Heel veel spugen

Mijn dochtertje is nu 14 weken, ze doet het eigenlijk heel goed. Groeit goed, haar ontwikkeling is goed en ze is op de meeste momente een blije tevreden baby. Waar ik me zorgen over maak is het spugen. Dat gaat eigenlijk de hele dag door, na de voeding geeft ze behoorlijk wat terug en lopen we ongeveer een half uurtje met haar rond. Na de voeding begint ze ook altijd te huilen, tijdens het lopen is het goed. Af en toe spuugt ze dan wat, maar ze lijkt van het spugen zelf geen last te hebben. Dit gaat ook na de voeding door, in de box, in de wipstoel, als ik haar vast houdt.. Maar dus ook tijdens het aantrekken van schone kleding omdat ze zich had ondergespuugd. Vervolgens zitten de schone kleren al tijdens het verschonen onder. Ondanks de slabbertjes die ze ook continu draagt. Soms begin ik opnieuw, soms laat ik het maar gaan, dan maar een nat randje bij deze kleding (als ze ligt en spuugt loopt het in haar nek/kraag).

Ze krijgt al nutrilon omneo ingedikt met johannesbroodpitmeel. Haar bedje staat schuin, ze heeft een redelijke dagstructuur, we houden ons aan de wakkertijd van 90 min. En ze slaapt over het algemeen goed tijdens haar dutjes. We houden haar na de fles dus ruime tijd omhoog.

We zijn na advies van het consultatiebureau bij de huisarts geweest om de optie voor medicatie te bespreken, maar gezien ze er zelf weinig last van lijkt te hebben en tevreden is was het advies geen medicatie te starten, keuze was evengoed aan ons. Ervoor gekozen het dan toch maar niet te doen.

Ik word er een beetje moedeloos van, ik was met liefde, kleed haar graag om, maar bij romper nr. 3 in 5 minuten tijd laat ik het dus maar zitten.

Zijn er anderen met een vergelijkbare ervaring en heb je wat kunnen vinden wat helpt? Of moeten we hier gewoon doorheen?
 
Mijn baby spuugde ook tot de 6 maanden alles onder. Op geven moment had ik voor mezelf de regel dat ik hem gewoon sochtends en savonds omkleed en overdag dan maar met doekjes even poetsen wat lukte (waterdoekjes, geen lotion want die laten dan vlekken) Elke 5 min wel de box schoon maken of een speeltje of de kinderwagen of het bed en mezelf natuurlijk ook... Ook uren na een voeding... ik herken het!
Na de eerste maanden zag het cb ook wel dat het niet richting beter ging, zoals hoort wanneer de maagklep sluit etc... Maar echt hulp hadden ze niet voor me.

Ik ben met 6 maanden naar een osteopaat geweest met hem en dat was net een toverspreuk. Sinds dien ging het echt steeds beter. Hij had spanning op de maag, die de osteopaat eraf heeft gemasseerd en de weken erop moest ik elke dag een buikmassage geven. Volgens mij na een maand spuugde hij amper meer. 1 of 2x na de voeding, of met een boertje wat omhoog kwam, maar dat was het.
Dus wellicht ook een optie voor jullie?
 
Heel herkenbaar. Hier een reflux/kma kindje. Maar dat spugen werd van alle maatregelen nooit beter. Toen ze eenmaal vrolijker werd en goed groeide en plaste enzo, heb ik het gelaten. Ook niet ingedikt oid. Ze spuugde dus gewoon verschrikkelijk veel. Puntslabbetjes hadden we niets aan. Ik had een hele stapel hydrofielen, ook voor in bed, veel beddengoed (snachts verschonen, gruwel), en veel kleertjes ja. De wasmachine draaide overuren, ook met speelkleden en dekentjes, hoes van de wipstoel...Het werd pas beter na een maand of 8/9 toen ze meer vaste voeding ging eten. Rond een jaar was het helemaal over. 
 
Oh ja herkenbaar verhaal. Wij hebben net hetzelfde voor met ons dochtertje van 14 weken. Ik moet toegeven dat ik haar niet de hele dag door andere kleertjes aantrek want dan kom ik aan niets anders meer toe vrees ik en we hebben zo al was genoeg. 1 outfitwissel gebeurt hier meestal wanneer ze echt alles drijfnat heeft gespuugd ?. Een beetje nat laten we meestal zo ?. Hier is het ook wel constant gegoochel met slabbetjes en hydrofiele doeken om zoveel mogelijk op te vangen. Wij hebben Nan AR als voeding op aanraden van de kinderarts. De ene dag geeft ze dan wel al eens minder terug dan de andere dag. Vorige week waren we langs de kinderarts geweest en die noemde haar 'een gelukkige braker' ?. Komt blijkbaar wel vaker voor en echt veel is er niet aan te doen inderdaad. Medicatie was ook zeker niet nodig aangezien ze geen pijn ondervindt. Osteopaat zijn we ook al geweest maar bij ons hielp dit niet echt. Er waren geen echte spanningen te voelen, enkel wat stijve spieren in haar nekje maar dat was dus eerder aan voorkeurshouding gerelateerd. Dus de voornaamste boodschap was uitzitten... Niet meteen wat je wil horen maar ja... Op 4 maanden zouden wij hier ook al starten met fruitpapjes in de hoop dat vaste voeding wat beter binnenblijft. Ik troost mezelf met het idee dat we dan sowieso alles hebben geprobeerd dat we konden proberen en dat zij geen pijn heeft. Ooit zal het wel beteren hè ?‍♀️
 
Mijn oudste spuugde ook veel en nu mijn jongste (6wk) ook weer. Ik geef voornamelijk borstvoeding en kan het niet verdikken. Bij mijn oudste wel Johannes broodpitmeel geprobeerd omdat hij kv kreeg, maar daar kreeg hij ontzettende krampen van. We hadden het maar zo gelaten want hij was vrolijk, dronk veel en groeide goed. Die golven spuug eruit was niet echt een probleem leek het. Onze jongste is net zo. Hij is al enorm groot, dus ik maak me geen zorgen. Ik heb veel kleertjes (tweedehands), een berg doeken en ik was maar veel!
 
Hier precies het zelfde. Mijn baby is nu 22 weken en sinds twee/drie weken gaat het goed!!!! We hebben een nieuwe fles: Philips Avent SCF813/14 Anti-Colic Babyfles – Met AirFree Ventiel . (Hiervoor hadden we de Brown en tussendoor ook eens difrax geprobeerd maar dat ging al helemaal niet). Of het is toeval, maar sinds die fles gaat het veel beter terwijl ze hiervoor net zo als bij jou baby continu alles onder spuugde, alles was continu nat en ook de hele dag slabbers om. Wij geven Hero voeding, we verdikken niet.
 
Fijn om herkenning te lezen! Omkleden gebeurt hier inderdaad ook alleen als het echt helemaal onder zit, een randje deppen we gewoon weg en de slabbers vangen veel op. Dan wordt het gewoon uitzitten tot ze wat groter is haha.
 
Terug
Bovenaan