Heel veel krampjes

<p>Hoi, </p><p> </p><p>onze dochter is 2 weken en schreeuwt het na de voedingen uit door krampjes. <br />Wij zijn al van fles gewisseld en dat helpt ietsje maar niet optimaal. <br /><br /></p><p>wij snappen dat darm krampjes erbij horen maar het cb adviseerde ons te kijken naar licht verteerbare voeding. Die overstap willen wij niet zomaar maken aangezien ze daar ook weer aan moet wennen straks maar als dit veel langer aanhoudt willen we het wel in overweging nemen maar wanneer is het moment om over te stappen? Hoe lang laat je een baby wennen aan een bepaald merk en type flesvoeding? Ze krijgt nu de normale Hero 1</p>

Welke fles gebruik je nu? Dr Browns zijn hele fijne flessen!
idd ieder kindje heeft wel krampjes. De darmen moeten echt wennen.
Heb je al iets van infacol/sab simplex/cinababy geprobeerd?
Probiotica helpt hier ook erg goed!

We hebben nu indd dr. Brown en gebruiken bij iedere voeding Infacol. Probiotica kunnen we nog proberen ! 

Je zou kunnen overwegen hypoallergene voeding te geven of in overleg met een arts (huisarts of cb) koemelkvrije voeding proberen. Het zou kunnen zijn dat dat speelt, maar o zo lastig te zeggen omdat krampjes er idd bij horen. Toch voel je zelf wel aan wanneer het afwijkend is tov normaal denk ik. Als een fijne huisarts of jeugdarts hebt, misschien wel goed om contact te onderhouden komende weken om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Sterkte!

Wij hebben ook Dr Brown flessen en gebruiken Infacol. Consultatiebureau raadde bij ons ook andere voeding aan maar wilden wij niet gelijk proberen aangezien dan het einde zoek is. Krampjes horen er idd bij maar je hoort en merkt zelf snel genoeg of de flessen en infacol helpen, en anders toch maar andere voeding proberen. Succes!

Een baby heeft zo'n 2 weken nodig om te wennen aan nieuwe voeding. En echt 2 weken, weet ik uit ervaring. Veel ouders denken na 3 dagen waarin geen verbetering zichtbaar is: we gaan weer terug naar de oude voeding, want ik zie geen verschil.

Maar je moet écht 2 volle weken doorzetten voor je verbetering gaat zien, en dat is een eeuwigheid als je er middenin zit.

Hier een dochter met refluxziekte, de ergste vorm van reflux. Na maaaanden tobben, krijsen, bloed spugen en afvallen zijn we daar eindelijk achter gekomen. Via de kinderarts kregen we speciale voeding en dat moesten we 2 weken proberen. Na 10 dagen wilde ik ermee stoppen want er was geen verschil merkbaar. Toch doorgezet en echt, op dag 13 stopte het spugen, dronk ze weer volle flessen en ging alles redelijk goed. Bizar, de darmpjes hebben die 2 weken echt nodig.

Laat je eerst goed adviseren welke voeding dan beter zou zijn, probeer niet zomaar van alles. En geef dus echt niet zomaar op, hou 2 weken vol. En helaas horen die krampjes er idd ook bij, hier hebben we met beide kinderen tot 3 a 4 maanden elke avond met een krijsend kind urenlang rondjes gelopen in huis, alleen dat hielp totdat ze uitgeput in slaap vielen. Na 3 a 4 maanden was het ineens voorbij, hou vol!

Mijn dochter schreeuwde het ook uit van de krampjes. Ik gaf borstvoeding. Infacol heeft bij ons super geholpen. Niet dat ze er helemaal geen last meer van had. Maar wel zo afgezwakt dat wij haar konden troosten en dat ze rustig was.

Hoihoi,

Onze zoon van inmiddels 11 weken heeft de eerste weken ook enorme krampjes gehad. Wij gaven hem inflacol, dit leek dan even te helpen. Maar al snel kreeg hij weer nieuwe krampjes. Wij zijn overgestapt naar nutrilon Omneo, dit is tegen darm krampjes. Dit is wat dikkere voeding, ons zoontje wende hier snel aan. Is wel belangrijk dat je niet te vaak overstapt. Verder is er met 8 weken bij het consultatiebureau geconstateerd dat zijn tongriem heel kort was. Deze is nu doorgeknipt en sinds dien heeft hij heel zelden nog krampjes. Misschien kan je na vragen of kijken of de tong riem niet te kort is. Hierdoor krijgen baby’s hele erge krampjes omdat ze niet goed kunnen vacuüm zuigen en hierdoor te veel lucht binnen krijgen.

Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring. Succes en sterkte ermee :)

Terug
Bovenaan