Heel verdrietig....

Ik ben net terug uit het ziekenhuis vooreen samenlevingstest. In tegenstelling tot het eerdere bericht van de gyn dat we in maart zouden kunnen beginnen met IUI had ze nu bedacht dat ik preventief toch eerst een kijkoperatie moet hebben en dat we dan (afhankelijk van de uitslag van de opzwemtest volgende week) nog tot november moeten wachten met IUI. Ik ben erg verdrietig, want ik was toch een soort opgelucht dat we eindelijk bijna aan IUI konden beginnen. Op de een of andere manier merk ik dat ik alle hoop op een spontane zwangerschap al ben verloren. Als ik jullie verhalen lees, zie ik dat het allemaal nog veel erger kan, maar dat neemt niet dat ik toch erg emotioneel word van deze situatie. Daarnaast heb ik ook nog eens een collega/kamergenoot die de hele dag zit te vertellen over het feit dat hij binnenkort vader wordt.....zucht....nou het maakt het allemaal niet makkelijker.

Sorry dames voor het lange verhaal, maar ik moest weer even spuien.....

Succes allemaal!

ps zijn er vrouwen die ervaring hebben met de kijkoperatie? En hebben jullie allemaal eerst een kijkoperatie gehad voordat jullie aan IUI konden beginnen? Er is immers helemaal geen aanleiding voor.....

gr.

Hi, Preventief wordt er bij mij ook zo'n kijkoperatie gedaan.. Wij zijn eigenlijk nog maar bezig met de vruchtbaarheidstesten..Hoe het verder in zijn werk gaat?
Ik heb er een folder over gekregen..als je wilt dat ik dat hier effe uitwerk dan moet je dat maar laten weten.
Succes!

Hoi Sem,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Dacht ook met IUI te kunnen beginnen en moest het ineens nog een half jaar zelf proberen en dan een kijkoperatie.
Het is ook wel logisch want ze willen natuurlijk alles uitsluiten voordat ze met IUI gaan beginnen, het is toch een kostbare behandeling. Ze kunnen met echo's natuurlijk niet alles zien in je buik en met zo'n operatie kunnen ze alles uitsluiten. Ik ben afgelopen 16 december geopereerd en het viel mij 100% mee.
Op www.nvog.nl kun je een pdf downloaden met een hele beschrijving hoe zo'n operatie in zijn werk gaat:
Dus www.nvog.nl klik dan op het woord 'Gyneacologie' ga naar beneden en klik op "Laparoscopie, diagnostische", dit is een document waar de kijkoperatie helemaal in beschreven wordt.

Succes en groetjes Nic

Ja da's balen ! je bereid je er helemaal op voor en dan wordt het zo even een half jaar opgeschoven. Nou zij weet vast niet hoe lang zo'n half jaar duurt als je graag zwanger wilt raken. Ik wens je dan ook heel veel succes en hoop op een snelle dikke vette plus voor je ! XXX

Hoi,

De kijkoperatie is als het goed is de stap na de hsg(baarmoederfoto). Heb je die al gehad??? Tijdens die rontgenfoto spuiten ze je eileiders door om te kijken of alles vrij is. Bij mij zat alles dicht en was meteen duidelijk waarom ik al 1,5 jaar zwanger werd op dat moment. Vrij snel na de kijkoperatie werd ik dus wel zwanger ondanks alleen maar negatieve samenlevingstesten en slecht zaad van mijn man. Deze operatie verhoogt ook je vruchtbaarheid behoorlijk doordat alles goed door wordt gespoten.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik het vrij vreemd vind dat ze jou zomaar opereren zonder aanleiding. Ik zou hier zeker naar vragen als ik jou was want sommige ziekenhuizen opereren snel ook om hun omzet te bevorderen. En laten we eerlijk wezen, je houdt er wel een litteken aan over en als dat niet nodig is..... Ik zou eerst eens vragen om een baarmoederfoto!!!!!!

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust.

gr.Inge

Hoi, ik heb de kijkoperatie een maand
geleden ondergaan en het viel reuze mee. Wij zijn al twee jaar bezig en voordat we met IUI beginnen moest er duidelijk zijn dat ik niks mankeerde.
Maar bij mij was de baarmoederfoto met de contrastvloeistof verontrustend, het bleef in de buikholte hangen.Vandaar de operatie.
Succes verder, gr ilona

Terug
Bovenaan