Hees door maagzuur??

Hi meiden,

Ik lees altijd mee maar nu heb ik zelf iets waar ik me druk om maak.
Vorige week behoorlijk keelpijn gehad, witte stippen achter in keel en gevoelige klieren in hals.
Dokter zei goed uitzieken en je kan er lang last van hebben. Neus zat ook dicht etc.

Nu ben ik nog wel iets aan het snotteren maar heb geen keelpijn meer maar ben wel behoorlijk hees.

Ook heb ik maagzuur (geen pijn daarbij) maar voel dat het eten en drinken omhoog komt. Rode keel is er nog steeds.
Nu is mijn vraag, kan je ook hees zijn door maagzuur?! Ook heb ik 24/7 een brok in mijn keel die maar niet weg gaat!! Heb sowieso een afspraak staan bij huisarts maar dacht gooi het hier in de groep.
Iemand ervaring in?
 
Dat kan zeker door maagzuur komen. Maar het is waarschijnlijker dat het je keelonsteking is. Dat duurt soms echt wel langer dan een weekje om goed van te herstellen.
Ik ben deze zwangerschap al 4 x verkouden geweest. Lang leve een dreumes in huis! Hoest, keelproblemen en een snotneus blijven gewoon echt wat langer hangen dan anders. Ook die krop in mn keel en heel veel slijm herken ik. Daar had ik toen een week of 3 last van en begon ook aan mn maag te denken, want maagzuur zat. Maar ging toch gewoon over. Zo ook mijn hoest van de holteontsteking, ik heb bijna 6 weken gehoest aan het begin van mijn zwangerschap. 
Door je zwangerschap wordt je weerstand lager. Je loopt niet alleen makkelijker dingen op, het duurt ook wat langer voor je lichaam het oplost. 
 
Ohh bedankt voor je reactie!

Gelukkig ben ik niet de enige die zich hierin herkent.

Brok in keel heb ik al vanaf 5 weken zwanger, inmiddels nu 30 weken zwanger.
Hopelijk gaat het allemaal weg zodra ik bevallen ben.

Hopelijk komt mijn stem snel terug ☺️
 
Ja kan zeker door maagzuur komen! Mijn zus had helemaal geen (bewust) last van maagzuur maar bleef maar hees. Toen hebben ze met een scoop in haar keel gekeken en het was rond de stembanden helemaal geïrriteerd door het maagzuur. En ze voelde daar niks van want het kwam niet hoog genoeg om het te voelen
 
Terug
Bovenaan