Heel wat vraagjes betreft bijvoeding!!!

hoi!!

Mijn zoontje is nu 4 maanden en echt toe aan zijn groente en of fruithapje maar daar heb ik even een paar vraagjes over; (Had het cb hier vandaag al over gebeld maar die gaven geen antwoord omdat in hun ogen een baby pas met 6 maanden bijvoeding hoort te krijgen.....ik stond op ontploffen en dit krijgen ze nog te horen ook......maar dit even terzijde hahaha)

Vervalt er een fles voor de fruithap of groentehap??
Geven jullie nu ipv een melkfles ook een fles diksap of geven jullie deze extra?
Mogen ze al elk soort fruit hebben?
Geven jullie de ene dag fruithap en de andere dag groentehap??(zoiets meen ik eerder gehoord te hebben)

Bedankt alvast!!!

groetjes Daphne

Als je begint vervallen nog geen flessen, advies is om een paar hapjes te proberen.
haha.. nou ik geef dus een 1/2 potje tussen de voedingen door.
Moet zeggen dat het lekker wordt opgesmuld (en eigenlijk wil ze nog meer!)
Zelf ben ik met groente begonnen, maar dat is (vind ik) eigen keus.

Af en toe krijgt ze een paar slokjes diksap (ver verdunt) en thee (rooibosthee)
De fruitsoorten die je mag geven zijn appel, perzik, banaan. (geen blikfruit)

De mijne is ook 4 maanden  (en 14 dagen)  en als moeder zijnde voel je het zelf het beste aan of ze er aan toe zijn of niet.
Succes!!

Mijn dochter is 20 wk en krijgt sinds een paar dagen een fruithapje.

Ze krijgt dit rond 10.30 uur in de ochted maar drinkt haar 4 flessen
gewoon leeg hoor....dat is het belangrijkste wat ze nodig heeft.

groente en zo daar begin ik nog niet mee... misschien dat dat toch beter is om met 6 mnd mee te beginnen voor de darmpjes

groetjes Claudia en Maud-je

Hoihoi,

6 maanden is wel beter ivm allergie maar je zou dan volgens het CB het beste kunnen beginnen met groente volgens het CB hier dan... Stom dat ze geen antwoord op he vraag willen geven.

Groetjes,

Bianca

Ik zit net tussen de zomer en najaar mamsies mijn zoontje is van 27-09-2007

Nou Bianca, dat klopt...
Maar op elk CB en dan de mensen zelfs nog onderling spreken zichzelf op alle fronten tegen.
Ik zelf, vind (maar da's ieder voor zich) dat je als mama nog de beste "gevoel" heb over je kind en zelf het beste kan bepalen of hij/zij er "aan toe" is.

terwijl de ene CB alles strak in de gaten houd, laat de andere CB de moeders "aanklungelen" (hier dus) ik vertrouw dus op mijn moeder-instinct.

Hoi,
Ik zou gewoon beginnen met fruithapje en nog geen groente.
En dan gewoon kijken hoeveel hapjes je kleine lust, er vervalt dan zo ook geen fles.
Je moet het dan wel tussen de voedingen doen en niet direct na een voeding...
Zo kan je kleine vast de hap/slik beweging krijgen, maar je moet niet verwachten dat het allemaal heel makkelijk gaat hoor!
De eerste tijd heb je kans dat het meeste er weer uitkomt wat de kleine weet nog niet hoe je moet eten..
Suc6!
Denise

Terug
Bovenaan