Heel vreemd slaapgedrag.....Wie helpt?

Hoi meiden

Ik heb er hier al eens eerder over gelezen, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.
Ik wil het alleen echt graag weten...

Stef had in de nacht van 31dec een hele vreemde "episode"
Hij werd redelijk normaal wakker, maar zodra we hem in bed namen, het was 07.00!, werd hij compleet hysterisch en leek hij echt van de wereld te zijn. Hij was maar aan het kronkelen, overstrekken, gillen, huilen, schoppen en slaan. Zo af en toe kwam hij eruit leek het, en dan was hij rustig en kletste een beetje, maar dan ineens begon het weer van voren af aan. Hij was dan echt niet rustig te krijgen! Heel eng allemaal!

Nu hebben jullie het daar al eens over gehad toch?
Wie kan me zeggen wat dit is? En of ik ermee naar de dokter moet ofzo???

Liefs Annet

ha Annet!

Ik heb het met Thomas  vorige week ook voor het eerst gehad toevallig. Eerst normaal huilen, en op het moment dat ik hem eruit haalde en lekker tegen me aan hield bij ons op bed begon het! Precies wat jij al omschreef! Het engste waren zijn ogen, hij keek overal heen met een woeste niets-zeggende blik, gewoon eng vond ik het! Toen hij eruit leek te komen wees hij naar de trap, naar beneden. Ik wist niet hoe snel ik naar beneden moest om hem normaal te krijgen, hahahah! Was daarna ook direct over, toen heb ik zachtjes een potje mee zitten grienen... Hoop ook werkelijk dat het een éénmalige actie was van hem, want ik vond het verre van zelfs maar een beetje grappig!

Kus, Marieke

hey hoi,

dit maken we af en toe ook met Yoëll mee.....wij hebben het gevoel dat Yoëll dan in een droom zit maar er niet echt uit kan ontwaken of dat hij gewoon niet wakker wil worden nog......vanochtend zelfs nog gehad...meneertje is nu stront verkouden en heeft vanacht tussen ons in gelegen en vanochtend tegen de klok van acht ging hij ook overstrekken, woelen, huilen en gillen, ik ben tegen hem gaan praten en binnen 5 minuten was meneer vrolijk wakker en schaterde het uit.....

niets aan het handje, maar wel o zow vervelend

liefs denise

Tjas hier is het ook regelmatig, vooral als Tess eigenlijk nog heel erg moe is (dus te vroeg wakker of midden in de nacht). Dan is ze nog heel ver weg en opeens wel heel sterk. Er is niets wat je kan doen, vast houden en praten. Soms helpt een plantenspuit met wat water, zodat ze als het ware uit de boze bui schrikken (heb het nog niet geprobeerd maar mijn broer deed het zelfde en daar werkte het super bij).

Succes, probeer zelf rustig te blijven. Als je het neit vertrouwd gewoon ff langs de arts om te vragen.

Groetjes Nanda

Wat het is weet ik niet, maar Julian heeft het ook al vaak gehad. Vooral in de vooravond, als hij nog niet zo lang op bed lag: huilen, krijsen soms, uit bed halen maar dan begon hij te slaan, trappen, overstrekken, hoofd wegdraaien.
Als ik hem dan weer terug legde met zijn speentje en slaapknuffel deed hij zijn ogen dicht en sliep..., heel apart. De laatste tijd heeft hij dit niet meer. Ik had het idee dat hij dan aan het dromen was.

Succes ermee!
Ellen mv Julian

Kasper had hier van de week ook al een paar keer last van. Wij hadden het idee dat het komt omdat hij kiezen krijgt. En dat hij dan zulke steekende pijn krijgt dat hij echt niet meer weet wat hij moet doen.

groetjes Pauline

Hiya Mommas!

Wat raar....ik heb dit hier ook al een paar keer meegemaakt de afgelopen weken. Bij Max helpt het als ik met hem de kamer uitloop. Hij is ontroostbaar en lijkt erg boos maar zodra ik hem bijvoorbeeld meeneem naar de keuken is het helemaal over. Ik ga ervan uit dat dit ook weer zo'n fase gebeuren is aangezien hier een hoop kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd precies hetzelfde doormaken, dat lijkt me geen toeval toch?!

Ajuus, ilja

Het is bij Yoëll ook met periodes, hij is dan aan het dromen.
Wij doen ons bedlampje aan en wrijven over zijn ruggetje en praten zachtjes tegen hem.
Vervolgens kijkt hij je na 10 minuten aan met de vraag wat pa en ma in hemelsnaam aan het doen zijn midden in de nacht.
Hij slaapt erna weer rustig verder

Terug
Bovenaan