Heel Weinig bloedverlies ?

Hallo dames,

Ik ben 5 weken zwanger en had net een klein beetje niet echt bloedverlies maar rozig slijmverlies. Ik ben zo Bang dat het niet goed is ? Heeft iemand dit ook meegemaakt ? Wat moet ik doen ?

Groetjes,

Hoi mama van Engel,

Ik ben van de april mama's. Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar dit hoeft niks te betekenen.
Het is vaak wel slecht nieuws als het helderrood is en je ook last van buikkrampen hebt.Een beetje rozig slijmverlies klinkt niet als iets om je te veel zorgen over te maken.
Dit kan nog 'oud bloed' zijn bijvoorbeeld. Als je het morgen nog hebt en je echt heel veel zorgen maakt(wat ik best kan begrijpen hoor) dan kan je altijd even de VK bellen. Die zijn er voor al je vragen!
Sterkte!

liefs myet
(april mama)

Hoi mama van Engel,

het volgende stuk vond ik hierover op de site:
Snap heel goed dat het behoorlijk schrikken is, maar een beetje bloedverlies kan verschillende oorzaken hebben, en hoeft helemaal meteen niets ernstigs te zijn..... hoop dat je aan het volgende stuk wat hebt, en als je het niet vertrouwd, idd gewoon je VK of huisarts bellen hoor!!!!!

Dikke knuf Ingelinge.....

Wanneer kun je bloed verliezen?
.Bloedverlies kan veroorzaakt worden omdat het bevruchte eitje zich in de baarmoederwand innestelt. Ook een blaasontsteking kan voor wat bloedverlies en een branderig gevoel bij het plassen zorgen. Een blaasontsteking verdwijnt overigens niet vanzelf. Daarvoor zal de huisarts je een antibioticum voorschrijven. Vertel wel dat je zwanger bent, zodat de arts een middel kan geven dat geen kwaad kan voor je baby.

Ook meteen na het vrijen kun je wat bloed verliezen. De zwangerschapshormonen zorgen ervoor dat je baarmoeder en de baarmoedermond nu extra doorbloed zijn. De bloedvaatjes liggen aan de oppervlakte en kunnen tijdens het vrijen makkelijk openspringen. Het bloeden stopt vanzelf, ook al duurt het soms 24 tot 36 uur.

Soms verlies je maanden achtereen wat bloed op momenten dat je eigenlijk een menstruatie zou moeten hebben. Deze ‘menstruatie’ duurt een paar dagen en het bloedverlies is minder dan als je ongesteld bent. De oorzaak hiervan zijn de wisselende (zwangerschaps)hormonen. Het bloeden gaat vanzelf over..
...Wanneer moet ik me zorgen maken?
.Verlopen de eerste weken van de zwangerschap zonder problemen en krijg je opeens flinke buikpijn en verlies je bloed, dan kan er sprake zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het vruchtje heeft zich dan niet ín de baarmoeder genesteld, maar daarbuiten. Een echo geeft al snel duidelijkheid hierover.

Bij een ‘mola-zwangerschap’ verlies je ook wat bloed. Je baarmoeder lijkt te groot voor de duur van je zwangerschap. Op de echo is te zien dat in plaats van een vruchtje en een kloppend hartje de baarmoeder gevuld is met vele kleine blaasjes. Kort na het ontdekken van de mola-zwangerschap word je gecuretteerd. Ook wordt vaak een longfoto gemaakt, omdat de blaasjes zich soms naar je longen verspreiden. Vaak word je behandeld met medicijnen en zul je een poos moeten wachten voordat je opnieuw zwanger wordt.

Verlies je bloed en/of vocht en heb je menstruatieachtige buikkrampen, dan kan dat wijzen op een miskraam. Blijft de baarmoeder zich samentrekken, neemt bloedverlies en pijn toe en verlies je ook nog stolsels en stukjes weefsel, dan is de kans groot dat je een miskraam hebt. Een echo geeft uitsluitsel..
...Wanneer moet ik m'n verloskundige of arts waarschuwen?
.Als je een beetje oud bruin bloed verliest, kun je afwachten wat er gaat gebeuren. Is het bloed helderrood dat blijft doordruppelen en heb je ook buikpijn en/of koorts, bel dan meteen. Verlies je flink wat bloed of bloed met stolsels en weefsel, neem ook dan snel contact op. Bij twijfel en ongerustheid: altijd bellen!.
...Kan ik er zelf iets doen om bloedverlies te stoppen?
.In de meeste gevallen stopt het bloedverlies vanzelf. Bij een dreigende miskraam, een mola-zwangerschap of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kun je niets doen om het bloedverlies te laten ophouden.

Nog een klein berichtje.....

ik las ook net je vorige berichtje....
Nu snap ik nog beter dat je het super spannend vindt, zelf heb ik ook een miskraam gehad begin dit jaar.... Nu ben ik in m'n zevende week en heb al een echo gehad, en in week negen mag ik weer.

Misschien is het te overleggen met je vk om ook wat vaker een echo te doen zodat jij als kersverse zwangere een beetje rust krijgt en de bevestiging dat het goed gaat met jou én het kleintje....

Super veel strekte!!!

Dames Bedankt voor jullie reacties,

Vanmorgen ben ik weer naar de wc gegaan maar het is nu weer bruin dus ik denk dat het weer over is en dat het oud bloed is. Alleen gisteren had ik zo een rommelde buik echt net als of er oorlog in mijn buik was zo erg, ik moest naar de wc voor ontlasting en moest wel even persen zeg maar (sorrry dat ik zo uitgebreid schrijf). Ik denk misschien doordat ik zo moest drukken dat er een adertje geknapt is ? Maar toch blijf ik onzeker... Ik heb geen buikpijn of krampen ik ben nog steeds misselijk en pijn in mijn borsten. Dat is een goed teken alleen gezin mijn verleden word ik helemaal gek....

Ik heb net gyn gebeld maar een ding is zeker die assitente had bepaald geen begrip voor niks. Bij mijn tweede zwangerschap had ik een hele lieve dokter ik mocht komen wanneer ik wilde zelfs al met 6 weken een kloppend hartje gezien. Ik heb mijn afspraak 8 oktober staan dus ik vroeg kan ik eerder maar ze zei al meteen neeeeeee dat kan niet er is dan toch niks te zien, dus ik zei dat is onzine ik heb twee zwangerschappen achter de rug en mijn tweede konden ze al met 6 weken zien dat het goed zat. Nou ze heeft nu een nieuwe afspraak gemaakt 27 sept.

Nou maar hopen dat ik goed bericht krijg 27 september.

Groetjes,

Hoi,

klinkt heel plausibel dat het van 't toilet bezoek komt, en nog zwangerschapskwaaltjes zijn nu ook een goed teken denk ik inderdaad. Dat je nog eens blij zou zijn dat je misselijk bent :)

Wel een beetje jammer dat de assistente pas na enig aandringen ja afspraak wou verzetten maar nu kun je gelukkig wel eerder komen:) zelf mag ik de 30e weer....spannend hé!!!

Maar vergeet niet vooral ook te genieten van het kleine wondertje in je buik hé!!!

Groetjes

Terug
Bovenaan