Hallo, ik vraag me af of hier meer ouders zijn waarvan hun kind(eren) vaak, lang en heftiger ziek zijn dan andere kinderen in de omgeving?

Onze dochter is nu bijna 4 jaar. Sinds dat ze 1 jaar is begon het (naar ons idee). Vaker pseudokroep 3-4 keer gehad. Sinds 2 jaar lange perioden (3-4 maanden), meestal wel in de herfst-winter maanden kwakkelen we met loopneus, hoesten, benauwdheid, intrekkende borst en binnen 4 maanden twee keer longontsteking.

Heel veel en langer koorts. Afgelopen periode begon het januari tot bijna mei, in deze periode had ze zo n 13 keer koorts van 39 of hoger, vaak met hoesten, ziek zijn en soms benauwdheid en weer een longontsteking.

Het lijkt wel alsof ze alle infecties om
haar heen vangt , ze heeft nog een oudere zus (5,5 jaar) en jonger broertje (2 jaar) die worden meestal niet aangestoken of in veel mindere mate . Het is echt om moedeloos van te worden!

Ziekenhuis is op de hoogte en zeggen alles noteren, waarschijnlijk dikke pech en wordt ze de komende periode weer zoveel ziek, dan weer verdere onderzoeken…..

Vorige week weer gestart met school en sinds gisteren weer koorts en niet lekker!

Iemand die bovenstaande herkend?

Alvast bedankt en mijn excuses voor de lange lap tekst!!
 
Je zegt "weer verdere onderzoeken" dat betekent dat er al wel onderzoek naar geweest is?
Doe je al dingen om de weerstand te verhogen, bijvoorbeeld extra vitamines C of zoiets?

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wat je opsomt is een stuk erger dan ik bij mijn eigen dochter zie, dus ik begrijp wel waarom je je zorgen maakt.
Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte.
 
Je zegt "weer verdere onderzoeken" dat betekent dat er al wel onderzoek naar geweest is?
Doe je al dingen om de weerstand te verhogen, bijvoorbeeld extra vitamines C of zoiets?

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wat je opsomt is een stuk erger dan ik bij mijn eigen dochter zie, dus ik begrijp wel waarom je je zorgen maakt.
Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte.
Je zegt "weer verdere onderzoeken" dat betekent dat er al wel onderzoek naar geweest is?
Doe je al dingen om de weerstand te verhogen, bijvoorbeeld extra vitamines C of zoiets?

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wat je opsomt is een stuk erger dan ik bij mijn eigen dochter zie, dus ik begrijp wel waarom je je zorgen maakt.
Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte.
Teneerste dankjewel voor je reactie .
Ja na de laatste keer dat ze die 3-4 maanden ziek was, heeft het ziekenhuis besloten haar te gaan volgen, waar ik overigens wel heel blij mee ben, want toen voelde ik me pas eigenlijk serieus genomen. Je gaat gewoon vanalles zelf zoeken en dat is niet goed voor mijn eigen gemoedstoestand .

Om even te antwoorden op je vraag, ze krijgt elke dag extra vitamines, daarbij probeer ik haar zo gevarieerd mogelijk te laten eten. In het ziekenhuis hebben diverse kinderartsen mee gekeken doormiddel van bloedonderzoek, urine en groei checks.
Hier is niets uit naar voren gekomen, gelukkig ook maar! Daarom de komende maanden alles opschrijven als ze nu zieker wordt of weer vaker achter elkaar koorts krijgt. Dan willen ze andere onderzoeken doen, maar eerlijk gezegd geen idee hoe of wat. Laten we hopen dat ze gewoon dikke pech heeft en eroverheen groeit .

Fijne avond en dankjewel!
 
Terug
Bovenaan