Heel vroeg wakker!



Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 12,5 maanden wordt elke ochtend tussen 06.00 en 06.30 uur al wakker! Dit vinden wij behoorlijk vroeg. Heeft iemand tips zodat ie misschien langer blijft liggen?

Groetjes Marmar

 
Oei lastig hé? Vooral in de wintertijd, als het 's morgens nog zo lang donker blijft...

Mijn dochter gaf ik indertijd eerst speelgoed in haar bedje, een beetje het boxidee.
Later zorgde ik ervoor dat ze niet verder kon komen dan haar kamer en onze slaapkamer (en de gang) en liet ik haar gewoon spelen (uiteraard in een veilige omgeving!). Zo konden we toch nog even blijven liggen, al slaap je dan niet echt.

Jammer genoeg werkte dat op den duur ook niet meer, en toen moest ik er gewoon aan geloven. Zelf ook maar vroeg opstaan en bedenken dat ik zelf kindjes heb gewild en dat dit er - helaas  - gewoon bijhoorde!
(Bovendien, de dagen dat ik werkte was het juist wel handig dat ze zo vroeg wakker werd).

Maar... vanmorgen werd mijn zoontje opeens vroeg wakker (dochterlief kan inmiddels zichzelf redden), en toen moest ik toch wel weer even slikken....

Sorry, een heel leuterverhaal, maar het is ook zo herkenbaar. En je kunt ze nu eenmaal niet dwingen te slapen....

Sterkte, liefs Jaine
 
Hai Marmar,

Wij hebben een dochtertje van 16 maandjes en ze wordt ook altijd heel vroeg wakker. En al leg je haar wat later op bed, dan maakt het niets uit. Ze komt altijd rond 6.30 uur. En ook in de weekenden, dus op zondag ochtend zit ik al heel vroeg met het kleine meisje te spelen.

Ik zou het ook heerlijk vinden als ze wat later zou komen, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet regelen. Want ze heeft ook wat speelgoed in haar bedje liggen, maar ze wil er   heel graag uit

Groetjes Yolanda
 
  Hoi,
  sinds het verzetten van de klok word ons
   dochtertje van pas 1 jaar,  ook rond half 7 al wakker.
   En er is maar een oplossing: gewoon ons bed
  uit...want ze blijft toch huilen niets helpt.......
   Zelden is het soms pas 8  uur dat ze wakker word
   maar  meestal half 7. Je doet er niets aan maar ook
  wij balen er weleens van vooral in het weekend!!!
         

          Groetjes    
 
Wat gebeurt er als je de kleine gewoon laat liggen?
Onze zoon ligt vaak rustig een half uurtje te babbelen in zijn bedje. En dan laten we hem, wat ons wel goed uitkomt. Kunnen we nog snel even douchen bijvoorbeeld.
Als hij echt huilt gaan we natuurlijk direct kijken, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.
We hebben dit langzaam-aan-uit-bed halen wel al van heel jongs af aan toegepast. Dus misschien is het lastig te veranderen als je kindje al wat ouder is en gewend is om sneller uit bed te worden gehaald.
 
Wat gebeurt er als je de kleine gewoon laat liggen?
Onze zoon ligt vaak rustig een half uurtje te babbelen in zijn bedje. En dan laten we hem, wat ons wel goed uitkomt. Kunnen we nog snel even douchen bijvoorbeeld.
Als hij echt huilt gaan we natuurlijk direct kijken, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.
We hebben dit langzaam-aan-uit-bed halen wel al van heel jongs af aan toegepast. Dus misschien is het lastig te veranderen als je kindje al wat ouder is en gewend is om sneller uit bed te worden gehaald.
 
Wat gebeurt er als je de kleine gewoon laat liggen?
Onze zoon ligt vaak rustig een half uurtje te babbelen in zijn bedje. En dan laten we hem, wat ons wel goed uitkomt. Kunnen we nog snel even douchen bijvoorbeeld.
Als hij echt huilt gaan we natuurlijk direct kijken, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.
We hebben dit langzaam-aan-uit-bed halen wel al van heel jongs af aan toegepast. Dus misschien is het lastig te veranderen als je kindje al wat ouder is en gewend is om sneller uit bed te worden gehaald.
 
Terug
Bovenaan