Heel weinig slapen

Hoi meiden,

Ons dochtertje sliep altijd 's nachts heel erg goed, maar sinds ongeveer een week helemaal niet meer. Ze wordt ongeveer rond half 11 wakker en dan geven we haar een fles en daarna wordt ze rond 2 uur wakker en dan vrijwel elk uur even en dan rond half 5 geef ik haar maar weer een fles en dan slaapt ze weer tot ongeveer half 7/7 uur. Ze is ook veel aan het huilen als je haar neerlegt. We denken dat het d'r tandjes zijn, maar ik vroeg me af of jullie hier ook ervaring mee hebben?

Wij hebben hier hetzelfde... Julian krijgt om 20.30 zijn laatste voeding. En wordt 's nachts ook vaker wakker. Sinds een paar dagen krijgt hij 's avonds de afgekolfde melk met rijstebloem (200 cc + 3 eetlepels rijstebloem). Daarop lijkt ie wat beter te slapen, hoewel we er wel 1 of 2 keer uit moeten omdat ie zijn speen kwijt is. Misschien is dat een idee, maar als je geen bv geeft, misschien de fv wat dikker maken?

Hee ik heb hetzelfde gehad, en net rijstebloem en grotere spenen gekocht, maar wilde gister toch nog 1 x zonder proberen en is gelukt hoor! Weer een nacht gehad zoals anders ik denk dat het de tandjes zijn, heb daar nu een spulletje van de drogist voor en dat helpt blijkbaar. Ik ben blij dat ik nog niet met rijstebloem ben begonnen want daar zitten veel calorieën in. Maar ik moet wel zeggen dat. Het natuurlijk maar 1 goeie nacht is hoor, als het deze week toch niet gaat (ik heb nu alles in huis) ga ik denk ik ook die rijstebloem proberen. Mijn tip zou zijn om goed naar je kindje te kijken, het zou jammer zijn als je hem rijstebloem gaf terwijl het last heeft van de tandjes! Maar succes ik zat er ook helemaal doorheen na een ruime week slecht slapen!

Heel erg bedankt voor jullie reacties. We geven al 1 keer een fles met rijstebloem, maar de ene keer gaat dat goed en de andere keer niet. We geven nog helemaal geen groente of fruit. Ik denk dat het toch haar tandjes zijn en ze wil heel veel wat ze gewoon nog niet kan. Ik denk dat dat ze dat 's nachts ook aan het verwerken is. Het zal wel weer een fase zijn... Ik hoop wel dat het een korte fase is.

Jullie ook veel succes....

Ha ik herken het. Onze kleine man sliep door van half 9 tot 6/7uur maar spookt nu ook sachets weer.ondanks dat we extra geven in de avond, niks helpt. Denk ook dat het tandjes zijn. Het hielp wel om het bed bij het hoofdende wat hoger te zetten dan staat er blijkbaar minder druk op. BIj onze tweede dochter hebben t ook gehad vanaf 4,5maand en bij haar was het het verwerken snachts van deontwikkeling die ze doormaakte. Vanaf het rollen tot dat ze liep. Dus heeft lang geduurd snachts en dat had ze mama even nodig om weer in slaap te vallen met een slokje melk. Maar ja we hadden ondertussen alles geprobeerd en toen ze liep viel pas het kwartje. Haha. Maar ja die nachten hakken er wel flink in. Ben een avondmis dus kan niet op tijd naar bed en dan krijg ik het thuis niet rond. Hopelijk is het weer snel voorbij,!

Terug
Bovenaan