Heerlijk, dat 4e sprongetje... NOT!

Lieve allemaal,

Ik heb het al her en der een beetje gelezen, ik ben niet de enige die "last" heeft van het 4e danwel 19-weken sprongetje....

Tjonge, Christian heeft nog nooit zo heftig gereageerd op komende sprong en juist deze periode moet 5-6 weken duren?? Hmm, da's niet zo fijn...

Het begint rond 5:30 uur: waa-waa-waa!! Met speentje valt het te rekken tot 6:00-6:15 uur, maar dan is hij echt helemaal overstuur. Eten!!
Dat doet hij erg slordig de laatste dagen, trekt zelf de fles eruit en begint dan weer te huilen omdat hij nog steeds honger heeft, beweegt zijn hoofdje onrustig naar links en rechts en laat af en toe gewoon de helft van de melk uit zijn mond lopen. (hoort dat ook bij een sprongetje?)
Normaal leg ik dan weer in bedje en gaat hij zoet weer slapen tot 10:30 uur. Maar nu? NOT! 7:00 uur: waa-waa-waa! Speentje. 7:30 uur: waa-waa-waa! Speentje. Pruttel, pruttel, roepen om aandacht. Uiteindelijk dan maar in de box.

Normaal speelt hij dan vrolijk 45-60 minuten en gaat daarna in de wipstoel om daar nog verder te spelen. Maar nu? Na max 5 minuten: heel zeurderig weeeeh, weeeh. Als ik dan niet binnen een minuut naast hem sta, dan gaat het volume lekker omhoog, bijna tot gillen. Wipstoel? Max 5 minuten: weeeh-weeeh, pruttel, pruttel...   Hij is gewoon geen minuut meer stil. Gelukkig is het niet hartverscheurend huilen, maar de hele dag dat roepen, jengelen, pruttelen ("ik ben zoooooo zielig....") vind ik toch ook best vermoeiend! Alleen op schoot is hij stil. Echt helemaal terug naar mama...

Dan zijn middagslaapjes: begint te pruttelen in zijn bedje zodra ik een meter van hem verwijderd ben en dat wordt binnen een minuut hartverscheurend huilen. Speentje? Hoef ik niet! Waa-waa-waa. Ik iedere 5 minuten speentje, aai over de bol, kusje, lieve sussende woordjes, en weer even weg. Huilen, huilen, huilen. Na 30 minuten haal ik hem uit bedje en dan maar even knuffelen op schoot. Met behulp van het speentje krijg ik hem dan na 10 minuten stil. Hij valt in slaap en dan moet ik nog zeker 10 minuten blijven zitten, want als ik hem in bedje leg voor die tijd wordt hij wakker en dan is het meteen weer huilen... Pfffff. Normaal valt hij binnen 5 minuten zonder protesteren in zijn eigen bedje in slaap... Moet dit nu zo iedere dag de komende 5-6 weken !?

Ik moet bekennen dat ik er een beetje tegenop zie...
Zeker omdat ik zelf nog steeds vermoeid, bij vlagen uitgeput ben (jeuk, jeuk, jeuk, mijn leverontsteking is nog niet bepaald beter... ik slaap totaal 4 uur per 24 uur, nu al 4 weken lang...).

Hoe is het bij jullie?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

ppfff wil je wel geloven dat ik het sprongetjesboek onzin vind, maar het nu wel MOET geloven? Ik heb het boek uit de bieb gehaald, heb er hartelijk om gelachen en zit nu midden in deze sprong: keihard huilen, dan lachen en dan weer huilen, slecht drinken, loslaten en lachen tegen mij of naar de tv gaan kijken, nachtvoedingen ineens.

Ik laat het maar op me afkomen... Hoop dat ze door deze sprong van 6 naar 5 voedingen gaat. Dan ben ik allang blij!  

