Heerlijk slapen in de auto!

Hallo,

Ik heb laatst zo'n goede tip ontvangen. Er is een nieuw product op de markt, de autoslaapkamer. Het is de ultieme zonnewering en slaapbevorderend.
Mijn dochtertje slaapt tijdens een lange reis snel maar wordt ook snel weer wakker van , felle lampen van bijv. benzinestations, vrachtauto's etc. dat het veel korte slaapjes werden. en als we overdag reden werd ze vaak wakker van de zon die in haar gezicht scheen. Nu maakte een vriendin mij attent op de Autoslaapkamer. Geweldig wat een uitvinding!  Het is een soort  slaapcabine die je in de auto spant terwijl je kind gewoon veilig in zijn stoel  zit. Ik heb vorige week tijdens een lange rit naar vrienden in Parijs de autoslaapkamer  gebruikt en ze sliep als een roos,  3 uur lang.    Mijn oudere dochter heeft er ook een want als zonnewering werkt het ook uitstekend.... dvd kijken zonder dat de zon erin schijnt. De internetsite is www.autoslaapkamer.nl en op marktplaats is hij ook te vinden. een aanrader!!!!!!!!!!

groetjes ruijter16
 
Ik zou wel willen dat ze een oplossing hebben voor het slapen in een autostoeltje nr. 3 (vanaf 15 kg tot 36 kg)....
Ons zoontje valt bij het in slaap vallen steeds uit zijn stoel en hangt dan heel eng naar voren of schuin op de bank. Als je dan een botsing zou krijgen, blijft er niet veel van hem over.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze daar nog geen oplossing voor hebben gevonden maar helaas kan ik niets vinden op internet.

Heeft iemand tips?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne
 
Maar zo kan je kindje toch helemaal niet naar buiten kijken, de oudste dan. Mijn 2 1/2 jaar oude dochter zou dit volgens mij niet leuk vinden. Ze slaapt trouwens helaas sinds ze 4 maanden is toch niet meer in de auto. Zelfs niet tijdens een 10 uur durende autorit naar Oostenrijk. Lang leve de dvd-spelers voor in de auto, want 10 uur lang geen piepje gehoord!!
 
Hoi Rosanne,

Ik ben ook wel benieuwd naar de tips!

Ons zoontje slaapt nog vrij regelmatig in de auto. Hij zit nu nog in een categoriestoel nr. 2. Ook vanwege het slapen. Hier zit nl een lekkere slaapstand in, én de gordels zijn erg prettig. Als je overgaat naar een categorie 3 stoeltje, dan maak je gebruik van de gewone autogordel. Ons zoontje is nogal beweegelijk waardoor hij op eenvoudige wijze uit het stoeltje zou kunnen klimmen. Ook het slapen lijkt me dan lastiger. Het stoeltje van maxicosi  heeft een slaapstand, maar de römer heeft dit niet. Daarentegen heeft de laatste wél isofix wat bij ons weer een streepje voor heeft. Het blijft lastig...

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,

Ja, stoeltje nr. 2 hebben we nu bij mijn ouders in de auto en daar zit inderdaad een lekkere slaapstand in die je zelfs onder het autorijden onderuit trekt. Hij is eigenlijk al te groot (te lang) voor dit stoeltje maar voorlopig zit hij hier nog even in totdat we voor mijn ouders ook een grotere stoel (of verhoger) hebben aangeschaft.
Helaas zit er wel een stand op de stoel nr. 3 die we nu in de auto hebben maar dat is niet echt een slaapstand (meer een relaxstand) en die moet je verzetten terwijl het kind er niet in zit.
Beide stoeltjes hebben we van maxi cosi (priori xp). Onze zoon lukt het gelukkig niet om de gordels los te krijgen maar hij hangt dus wel regelmatig uit zijn stoel (even naar z'n zusje kijken etc.). En dus met het slapen wat ik eerder al aangaf.

Helaas ben ik nog steeds nergens een oplossing tegen gekomen dus voorlopig blijven we tegen dit probleem aanlopen.....

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan