Heel vaag lijntje én wat bloedverlies?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik had al een aantal dagen geleden ongesteld moeten worden en de zwangerschapstest geeft een heel vaag (maar wel onmiskenbaar) lijntje. Wel verloor ik vorige week al oud bloed en vandaag en gisteren af en toe een combi van oud en vers bloed. Wie herkent dit ook? Bijvoorbeeld na het vrijen even wat vers bloed. Maar daar blijft het dus ook bij en vandaag weer helemaal niets (spotje oud bloed).
Ook wat last van mijn buik, zeurderig gevoel, maar meestal maar eventjes. Dan verdwijnt het weer........ Het zijn hier dus spannende dagen. Zou er zo blij mee zijn, maar durf nog nergens  op te hopen.
Hoop dus maar dat ik   verhalen hoor van meiden die het wel herkennen en tóch zwanger zijn gebleven .......................
Sigrid (S.)

Hallo Sigrid,

Als jij een licht streepje hebt ben je volgens mij zwanger, je leest het veel op dit forum dat de streepjes soms erg licht zijn. Ik zou morgen of overmorgen er gewoon nog een test tegenaan gooien..

Ik had afgelopen donderag mijn NOD, de tweede keer na het stoppen met de pil. Erg spannend allemaal want ik weet nog niet hoe mijn cyclus verloopt, maar daarnaast heb je toch stilletje de hoop dat de ongi helemaal uitblijft.

Vanaf donderdag heb ik al bruine afscheiding, dus ik had de conclusie getrokken dat de ongi er aan zat te komen. Nu zijn we vier dagen en één negatieve test verder maar mijn ongi zet nog steeds niet door. Erg vervelend die spanning. Want volgens mij kun je best een beetje bloedverlies hebben terwijl je zwanger bent.

Volgens mij moet ik me maar niet zo druk maken dan zet het vanzelf wel door.

Ha Jan78,
Ja, zo begon het bij mij ook, met bruin bloedverlies.... hield weer snel op, dus ik weer blij. Daarna weer een dagje wél, ik weer in een dip, en vandaag toch weer die hoop. Zeker met zo'n supervaag streepje extra, dat snap je wel. Overigens had ik ook al eerder getest, maar toen nog geen extra streepje...... Tuurlijk gooi ik er wel een extra testje tegenaan morgen, want ik wil het nu wel graag weten. Spannende dagen voor jou ook, zeg...... is het je eerste? Bij ons niet, hoor, en bij 1 van mijn vorige zw.schappen heb ik ook wel eens bloedverlies gehad, in ieder geval oud bloedverlies (wat een lekkere praatjes, he?)..... maar je wilt jezelf ook weer niet onnodig hoop geven mocht er straks een teleurstelling komen................... nou, ik duim voor je mee dat er maar geen ongi's om de hoek komen kijken,
Sigrid (S)

Hoi Sigrid,

Voor ons is het de eerste. Wij zijn allebei gek met kinderen alleen waren wij er zelf nog niet klaar (of bang om de stap te zetten) voor. Eerst nog bezog met een opleidng toen een huis aan het bouwen daarna allebei een nieuwe werkgever met wat onzekerheid en a zo maar door. Nu we eigenlijk alles op de rit hebben: huis met voldoende ruimte allebei een vaste contract en een baan waarbij een combinatie met kinderen mogelijk is hebben besloten om er nu toch maar voor te gaan.

Onbewust is de wens toch wel erg groot merk ik nu de kogel eindelijk door de kerk is (afgelopen januari).

Van de ene kan denk ik zo snel gaat het allemaal niet en we doen het rustig aan geen ovu tetsen e.d. gewoon lekker ontspannen aan het klussen, maar van de andere kant....

Heel bewust willen we nog niets vertellen aan vrienden en familie, we hebben ze inmiddels eindelijk zover dat ze er niet over beginnen bij ons. Omdat ze weten dat we allebei gek zijn met die kleintjes verwachten ze bij ons ook wel een kleintje en natuurlijk hopen wij daar ook op.

Mocht het nu in de eerste ronde al wel raak zijn gaat het allemaal wel heel erg snel, maar wel leuk natuurlijk.

Is dit voor jou ook de eerste ronde? voor kindje???

Liefs Janneke

Hai Janneke,
Hoe is het nu met jou?
Grrrrr, hier zwaar ongesteld geworden. Ondanks het lichte streepje op de test.
Ook heel veel stolsels verloren; 2 heftige ongesteldheidsdagen en nu bijna weer voorbij.
Zou zomaar kunnen zijn dat het heel erg vroeg in een beginnende zw.schap mis gegaan is. Ik heb een paar erge rotdagen achter de rug. Was benieuwd hoe het bij jou zit, ook ongesteld geworden?
Groetjes, Sigrid

Terug
Bovenaan