Heel veel overgeven en slap

Hoi meiden,

Ik ben nu 7 weken (bijna 8) zwanger. Afgelopen 2 en halve week misselijk geweest en wat gal overgeven. Sinds gisteravond houdt ik zowat niets meer binnen. Ik voel me zo slap als een vaatdoek.

Nu heb ik een eigen bedrijf en ga altijd maar door, neem gewoon een plastic zak mee onderweg om te kunnen spugen. Ik zal ook nooit snel naar een dokter gaan, maar nu er een klein mensje in mij groeit maak ik me toch wel zorgen. Moet ik contact opnemen met mijn V.K?

Ik weet ook dat veel meiden hier last van hebben dus dan denk ik al gauw nou moet me niet zo aanstellen en gewoon even doorbijten.

Probeer al gember thee en cola te drinken maar het komt er toch allemaal weer uit.

Iemand tips ? ??

Ik ben ook heel misselijk geweest in het begin, heb van die bandjes om gehad die je ook tegen reisziekte om je pols kunt doen. Geen idee, maar mij hielp het wel wat. Haha. 
Waar je voor op moet passen is dat je niet uit droogt, helemaal met dit weer. Ik heb me echt wel een weekje ziek gemeld destijds om niet alle energie te verbruiken. 
Je kunt via arts er wel iets voor krijgen. 

Als je twijfelt mag je altijd bellen naar je huisarts en/of verloskundige. Zeker nu je zwanger bent, kunt je beter een keer te veel bellen (en dat je dan evt gerustgesteld wordt) dan niet bellen en in onzekerheid blijven. Voor mij was het ook even een stap, maar inmiddels weet ik dat je als zwangere altijd serieus genomen wordt, hoe klein je klacht ook is. 
Dus gewoon bellen als je je zorgen maakt over je klachten!!

Heel herkenbaar. Ik ben nu 19 weken zwanger, en heb het sinds week 12 erg last van gehad. Wat je moet blijven doen is eten en drinken ook blijft het niet binnen. Zo droog je ook niet uit. Ik heb nu zetpillen gekregen, deze helpen heel goed. En natuurlijk geduld hebben en hopen dat minder wordt. Beterschap en sterkte! 

Hi Doglover, 
Ik ben tot week 15 ook zeer ziek geweest en ben zelfs even helemaal in de ziektewet geweest doordat ik bleef overgeven. Ik kon niet meer functioneren, hield niets binnen en ben uiteindelijk in die weken ook 5 kg afgevallen. De meeste tips zijn al gegeven, zorg dat je wel blijft eten en vooral drinken is erg belangrijk. Alles wat je wel binnenkrijgt, is ook enorm belangrijk voor de baby en om te voorkomen dat je uitdroogt. De VK bellen is ook niet onverstandig, zij kunnen tips geven wat betreft medicatie, je mag bepaalde zetpillen gebruiken om de misselijkheid tegen te gaan. Bij iedereen helpt dit verschillend, maar het is zeker het proberen waard. Daarnaast moet je jezelf echt rust gunnen. Als je zo slap bent, heb je alle energie nodig voor dat kleine mensje wat in je groeit! Probeer dus ook hier wat in aan te passen, het gaat niet alleen om jou nu...
Ik wens je veel succes en sterkte, hopelijk wordt het snel beter! 

Hi doglover,
Heel herkenbaar wat je schrijft.. Ik ben momenteel 17 weken zwanger en voelde me goed tot en met week 6. Vanaf week 7 tot week 13 heb ik dagelijks moeten overgeven. Zelfs water hield ik soms niet binnen. Bij mij hielp het eten van kleine beetjes verdeeld over de dag, want zodra de honger kwam werd ik misselijk. Verder gaf de verloskundige aan dat ik emesafene of primperan mocht gebruiken tegen de misselijkheid. De dokter heeft mij vervolgens emesafene zetpillen voorgeschreven en deze hielpen me goed! Als tip kan ik eigenlijk verder geven eet wat je binnen kunt houden, alle voeding is voeding. Al is het McDonalds (spreek uit ervaring haha). Havermoutrepen van de hema gingen me ook redelijk af. Ik voelde me vanaf week 14 een stuk beter en spuug nu heeel af en toe nog eens als het eten te pittig is. Hoop dat je je snel beter voelt ;) Dan kun je echt gaan genieten! 

Bij mij begon het hele heftige overgeven/slap/misselijkheid rond week 6 a 7, ik heb toen wel contact opgenomen met de verloskundige omdat ik toen ook niet vocht goed binnen kon houden. We hebben regelmatig contact gehouden om te kijken hoe het ging en als het nodig zou zijn snel te schakelen bij echte uitdroging. Je lichaam heeft veel reserves en je kleintje kan daar gelukkig goed op teren. Het is belangrijk dat je zoals andere meiden ook zeggen iets binnen krijgt en ook binnen houdt. Bij mij hielpen de huis tuin en keuken oplossingen helaas niet en ik hou niet van medicijnen. Wat ik wel heb gedaan is echt een stap terug gezet met alles, werk wat minder, doe alles stukke langzamer, rust als het niet goed gaat en eet of drink wanneer en waar je trek in hebt. Appelsapjes en patatjes hield ik in deze perdiode het beste binnen. Dit hielp mij door de zwaarste periode heen.

Dank voor al jullie reacties. 

Mijn moeder was zo lief om gisterenavond een grote pan met macaroni te komen brengen, dit is er tot nu toe ingebleven. Vanmorgen ook goed kunnen ontbijten en ik hoop vandaag wat dingetjes te kunnen gaan doen. 

Terug
Bovenaan