heel vroeg wakker

Wie heeft voor mij de gouden tip. Mijn zoontje van 2,5 jaar is elke ochtend tussen 04.00 - 05.00 uur klaarwakker. Valt niet meer in slaap en wil alleen spelen. Dit komt niet ten goede aan zijn humeur (en de mijne!) de rest van de dag.
Later naar bed brengen, bed draaien, kamer nog donkerder maken niks helpt.

Herkend iemand dit probleem en heeft een goede tip.

Alvast bedankt,
Roos
 
mijn dochter is bijna 2 en heeft precies hetzelfde de ene keer half 5 dan weer een uurtje later en uitslapen is bij ons (heel zelden ) half 7.
Jammer dat er nog voor de rest niemand gereageerd heeft. eentip heb ik daus niet voor je . je bent in iedergeval niet de enige.

groetjes linda
 
Hoi rozalie en linda!!

Het is bij jullie wel erg vroeg dag zeg!!
De echte oplossing heb ik niet maar kun je ze niet gewoon negeren dat ze toch nog weer in slaap vallen?? Of heb je dan een gigantisch probleem?
Wij hebben ook zo'n rite gehad en gelukkig ging dat wel weer over met een keer streng toespreken dat iedereen nog slaapt, begon hij te huilen dan lieten we hem ook huilen. Wel hadden we een limiet van huilen ingesteld anders lig jezelf ook te ergeren in bed.
Gelukkig slapen we nu tot ongeveer 8 uur !!!!!

Heel veel slaapuurtjes toegewenst!!!!!!!!

Hennie
 
Hoi,

En ik dacht dat ik een vroeg vogeltje had. Roos is gemiddeld tussen 6 en half 7 wakker, uitslapen is voor ons half 8. Nu was ik als kind ook altijd rond 6 uur wakker, dus ik weet wel van wie ze het heeft.
Wij laten haar meestal gewoon liggen, en reageren niet. soms wil ze dan weer in slaap vallen, maar meestal ligt ze dan te kletsen, zingen en spelen met haar knuffels (ze is 20 maanden en ligt nog in het ledikantje). dit gaat 9 van de 10 keer goed, rond kwart voor 7, 7 uur wordt ze het zat en gaat ze echt roepen: mama, uit! Na een paar keer dat gehoord te hebben halen we haar eruit.
Gaat ze om 6 uur al roepen, en wordt het echt erg (dus negeren helpt niet), dan loop of ik of mijn man naar haar bed, en zeggen we streng dat het nog geen tijd is om op te staan en dat ze dus nog moet slapen of in elk geval stiller zijn.

Zoals ik al zei dit werkt bij ons vrij goed. Wel heeft het even tijd gekost om dit voor elkaar te krijgen, we hebben iedere keer het uit bed halen iets later gedaan, zodat het nu dus rond 7 uur is.

Ik hoop dat dit jullie kan helpen. Ik raad jullie wel aan om het rustig op te bouwen naar een voor jullie en voor de kleine acceptabel tijdstip. Dus niet in een keer een uur negeren.

Succes met jullie vroege vogeltjes, en misschien 1 troost voor ons allen, over 15 jaar klagen we dat ze maar in bed blijven liggen tot 13.00 uur, en er niet meer uit willen.

groetjes,
Kirsten
 
hoi daar
ik maak mijn dochter rond 6.00 uur wakker heb dan al een fles pap klaar staan, deze maakt ze suffig op en slaapt heerlijk met eem volle buik tot 8.30 uur werkt bij ons prima iets warme melk met flink brinta.
succes
 
Terug
Bovenaan