heel veel windjes laten

Hoi Hoi,

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat iemand me een oplossing kan geven.
Mijn zoontje heeft ontzettend veel last van lucht in zijn darmpjes en laat heel veel windjes.
Het gaat de hele dag door en hij heeft er ook heel veel last van.
Hij kreeg eerst Nutrilon maar hij had veel last van krampjes dus zijn we overgegaan naar de Omneo.
Daar ging hij weer veel van spugen dus Nutriton erin maar daar kreeg hij weer 6 poepbroeken per dag van en daar had hij weer ontzettend veel last van.
Dus op advies van het Cb over naar de Friso Comfort maar de windjes zijn alleen maar erger geworden!!!!
HELLUP!!!!! Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik zit er nu over te denken om dit pak op te maken en Similac te proberen aangezien ik het idee heb dat zijn darmpjes overprikkeld worden en dat hij daarom zoveel last heeft van die windjes.
Wie kan me helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hoi,

Wij hadden met nutrilon ook problemen zoals darmkrampjes en spugen.Toen zijn wij overgestapt op de friso comfort daar kreeg hij spuitluiers van en heel veel dus dat was ook niet goed.Nu hebben we de comfort gemengd met de friso normaal en ik moet zeggen dat het goed gaat.Ik geef een fles van 180 daar doe ik 5 schepjes comfort in en 1 normaal.

succes Aster
 
het is even puzzelen maar door het mengen van de voeding omneo en nutrilon en nutriton gingen bij ons alle probleempjes over. je kan beter bij 1 merk blijven, en gun het een weekje om te wennen.

succes
 
ons dochtertje had ook heel veel last van winderigheid toen ze een week of 4 oud was (stonken ook behoorlijk). Bij haar hielp venkelthee eigenlijk prima, simpele oplossing, ze was er meteen vanaf.

gr sandra
 
Hoi Hoi,

Ik heb ook de venkelthee geprobeerd.
Ik maakte zijn voeding er mee maar geen succes.
Oh, en het is niet zo dat ik snel wissel van voeding hoor!!!
Ik geef het meestal twee weken de tijd en dan pas ga ik rustig over op nieuwe voeding.
Ik vervang elke dag een fles oude voeding voor een nieuwe zodat hij er langzaam aan kan wennen.....
groetjes Bwennie, mama van Davey (9 weken)
 
Hallo,

Ook mijn zoon ( nu ruim 8 weken) kreeg erg veel last van winden toen ik overstapte van nutrilon (daar kreeg hij opstipatie van) naar Friso Comfort.
We zijn nu ruim 3 weken bezig en de winderigheid neemt af. Hij laat nu nog wel af en toe een wind maar het gaat steeds beter. Blijkbaar hebben de darmpjes tijd nodig. Ik maak de flessen ook met slappe venkelthee in plaats van met water. Al met al wordt mijn zoon steeds gelukkig gezelliger.
Groeten, Tessa
 
Hey,
Onze zoon Par heeft ook veel winderigheid. Wij geven Nutrilon met nutriton. Ik ben wel bij deze voeding gebleven op aanraden van de kinderarts.
Wel maak ik nu zijn pap een uurtje op voorhand zodat alle schuim eraf is, ook draai ik de tut los genoeg zodat de lucht langs daar kan ontsnappen. Venkelthee gebruiken we ook volop.
Onze Par laat nog wel windjes maar heeft er veel minder last van. 6 weken blijkt ook een piek van krampjes te zijn?!
Succes iedereen!
 
Hoi,

Echt letterlijk bij zijn geboorte had mijn zoontje al last van windjes. Dat ging letterlijk de hele dag door!!
Nou geef ik al vanaf het begin borstvoeding en hij heeft er periodes echt ontzettend last van.
Het ligt niet aan wat ik eet, want hij heeft het vaak een paar weken achter elkaar en dan weer niet..
Hij is nu 4.5 maand en eindelijk is het weg.
Het is dus maar de vraag of je het met voeding op kan lossen.
Wij gebruiken al wel een tijdje cinnababy en dat hielp wel ook tegen krampjes, maar dat duurde wel een paar weken.

Ze kunnen trouwens ook krampjes en windjes krijgen doordat ze te snel drinken en te veel lucht happen!

Succes ermee!!!
 
Terug
Bovenaan