heel vroeg wakker zijn!

hoi allemaal,

kan iemand mij tips geven?
Quinten is elke dag tussen 3 en 5 uur wakker.
Hij komt dan bij ons in de kamer en maakt ons wakker.
Hij is dan klaarwakker, wij niet en willen graag nog even doorslapen.
we brengen hem dan wel weer naar bed en soms gat dat goed maar vaak komt hij tussen ons in liggen omdat papa niet van gillen houdt als hij weer naar zijn eigen bed moet.
vanmorgen was het zelfs zo dat hij mij uit bed porde en dat ik ergens anders kon slapen.
om 5uur!
deur dicht is geen optie want dan hebben we de buren ook wakker.

help mij want ik wil graag mijn nachtrust terug.

Hoi hoi,

Tja en dat is precies waarom je kleine man gilt.... Want als hij dat doet, krijgt hij zijn zin van papa want die houdt niet van gegil!
Ze weten het precies.
Mijn tip... Laat maar lekker paar dagen gillen in zijn kamer. Met af en toe terug gaan en op bed leggen en niks zeggen. Je kent het vast wel....
Op gegeven moment heeft hij wel door dat het niet helpt.
Wat de buren betreft.... Ga er desnoods heen, leg het uit en vertel dat ze misschien paar dagen je kleine man kunnen horen. Heel vervelend voor hen, maar soms onderkom je er niet aan.
Onze buren horen Myrthe soms ook wel gillen ofzo, maar dat is voor mij geen reden om haar dan maar in bed te nemen bij ons.
Dan maar kaartje met sorry ofzo in de bus. Gelukkig hier allemaal buren met kinderen (weliswaar iets ouder) maar die weten nog precies hoe het was.

Succes ermee.

Irene

Renske wilde ook niet zelf doorslapen als ze 's nachts wakker werd. Of bij ons in bed of er een tijdje naast zitten/liggen. We hebben besloten dat dat klaar is. Ze is geen kleine baby meer. Ik heb het haar ook verteld. Vannacht werd ze weer wakker. Ik ben er wel naar toe gegaan, een nachtlampje aangedaan en weer naar bed gegaan. En ze ging waarempel slapen. Ik denk/hoop dat het aan het nachtlampje ligt. En nu maar hopen dat ze dit blijft doen. Maar ze moet het leren, ook Emma moest het een keer leren. Uitleggen hoe het vanaf nu zal gaan en dat ook doen.
Zo werkt het hier tenminste het beste.

amen irene!
daar sluit ik me totaal bij aan.
hoe lief je buren ook mogen zijn, dat is geen reden om je kind te "verzieken" door hem maar bij jou in bed te laten liggen.
en dat kan je beter nu afleren, dan over een maand ofzo want dan wordt t alleen maar moeilijker.
(spreek uit ervaring want nathalia heeft anderhalf jaar bij ons in bed geslapen)

heel veel succes!

liefs, do

Hallo,

Het lijkt werkelijk alsof ik ons eigen verhaal lees. Ook wij hebben nu al zo'n maand problemen 's nachts. Onze zoon (vandaag 17 maanden) presteert het om elke nacht wel twee of drie keer wakker te worden én inderdaad dan ook niet meer zelf te gaan slapen. We hebben vanalles geprobeerd, lichtje aan, lichtje uit. Trappelzak aan/uit, bed verzet, minder drinken voordat hij naar bed ging, minder prikkels vlak voor het naar bed gaan, uitgebreid in bad naast gaan zitten/liggen etc etc. Tot op heden geen succes mee gehad. Ook mijn man heeft net zoals de jouwe problemen met laten gillen. Dus regelmatig belandde het jochie toch bij ons in bed. Maar goed, dat houdt je ook niet lang vol dat porren :)

Dus, na afgelopen weekend heb ik mijn man er van kunnen overtuigen dat onze zoon er waarschijnlijk toch aan gewend is geraakt om 's nachts wakker te worden en dan vervolgens direct te worden getroost. Enige remedie is volgens mij toch om hem te laten huilen. Dat hebben we dus ook van zondag of maandag gedaan. Erg moeilijk hoor! Wat schetst onze verbazing vannacht slaapt hij gewoon door! Nu afwachten wat hij vanavond doet, maar we hebben in ieder geval al 1 nacht winst.

Mijn advies is dus toch: probeer in ieder geval 1 nacht hem een keertje te laten huilen. Kijk wat er gebeurt. Hoe moeilijk het ook is.

Groetjes,
Janneke

Hoi,

Ook hier hadden we dat probleem, wij brachten hem dus wel steeds terug, want Daniel heeft nu echt de leeftijd dat als ik hem elke keer bij ons liet slapen dat hij dan helemaal niet meer in zijn eigen bed wil, en als hij bij ons slaapt gaat hij overdwars liggen waardoor er een van ons uit kan,
nu laat ik me echt niet mn eigen bed uit gaan.

Daniel kwam bij ons idd de hele nacht door uit bed en was dan ook klaarwakker.
Ook gerust van half 3 tot half 5 aaneen of van half 4 tot half 7 waarna ik er maar uit ging.

Het consultatieburo (ik had gebeld voor advies)
zei dat het wel eens kon liggen aan het feit dat ze nu ontdekken dat ze een persoontje zijn en ontdekken dat ze alleen op een slaapkamer liggen.
en daardoor geborgenheid en veiligheid gaan missen.
Het cb adviseerde ons om hem in bed te leggen met een vriendelijke stem maar geen lamp aan, geen kusjes en geen knuffels en resoluut. En tegen hem zeggen, als je er in blijft komt mama zo even kijken.
Als hij er dan binnen 10 minuten niet uitgekomen was (wij deden het bij de 5 minuten) dan moest ikzelf naar hem terug en zeggen dat hij een knappe jongen was en dat mama het heel goed vond.
Zo weet hij, ik hoef niet uit bed, want mama is in de buurt en komt even kijken.
Dit hebben wij zo 3 nachten volgehouden en toen begon Daniel de nachten door te slapen.
Het was soms niet makkelijk maar ik zag echt verandering bij hem dat hij makkelijker naar bed ging.
Nu slaapt hij weer door snachts

(hihi, hij is alleen wel vroeg wakker na die hele nacht slapen, zo rond 6 uur/half 7 komt hij smorgens wel maar dan ga ik met hem naar beneden.

Succces en volg je gevoel,
Liefs Marina

Quinten heeft vanmorgen heel lief tot kwart over 8 geslapen.
tussen de middag slaapt hij nog maximaal een uur omdat hij anders om 4uur in slaap valt.
ook hebben we de deur dicht gedaan en veel met hem buiten geweest overdag.
bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat het zo doorgaat met Quinten.

liefs lenie

Terug
Bovenaan