veel aan elkaar.
nou willen we dolgraag een derde, maar nog geen positieve test in handen gehad.
we zijn nou 5 maanden verder en de meiden worden steeds ouder.
Mijn jongste wordt straks 3.
Hoe oud zijn jouw kinderen?
Het is niet zo dat ik er mee wil stoppen, maar elke keer die teleurstelling en "verplicht"vrijen....
en jij bent al een jaar bezig, dat zal niet mee vallen.
heel veel sterkte.

Met onze zoon heeft het 14 maanden geduurt voordat ik van hem aantelde. Het heeft bij mij bijna anderhalf jaar geduurt voordat ik genezen was van mijn bevalling. We zijn nu 7 maanden onderweg voor een 2e, maar ik tel tot nu toe nog niet aan en ben ook bang dat het weer een tijd gaat duren. Ik wordt er ook echt gek van, iedere maand weer die teleurstelling en dan ook nog eens een lijf hebben die je van alles laat voelen. Om gek van te worden, maar goed we houden nog maar ff vol. Ik wil het zo graag...

Hey meiden, mijn zus en ik schelen elkaar 6 jaar en we zijn dikke maatjes, ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Het heeft voor mij ook veel geholpen want een oudere zus heeft altijd raad. Ze bekommerde zich vaak over mij omdat ze een soort van moedertje kon spelen.  Wij hebben  er nooit moeite mee gehad en omdat  we niet  anders wisten alleen maar voordeel uit gehaald.

Ik hoop dat dit een beetje helpt voor jullie. Ik wil jullie heel veel succes wensen met zwanger worden en hoop dat het gauw raak is hoor.

Liefs Yvonne

Hoi mamaloe,

nou gaan wij vanaf november net pas beginnen aan baby nummer drie, en ik denk misschien te nuchter, maar misschien moet je niet denken aan hoelang je nog doorgaat. Wat ga je doen als je niet wil doorgaan, terug aan de pil? Ik zou gewoon genieten van spontane vrijmomenten en verder niet denken aan plannen. Heb ik misschien wel makkelijk praten want mijn eerste twee waren vrij snel onderweg, maar de laatste 18 maanden is ons enige 'voorbehoedmiddel' voor het zingen de kerk uit in combinatie met borstvoeding, dus misschien voel ik me over een paar maanden netzo als jij. Maar toch zou ik proberen om er verder niet aan te denken en alles op z'n beloop te laten. Misschien als je denkt 'ach het lukt toch niet dus waarom zouden we voorzichtig moeten zijn', dan kan het juist raak zijn...

Hoi
Ken het gevoel zeer goed! Wij zijn nu 1.5 maanden bezig en onze dochter wordt in nov al weer 3. In mijn hoofd dacht ik toen ik stopte met de pil dat 3 jaar een mooi leeftijdsverschil zou zijn. Ik had gehoopt nu al een 2e te hebben. Bij onze dochter was ik in ronde 2 al zwanger. Heel naief had ik gedacht dat het miss niet zo snel zou gaan maar dat we zeker nu wel 2 kindjes zouden hebben.

Tuurlijk ik ben blij dat we al een kindje hebben maar de wens naar een 2e is heel groot.
Ik wordt dit jaar 34 en ik wordt er ook niet jonger op!

Heel makkelijk gezegd van iedereen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn en dat het vanzelf wel komt. En dat heb ik ook gehad rust. Was er helemaal niet zoveel mee bezig maar als er een jaar verstrijkt dan kan je zowat niet anders meer denken...

Maar ik probeer positief te blijven en hopelijk mogen wij ook snel met glitters strooien!!!!

hoi allemaal ik ben ingrid en wij zijn ook al langer dan een jaar bezig maar voor de 5de ik heb precies een jaar   nadat we begonnen zijn een mk gehad   dat is nu 2mnd geleden onze oudste is al 17 en de jongste 6 daartussen een van 16 en 13   bij de jongste duurde het ook 1.5 jaar ik heb in het begin ook erg getwijfeld ook omdat het niet snel lukte en omdat we veel commentaar kregen van fam het was zelfs zo erg dat we het contact met mijn schoonmoeder en schoonzus daarom hebben verbroken maar na al die problemen willen we het nog steeds erg graag dus gaan we er voor de 100 % voor

Terug
Bovenaan