heey j_u_f

heey

Las je berichtje bij het onderwerp consultatiebureau, dacht doe het maar even zo dan zal je het wel lezen.
Celeno is ook 6 weken te vroeg en nu 9 weken.
Wilde even zeggen dat het ineens heel snel kan gaan en dat ze het ineens gaan inhalen.
Hij was bij de geboorte 2375 en 46 cm en nu deze week 4610 en 53,5 cm.
Echt enorm gegroeid!
Maar ik merk het ook aan de flesjes, in het ziekenhuis kregen we met moeite wat erin, zowel aan de borst als fles.
En nu schreeuwt hij om zijn fles en drinkt al ongeveer 130 per keer.

Hoe doet Fenna het verder qua ontwikkeling?
Merk je dat ze 9 weken is, want je mag de weken dat ze te vroeg geboren zijn er aftrekken in principe.
Gaat ze b.v al dingen volgen met haar ogen, contact maken en lachen enzo?
Ik heb het idee dat Celeno qua ontwikkeling niet ver achterloopt.

Was even benieuwd,

groetjes Patricia en Celeno

Hey Patries,

Zohe, die Celeno zeg, die doet het echt goed. Mooie naam trouwens.

Fenna is nu ook 9 weken en inmiddels 3 weken thuis. Sinds ze thuis is is ze al 700 gram gegroeid. Het gaat dus goed. Fenna is 8 weken te vroeg geboren en had daarnaast ook nog een groeiachterstand.    Helaas heeft ze wel hersenschade opgelopen door de vroeggeboorte. Wat dat betreft is het goed dat Celeno de 34 weken gehaald heeft. Dan is die kans op zulk soort complicaties meteen zoveel kleiner.    Waarom ben jij eigenlijk te vroeg bevallen?

Qua ontwikkeling is het voor ons  een hele spannend tijd, omdat ze dus die hersenschade heeft. Fenna krijgt ook al fysio hiervoor, maar tot nu toe is er niks afwijkends aan haar te zien. Ze volgt al bewegende dingen met haar ogen. Maakt soms zelfs even oogcontact. Ook tilt ze haar hoofdje al op als ze op haar buik ligt en draait dan van links naar rechts. Gelukkig heeft ze ook geen voorkeurshouding en overstrekt ze zich niet.

Hoe gaat het verder met Celeno en met jou? Want het is best heftig he? zo'n couveuse tijd enzo. Dat rennen op en neer naar het ziekenhuis, gaat je niet in de koude kleren zitten.

Groetjes

heey

Ohja dat had ik nog gelezen van Fenna, met die hersenbeschadiging en dat het nu afwachten was.
Vervelend hoor als je zo in spanning blijft zitten.
Maar gelukkig is er niks aan haar te merken en gaat alles goed.
En dat groeien komt vanzelf wel.
Ja inderdaad het is best heftig allemaal, gelukkig hoefde hij niet zolang in het ziekenhuis te blijven, ik vond dat echt een ramp hele tijd heen en weer.
Dan ben je zelf nog niet eens helemaal hersteld en het ziekenhuis is niet bij ons om de hoek, omdat het ziekenhuis dat hier 5 min vandaan is geen plek had.
Hij doet het allemaal erg goed, maar had wel een te laag hb en moest een ijzerdrankje, maar daar mogen we nu over ongeveer een week mee stoppen.
Verder heeft hij erg veel last van zijn darmpjes, ze zeggen ook dat het omdat hij vroeg geboren is daardoor erger is.
Heel zielig maar heb nu nieuwe druppeltjes, even kijken of die werken.
Gelukkig gaat het wel al veel beter als een paar weken geleden.
Verder heeft hij wel een beetje een voorkeurshouding, maar dat gaat ook al veel beter en het is niet zo ernstig dat ze er iets mee doen.
Hij kan net als Fenna ook al zijn hoofd omhoog houden, maar dat kon hij al heel snel en nu ook erg lang als hij op zijn buik ligt.
Hij is erg sterk.
Merk steeds dat hij nieuwe dingen leert, echt heel leuk.

xx

Ohja waarom ik te vroeg ben bevallen, geen idee.
Mijn vliezen zijn spontaan gebroken met 33 wk en 6 dagen.
Was wel die dag net verhuisd, maar ze zeggen dat het daar niks mee te maken heeft.
Ik heb me twijfels of al die spanningen en zo druk bezig zijn er geen invloed op heeft gehad.
Hoewel ik niks getild heb ofzo, want ik heb de zwangerschap heel veel last van me rug gehad en mocht toch niks tillen.

En bij jou?

Hey Patries,

Ja het schijnt dat prematuurtjes wat meer last hebben van krampjes en dergelijke en ook dat het langer duurt voor het over is. Fenna is ook wat onrustig ( gelukkig niet 's nachts ) maar onze eerste was een huibaby dus voor mij is Fenna een gemakkelijke baby.

