Heel veel slapen !

Mijn zoontje is nu 10 en halve maand en slaapt heel veel. Iedereen heeft dan zoiets van ohh lekker toch ? Ja is wel eens leuk maar ik maak me dus zorgen omdat mij iets TE veel van het goed is. Hier zijn schema:

Savonds naar bed om half 8
Wakker om 8 uur smorgens.
Iets drinken een half uur wakker en dan weer slapen om half 9
Van half 9 tot half 10. Iets eten en dan weer slapen van half 11 tot half 12.
Dan weer wat eten natuurlijk en drinken en dan weer slapen om half 2
Van half 2 weer slapen tot een uur of half 3. Dan wakker tot 5 uur en na het eten weer even gaan slapen. Van half 6 tot half 7.
Dan van half 7 tot half 8 8 uur weer wakker en dan begint het weer van vooraf aan.

Herkend iemand dit ? En vinden jullie dit niet gigantisch veel ?

Groetjes Sarina.
 
dit is inderdaad wel erg veel ja, ik snap dat je op deze manier ook niet veel kunt ondernemen als ie steeds maar zo kort wakker is en zo heb je ook weinig tijd om van je kind te genieten zal ik zo denken.
Is ie wel echt moe als je hem naar bed brengt of is ie misschien gewoon een beetje verveeld, sommige kinderen slapen veel omdat ze zich vervelen.
Je zou eens kunnen proberen op het moment dat hij aangeeft moe te zijn, nog iets met hem (thuis) te ondernemen, ga eens samen een boekje lezen ofzo en stel het moment van naar bed gaan even uit (geen uren natuurlijk) misschien houdt hij het dan iets langer uit.
Als je hem uit bed haalt is het misschien zo dat ie al eerder wakker is of slaapt ie ook echt zo lang (misschien laat ie zich pas veel later horen en denk jij dat ie lang slaapt).
En als dat niet zo is ja dan heeft ie het misschien gewoon nodig.
groetjes Martine
 
Martine: Bedankt voor je reactie. Ik heb het vanmiddag eens anders uitgeprobeert. Kyano word overdag altijd huilend wakker. Wat ik niet van hem gewent ben want normaal word hij al spelende wakker en is hij uitgeslapen en ga ik hem halen. De laatste tijd ( door tanden denk ik ) word hij gewoon huilend wakker en pak ik hem en breng hem naar beneden. Vanmiddag is hij even getroost en is terug in bed gelegt. Verder geslapen en intotaal heeft hij dan zo'n 2 uur geslapen achter elkaar. Tot een uur of 4... Daarna werd hij om half 8 weer moe en heb hem tot 8 uur op laten blijven zonder dat hij aan het jengelen was. Ik denk gewoon dat hij te kort achter elkaar slaapt en dat hij daarom nog steeds zo moe is... Zou dat niet kunnen ? Als hij wakker is is hij gewoon ook heel actief bezig. Staan, Overal heenkruipen, Alles pakken, Met je spelen. Maar als hij moe is dan is er niks meer mee aan te gaan. Want dan wil hij gewoon slapen.
 
Oh en wat je ook zei nog , ( was ik net ff vergeten haha ) Dat als hij smorgens wakker word dan weet ik dus ook idd niet of hij al lang wakker is. Ik hoor het pas rond half 8 8 uur, Slaap zelf ook met oordoppen in hihi stomme gewoonte. Dus als hij wat aan het brabbelen is dan hoor ik dat wel. Maar ja stil liggen spelen in bed doet hij dus ook ! Soms ga ik wel eens kijken of hij nog goed ligt. ( hij wiebeld vaak ) En dan ligt hij gewoon wakker. Dus dat kan idd ook nog... Ach ik weet het niet hoor ik test gewoon wat dingen uit en ik zie het wel hihi.
 
Hallo Sarina,

Inderdaad slaapt hij veel. Onze zoon sliep ook altijd veel. Langer als een uurtje kon ik hem niet wakker houden. Dan was het een drama. Toen hij 11 maand was ben ik met hem naar een orthoptist geweest. Dit was omdat zijn ogen heen en weer wiebelden. Toen ze zijn ogen opmeette, kwam er een behoorlijke plussterkte uit, +5,00. Toen ging er bij mij een lichtje branden. Onze zoon moest zijn ogen zoveel inspannen om goed te zien, daar werd hij dus zo moe van. We hebben een bril aangeschaft voor hem en er ging een wereld voor hem open. Hij ging kruipen, huilde veel minder, slaapt veel minder. Zijn eerste levensjaar heeft hij veel gehuild en geslapen. Ik heb er toen niet van kunnen genieten. Ik vond het af en toe een vervelend jongetje, ik kon helemaal niets met hem. Heel erg jammer. Hopelijk gaan we nu een leuk jaar tegemoet.

Misschien heb je er iets aan?

Groeten Nienke
 
Terug
Bovenaan