Heel vroeg wakker

<p>Onze zoon van 8.5 maand wordt sinds een paar weken extreem vroeg (tussen 4:45-5.30) wakker. We proberen het te rekken met speentje maar dit lukt gewoon echt niet. Hij staat te zingen en te kirren in zijn bed en dat slaat om in huilen als heg te lang duurt voordat we hem eruit halen. Meneer houdt er ook van om dan te gaan poepen dus dan is het helemaal feest.</p><p>Als hij zo vroeg wakker is gaat hij ook al vaak weer rond 7.00-7.30 terug naar bed voor zijn ochtendslaap omdat hij dan echt moe is.</p><p>Overdag slaapt hij verder prima (keurig nog 2 slaapjes met max wakkertijd van 3uur).</p><p>Volgens mijn Google resultaten doen wij dus alles verkeerd (halen hem vóór 06.00 uit bed en gaat weer te vroeg slapen voor zijn ochtendslaap) maar ik heb gewoon nog geen oplossing gevonden hoe we die tijd kunnen rekken.</p><p>Iemand de gouden tip?!</p>

Oei lastig. De mijne is nu 8 maand. We zijn 2 weken terug overgestapt naar 3 flesvoedingen, omdat ze ernaast al flink eet en gewoon te vol zat.
Ik herken het wel Lily was vorige week opeens om 5:15 al wakker steeds. Alleen hebben wij de mazzel dat ze gaat spelen, huilt nooit. We hebben stug vastgehouden aan dat ze er voor half 7/ 7 uur niet uit Komt. Vanmorgen was ze er 6:45.
Ik heb een artikel gelezen dat ze nu erg eenkennig gaan worden en de verbanden leggen met papa en mama gaan weg komen ze wel weer terug.
Zo zie je bij mijn dochter heel erg dat dat besef er is. Als ik er bij de gastouder breng zie je haar me nakijken  van mama gaat weg.
Ik zit nu te bedenken wat ik zou proberen. Of het werkt of dat je er wat mee kan geen idee.
Misschien een klein nachtlampje, favoriete speelgoedje knuffel mee, als hij wakker is even laten pruttelen? Anders kleine aai over de bol, papa en mama zijn vlakbij, ga maar weer slapen? 
Suc6 in elk geval, want nog vroeger dan vroeg opstaan is wel een opgave.

Hallo,
Hier hetzelfde verhaal bij mijn dochter van 8,5 maand. Ook rond 05:00 wakker en dan niet meer willen slapen. Hele bed doorgaan en kletsen. Uiteindelijk jengelen. Ook zij poept dan al haha. 

Ik heb begrepen dat het een fase is. Heeft te maken met slaapregressie? We moeten er even doorheen denk ik. 
Ik zou gewoon vasthouden aan het ritme. En dat doe je nu ook al las ik.
Groetjes!

Hier is dat al maanden... We proberen ook van alles uit.. dn al/nog een flesje geven en meteen in bed leggen hielp wel mr dn kreeg ze om 7u. Fruithapje.. vond k toch wat te vroeg.. cb zei me dat ze uiteindelijk wel later wakker wordt.... Daar wacht ik nog steeds op..
Ik gebruik nu eterische olie van holland & barret (sleepwell). Kan niet meteen zeggen dat ze beter slaapt... Ze wordt nu tussen 5 en half6 wakker en dan doe ik haar het speentje in met het geluidje wat ze altijd op heeft.. en dan laat ik haar gewoon liggen. Ze valt dan tegen 6u half7 in slaap en slaapt dan nog een uurtje.. ik accepteer het nu maar..
Ik zou je niet echt een advies kunnen geven want hier werkt niks supergoed....

Lieve mama, ? voor die Google resultaten. Je doet namelijk niets verkeerd.
Ja, men zegt dat je door je kindje vroeg uit bed te halen het in de hand werkt. En dat je je kindje niet voor 09.00 u terug moet leggen. Maar als jouw kindje tussen 04.45 en 05.30 schreeuwt dat hij jou nodig heeft, dan laat je m heel 5 kwartier huilen om m vervolgens wakker te houden tot 09.00.
Hier ook een vroege vogel, altijd al. Ineens schoof dat op. Een kleine 2 a 3 weken geleden (hij is nu 10 maanden). Nu wordt hij tussen 06.00 en 06.30 wakker meestal. Dat is natuurlijk ook nog vroeg vergeleken bij anderen maar ik ben content na 9,5 maand de 04. en 05. elke dag te hebben gezien. De tips die ik heb gekregen om het vroege vogelen weg te krijgen (dit werkte hier niet, maar goed) waren:
- Niet de dag starten voor 06.30. Voor die tijd slaaptrainen.
- Pas vanaf 09.00 erin voor t ochtenddutje.
- Ochtenddut max 60 minuten laten duren, daarna wakker maken.
- Bedtijd laten plaatsvinden 3 a 3,5 uur na middagdut, idealiter tussen 18.15 en 19.00. 
- Kamer verduisteren.
- Witte ruis aan voor de letterlijke vroege vogeltjes buiten in de boom.
Maar goed, nogmaals, hier werkte dat niet. De laatste twee weken wordt hij wat later wakker maar overdag slaapt hij waardeloos. Hooguit 80 minuten verdeeld over 2 dutjes, regelmatig moeten die slaapjes al in de draagzak want in bed is t echt niet te doen. Dus ben ik de beste raadgever, nee ?. Weet ik waar je doorheen gaat, ja ?. 
Hou vol!

Bedankt voor de lieve reacties en fijn om te lezen dat dit redelijk "normaal" is rond deze leeftijd! We houden er dan maar aan vast dat dit wederom een fase is en hij hier zelf op een gegeven moment verandering in zal brengen!??

Terug
Bovenaan