Wat gek dat je spontaan bent bevallen. Hebben ze nog je bloed geprikt op infecties of iets dergelijks wat het veroorzaakt kan hebben?
Bij mij ging het echt idioot snel. Ik stond 's ochtends nog voor de klas en 's middags  hebben ze besloten  Fenna te halen. Ik had het HELLP-syndroom.

Ik vond het heen en weer gaan naar het ziekenhuis ook vermoeiend. Vooral ook het kolven tussendoor. Ik heb er nog een van 1,5 bij rondlopen ook. Hoe doe jij dat nu met voeden? Ik kolf nog steeds omdat uit de borst drinken lastig is ivm medicijnen en wegen. Fenna drinkt dus borstmelk uit de fles. Een heel gedoe en ik weet niet hoelang ik het nog volhou.

Groetjes

heey,

Nee ze hebben nog wel gekeken of ik een infectie had, maar de oorzaak weten ze niet.
Wat houd HELP syndroom ook alweer in?
Ja bij ons ging het ook supersnel 2.15 in het ziekenhuis en weeen en 4.20 was hij er al.
Echt onwerkelijk he? Moest jij het ook lang tot je door laten dringen dat je bevallen was?
Bij mij is het echt als een waas voorbij gegaan.
Wat knap van je dat je nog steeds bv geeft.
Ik heb ruim 4 weken gekolfd en toen wilde ik dat niet meer, huurde de kolf ook, wilde toen proberen om hem uit de borst te geven.
Maar hij dronk nooit een hele voeding uit de borst.
Hij kreeg ernaast daarom ook fv toen, maar dat was al best een gedoe.
En de borst en daarna nog de fles en de bv liep terug.
En toen werd hij ook nog verkouden, toen wilde hij helemaal niet de borst, een heel gevecht.
Daar kwam toen nog bij dat hij ontzettende krampjes kreeg, echt heel zielig en bv en fv samen maakt dat alleen maar erger.
Toen ben ik gestopt met bv, alleen toen nog af en toe wat in de vriezer lag.
Maar daar reageerde Celeno helemaal niet goed meer op, veel krampjes, hele dunne poep, spugen....
Dus dat ook maar niet meer.
Dus nu helemaal fv en het gaat een stuk beter.
Nou een heel verhaal, ik ga maar weer eens.

Groetjes

Hey Patries,

Nou hier is de BV ook echt geen feestje. Je begint met een prematuur al heel onnatuurlijk met kolven. Fenna moet daarnaast ook nog medicijnen hebben dus dan moet ze na de borst toch weer een flesje en moet ik de andere borst ook nog eens nakolven. Ook moet ik haar dan nog wegen. Ik ben dus gestopt met aanleggen en kolf alleen nog maar. Fenna drinkt dus BV uit de fles. Ik heb als doel 3 maanden volledige BV en daarna stop ik ermee of ga ik het combineren met FV. Het is niet te doen met ook nog een dreumes erbij en dan kolven en voeden. Poehe.

Het HELLP-syndroom is een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging ( hoge bloeddruk )  waarbij de functies van lever en nieren van de moeder wegvallen. Ik heb veel geluk gehad want ik ging toevallig op controle. Ik was nog niet ziek, maar toen ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis steeg mijn bloeddruk binnen 2 uur van 90 naar 120. Ik kreeg met spoed een ks. Ook mijn placenta werkte niet goed meer vanwege de hoge bloeddruk. Fenna had het dus niet fijn meer in mijn buik. Binnen 3 uur is het allemaal gebeurd.

Ik vond het net alsof  ik in een film zat. Ik was de dagen erna helemaal in de war, begreep er niks van. Idd een soort waas. Ik vind het nog steeds onwerkelijk maar ben inmiddels wel bijgekomen van alles. Ik geniet ook veel van onze meid.

Ik hoop dat jij ook lekker aan het genieten bent nu.

Groetjesssss

Hey

Nou ik vind het knap dat je het nog steeds volhoud die bv.
Vind je het niet irritant hoe iedereen overal roept hoe makkelijk bv is en dat het allemaal alleen maar geweldig is.
Voor mij was het juist alleen maar ingewikkeld en ik wilde het graag doen, maar het was echt niet alleen maar leuk en handig helaas.

Gelukkig dat ze er bij jou zo op tijd bij waren met je bevalling, dat kon natuurlijk ook heel anders aflopen.
Toch vervelend als het allemaal niet zo loopt als je in gedachten had.

Ik geniet enorm van mijn mannetje, hij kan nu sinds een paar dagen andere geluiden maken,
Op zich zal het voor een ander niet zoveel voorstellen, maar wij zijn natuurlijk enorm trots!
Sinds dit weekend, als je tegen hem praat, dan lacht hij en maakt geluiden terug.
Echt zo leuk!

xx

Terug
Bovenaan