Zo! Ik vond dit al zwaaren jij hebt jezelf met alle ongemakken er nog bij!!!
Loek heeft er ook last van. Gelukkig huilt hij niet zo heel veel, maar dat kan ook mkomen omdat ik gewoon de boel de boel laat en hem bij me houd. Ik blijf ook gewoon bij hem tot hij slaapt. Meestal slaapt hij dan 40-45 min. en eerder ook langer. Nu is het soms 15 minuten of 30, of niet...
Bij het drinken 's nachts is hij bijzonder geinteresseerd in de rand van mijn pyamajas! Daar moet je eindeloos naar graaien en dan idd met een volle mond de borst loslaten. De hele slok in zijn nek, over mij heen of zoiets dergelijks. Zal er dus wel bijhoren! Lekker tegen mama aanhangen is het fijnst, dan is hij rustig en brabbelt met zijn vingers in zijn mond. 'S nachts ligt hij weer bij ons in bed, want dat is de enige manier waarop hij rustig slaapt (en wij dus ook).
Wij hebben de 'regels' van hem laten huilen, leren in zijn eigen bed op eigen kracht in slaap te laten vallen maar laten varen. Ik heb liever een ontspannen tevreden baby waar we meer energie in moeten stoppen, dan een huilende gespannen baby. Waar je overigens ook veel energie in moet stoppen. Ik kan niet relaxt luisteren naar gehuil tenminste!

Nou alle mama's in hetzelfde schuitje: succes!

Hmmm, klinkt niet als een fijn vooruitzicht. Tegen de tijd dat Yanick aan deze sprong toe is, ben ik net begonnen met werken en is mijn man een maand thuis om voor de kleine te zorgen. ik zal hem vast waarschuwen!

berend was een huilbaby, inmiddels niet meer, maar ik ben echt helemaal "allergisch" (raak lichtelijk in paniek)  voor zijn gehuil geworden.

Inmiddels zit ook hij in het sprongetje en huilt weer veel meer. Maar ik stop hem vrijwel direct in de draagzak want op schoot of in dat ding huilt hij niet. En als hij in de zak zit kan ik tenminste zelf nog wat doen. En wat schets mijn verbazing! Na 1 week gedoe met de draagzak is meneer al weer rustig aan het worden!! einde spongetje, voldoende getroost? ik weet het niet, maar het is wel prettig. Hij kan weer even zelf spelen in de box.

hoi
ik laat het allemaal heerlijk gebeuren,maar boas slaapt gelukkig heel goed,dus ik heb er maar 4/5 uur per dag last van.dat wil zeggen;hij heeft er last van.maar hier is t geloof ik al over,want hij is al een paar dagen heel goed te pas en een halve wereld wijzer!
succes ermee.ik kan me voorstellen dat t extra vermoeiend is als je ziek bent.
groetjes kari

Hier nog zo'n piepert....

Ze kreeg net een slaapschema, maar dat ligt weer helemaal overhoop. Ze is veel vaker moe, maar slaapt nog steeds maar max. 3 kwartier. En loopt dan na een half uurtje wakker weer te piepen. Dus weer naar bed. Half uurtje slapen. Flesje. Niet in de box willen. Niet in de wipper willen. Dan maar even op schoot. Gaap. Weer naar bed. Weer drie kwartier. Aaaaaarrrrgghhhh!
Esther laat zich gelukkig wel makkelijk in bed leggen, maar ze is gewoon snel weer wakker en het lukt haar niet om dan weer in slaap te komen.

Maaaaarrrrrr....daar staat tegenover dat ze:
- Dingen nu met 2 handjes tegelijk vastpakt en naar haar mond brengt.
- Ze opeens wel op haar buik kan liggen en zich opdrukt en wel bijna in een hoek van 90 graden (echt bijna recht omhoog)
- Ze een normaal eetpatroon ontwikkeld en wij dus van de forte terugkunnen naar de nutrilon standaard
- Ze ons iedere nacht laat slapen van 19.45 uur tot 6.30 uur.

Dus ik heb het er wel voor over!

Liefs,

Eveline

Renzo is ook erg huilerig niets is goed hij wil niet slapen alleen snachts (gelukkig) erg hangerig ......drinkt wel ok en sinds gisteravond de laatste fles van half 12 laten staan en geslapen tot vanmorgen half 8 is dit een sprongetje?????? want het is al zo vanaf vrijdag ik verwees het meer naar de prikjes die hij vrijdag heeft gehad ....heeft daar namelijk elke keer zeker een week last van gehad tot nu toe of zijn dat dan alle 3 de keren al een sprong geweest

renzo is normaal een heel opgewekt vrolijk lief en rustig mannetje

liefs mamavanTimo en Renzo (4 ½ maand)

Terug
Bovenaan