heel veel berg en jeuk!

Haai,

Mijn dochter had een mooi bos haar, maar heeft enorm last gekregen van berg. Hierdoor is ze niet alleen kaal geworden (al dat nesthaar is met de korstjes meegegroeid en en af gegaan) maar heeft ze ook nog eens veel last van jeuk. Al een paar keer hefet ze zich tot bloedens toe open gekrabd. Alle traditionele methoden hielpen niet (olie op smeren en met een ansichtkaart of een fijn kammetje verwijderen... het kwam net zo hard weer terug!). Naar de dokter geweest en die heeft me een creme gegeven (ketoconazol, als ik me niet vergis) en dat zou ook tegen de jeuk helpen. Maar ik zie mijn dochter nog steeds af en toe krabben en heb niet de indruk dat het al echt beter wordt! Ik gebruik die creme nu een dikke week. Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten, Jeanet
 
Hoi Maria,        

Huub heeft ook erg veel last van berg op zijn hoofd en  hij heeft er ook nog eczeem bij.
Wij hebben ook al vanalles geprobeerd nu heeft hij van de huisarts een creme gekregen die Salicylzuur 5% heet.
Dit moet je wat op de berg smeren dat  maakt de korstjes zacht, het is ook goed voor de hoofdhuid.
Wij smeren het als het nodig is s'avonds erop en de volgende dag haal ik het met een washandje en wat babyshampoo (natusan) eraf. Gaat heel gemakkelijk.
Als je het 1 x hebt  gebruikt dan ben je er ongeveer 2 weken of langer  vanaf.
Zijn hoofdje en zijn haren zijn nu veel zachter.        
Bij Huub groeiden zijn haren ook niet meer omdat zijn hele  hoofd vol met  korstjes zat, nu gaan zijn haren weer groeien en krijgt hij weer een mooi bosje haar.
En die jeuk he......... dat is nog  het ergste zo zielig!  
Deze creme werkt goed, Huub heeft de creme 20-01-06 gekregen en we hebben het nog maar 2 x hoeven te gebruiken.
Het is ook een vrolijker kereltje (zonder die vervelende jeuk)      

ik hoop dat je er wat aan hebt.
Het is alleen op recept te verkrijgen.

Laat nog even weten hoe het gaat.

Groetjes Brenda.
 
hoi,

nog even wat extra info.

Salicylzuur werkt in op de hoornlaag van de huid, dit is het bovenste laagje van de huid.
Salicylzuur weekt dit laagje van de huid los en bevorderd de normale groei van de huid.
Het remt de ontstekingen en groei van bacterien en schimmels.

Ik weet niet of dat je het zo kunt krijgen bij de HA omdat Huub er ook eczeem bij heeft, maar het valt wel te proberen want het is een verademing voor die kleintjes.
en je hoeft het niet zo vaak te gebruiken.

meer info kun je vinden bij Google: Salicylzuur 5%


Groetjes Brenda
 
Hoi moeder van Huub,

Bedankt voor je reactie. Ik ga vanmiddag weer naar de ha en zal navraag doen naar die Salicylzuur. De creme die ik nu gebruik vind ik nog steeds niet snel genoeg resultaat geven! En vanochtend had Maria weer krasjes op haar voorhoofd van het krabben. Arm kind! Ik hou je op de hoogte!
Ben ook nog steeds benieuwd naar ervaringen met berg van andere moeders!

Groet, Jeanet
 
Hoi,

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Bij Huub werkt het echt supergoed.
ja, het is echt vervelend voor die kleine hummeltjes.

Fijn dat je me op de hoogte wil houden.

Groetjes Brenda.
 
Hoi,

Een tip om het te voorkomen heb ik niet voor je, helaas.
Mijn dochtertje had vroeger veel uitslag in haar gezicht waar ze aan krabde en de huid ging dus ook stuk.
Bij de apotheek kun je van het merk Lohmann Verbandstoffen puur katoenen handschoentjes kopen, die voorkomen dat ze het stuk krabben. Het lijkt een heel zielig gezicht, maar het is echt een uitkomst.
Ze kunnen er alles gewoon mee doen: spelen, slapen en vooral lekker kledder nat sabbelen in de mond.
Ze zijn niet goedkoop, maar je kunt er wel mee voorkomen, dat ze zich helemaal stukkrabben.
Succes!
 
Hoi!
Bedankt voor de tips.
Ik heb nu een weeklang Salicylzuur gebruikt en gister kon ik de korstjes redelijk goed verwijderen. Er kwam een beetje een rooie, geirriteerde huid onder weg, maar deze leek niet beschadigd of zo. Ik heb van de ha ook een andere creme meegekregen die moet voorkomen dat de berg terug komt. Als het allemaal toch niet goed werkt, stuurt de ha ons door naar een dermatoloog. Ik hoop maar dat nu met die tweede zalf de berg gewoon wegblijft, dat haar hoofdhuid er weer gezond uit gata zien en dat haar haartjes weer mooi kunnen gaan groeien. Ze lijkt in elk geval geen last meer te hebben van jeuk!!! Wordt vervolgd...
Groeten, Jeanet
 
Terug
Bovenaan