heel weinig eetlust

Hallo,

Ik ben nu bijna  9 weken zwanger maar heb de laatste tijd zo weinig eetlust.....
Ik kom echt niet aan het voedingslijstje van de VK toe...ik krijg het gewoon niet weg. Na drie happen van het avondeten zit ik al vol....lunchen gaat nog redelijk maar ontbijten is echt een kriem.

Is dit normaal en herkent iemand het.

Ik ben zelfs in deze eerste 9 weken 5 kilo afgevallen.

Groetjes Linda

Ik heb dat ook. Ik ben nu 7 weken zwanger en moet mij er echt toe zetten om te eten. Vooral de lunch en het ontbijt. 's avonds heb ik wel honger. Nu ben ik nooit een grote eter geweest maar had gehoopt dat ik nu meer honger zou hebben. Toen ik bij de vk was wees de weegschaal ook 2 kilo minder aan dat ik normaal weeg. Misschien klopt de weegschaal niet. Ik drink wel meer dan een halve liter melk en eet wel groente en fruit. Alleen brood krijg ik moeilijk weg. Waar heb jij moeite mee en komt dat door je misselijkheid?
grroetjes Martje

Hoi Martje,

Ik heb met name moeite met warm eten 's avonds....het ruikt allemaal lekker maar na een paar happen ga ik kokhalzen...zo gek...
Op internet heb ik net wat gegoogled en zag dat het toch wel vaker voorkwam aan het begin van de zwangerschap. VSM schijnt er tabletjes tegen te hebben??

Bij het ontbijt volsta ik tegenwoordig met een glas drink-ontbijt. Brood bij de lunch is niet zo'n probleem maar dat is logisch als je nog niet zoveel ontbeten hebt.

Het enige waar ik momenteel veel zin in heb is Nasi, dat eet ik met gemak. Geen augurken dus maar nasi...ha,ha.

Groetjes Linda

Hallo dames,

Ben gelukkig die weken voorbij, maar heb datzelfde gehad. Niet veel van aantrekken. Was in de eerste 10 weken, 9kilo kwijt. Ben nu 16 weken zwanger en langzaam komt de eetlust weer. De kilo's overigens nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.....

De VSM granules hebben mij helaas niet geholpen, maar het schaadt zeker niet om het te proberen. Ze zijn zeker niet vies hahahahaha!!

Heel veel succes!
Groetjes Bertine

Hoi!

Ik wilde even zeggen dat het bij mij nooit weggegaan is... Ik ben nu 30 weken zwanger en het lijkt bijna wel erger te worden de laatste tijd? Ik ben nooit misselijk geweest, heb nooit overgegeven.. maar vooral warm eten krijg ik gewoon niet weg! Ontbijt en lunch gaat nog wel, maar avondeten...? Na een paar happen is het klaar, vooral gebakken dingen (en dan vooral vlees JAKKES) gaan moeilijk. Ik probeer nu wel mijn groenten te eten en eet vaak een bakje yoghurt met fruit als het echt niet lukt. Ik ben dan ook pas 5 kilo aangekomen gedurende die 30 weken, maar volgens de vk ligt mijn kleine meid zelfs een week voor op schema.. dus zij krijgt in ieder geval wat ze nodig heeft, er blijft alleen voor mama niet zoveel over haha.

Ik eet dus ook al met al minder dan toen ik niet zwanger was, maar probeer wel goeie dingen te eten. En dat werkt... niet te druk over maken dus!

succes ermee, groeten Saartje (30 wk)

Hoi,

Bij mijn eerste en tweede zwangerschap was ik ook vreselijk misselijk. ( eerste helaas MK) Na 16 weken hoefde ik bijna niet meer over te geven, maar de misselijkheid bleef. Eten stond me gewoon tegen, ik had nergens zin in en ik wurgde met veel tegenzin beetjes naar binnen!! Vooral vlees, koffie en eieren maakte me al ziek bij de gedachte!! Volgens mijn verloskundige kon het niet zo'n kwaad, de kleine neemt toch wel wat hij/zij nodig heeft...Ik dacht aan het einde van mijn zwangerschap echt, dat ik nooit meer normaal zou kunnen eten!! Ik kende het gevoel: honger, niet meer...
Gelukkig is het na de bevalling weer helemaal goed gekomen.Mijn dochtertje woog een nette 6 pond.  Nu ben ik ongeveer 8 weken zwanger en ben maar heel af en toe misselijk ( daar maak ik me dan ook meteen weer zorgen over, oh die hormonen!!) Eten gaat vrij goed, dus ik heb goede hoop.
sterkte ermee, ik hoop dat jij er geen 9 maanden last van hebt
liefs Smartie

Hoi.
Ik denk dat dat nog wel wat beter zal worden hoor.. Ik heb dat bij mijn beide zwangerschappen gehad in de eerste paar weken. Ik was sowieso zo verschrikkelijk moe dat ik niet eens fut had om te eten, maar verder had ik ook echt geen trek, Het enige wat er 's morgens in ging was een beker chocomel (mijn absolute verslaving) en een liga koekje of zo..
Maar in de loop van de weken kwam het weer terug, om nu (37 weken) weer af te zwakken... Ik ben nu compleet gevuld met baby en is er blijkbaar geen ruimte meer voor maag (vulling) haha..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

In de eerste tijd tot ik 20 weken was ben ik 8 kilo afgevallen terwijl ik van mezelf al slank was.Nu ben ik ja ja schik niet 12 kilo aangekomen en ik ben nu 33 weken zwanger.
Ik had helemaal geen eetlust en kotste alles er zoweer uit echt heel vervelend.

Succes met je zwangerschap.

lfs Bernice (33 weken zwanger,augustus forum)

Terug
Bovenaan