Heftige bewegingen

A

Anoniem

Guest
Een vraagje, ik ben nu 37 weken en een paar dagen zwanger van mijn eerste kindje.
Maar overal lees ik dat het normaal is dat de baby tegen het einde van de zwangerschap minder gaat bewegen.
Bij mij is dat dus niet het geval, het kindje was de hele zwangerschap al beweeglijk en dat is nu niet minder geworden. Ik krijg nu nog heftigere trapjes en duwtjes van die kleine. Is dat normaal? Hebben meer mama's hier last van?
Volgens de 2 oma's betekend dit dat het kindje eerder komt, eentje verwacht hem/haar aankomende zondag al (?).

Ik hoor het graag.

Groeten,

Marge 37 weken

mijn eerste baby werd pas de laatste twee weken rustiger, en ik werd ingeleid toen ik 40+3 was. Mijn tweede was ingeleid in week 38 en bleef actief tot dat moment. Misschien geldt dat rustig worden dus pas voor de weken vanaf week 38?

hoi marge
ik heb een heel rustig kindje,maar af en toe kan ie er wel wat van.ze zeggen idd dat t kindje minder gaat bewegen omdat t minder ruimte krijgt.maar ik ervaar t niet zo zeer als minder bewegen,maar als anders bewegen.het geschop en gedraai is over gegaan in duwen en uitstrekken van beentjes.mn buik beweegt dan helemaal mee.eergisteren was de onze extreem druk en ik dacht ook gelijk aan een voorteken(aangezien ik al 3 weken voorweeen en 1 cm ontsluiting heb) maar gisteren was t weer stil en vandaag is ie wel bewegelijk,maar niet zo erg als van de week.
ik hoop voor je dat de oma gelijk heeft!ik zou ook wel zondag willen bevallen,al ben ik dan pas 35,5 wk.ik heb weeenremmers gehad met 32 wk.dat was natuurlijk erg vroeg.maar ik zit nu zo te wachten,van mij mag ie.ben benieuwd wat de jouwe doet.
groetjes kari

hoi,  

Ik ben vandaag precies 39 weken zwanger en ik voel ook niet echt dat de bewegingen minder worden. Eigenlijk voel ik de bewegingen nu beter dan ooit tevoren, waarschijnlijk komt dit ook omdat ik nu lekker vrij van m'n werk ben en lekker uitgerust ben.
Ik beschouw het maar als een goed teken...

Groetje van angela en succes met de laatste loodjes (39 wkn)

Bij mijn eerste zwangerschap zijn de bewegingen ook niet rustiger geworden. En of het eerder komt....oma's zeggen zoveel. Die van mij (onze moeders dus) waren ook zo aan het voorspellen. Steeds kwam het over een aantal dagen. En toen het eenmaal kwam zei m'n moeder: zie je   wel ik heb het toch gezegd. Ja, zo kan ik het ook. Ik ben nu 20 weken zwanger en voorspel dat het tussen nu en 23 weken komt....zit je altijd goed!

Ingeborg

PS ik ben uiteindelijk met 41 weken bevallen!

Hallo,

Ik had dit onderwerp ook al eens geplaatst,  ik heb namelijk precies hetzelfde. Ik ben nu 34 weken zwanger en sinds een week of 4 voel ik heel heftige bewegingen in mijn buik en je ziet dan ook echt mijn buik naar alle kanten bewegen. Dit valt echt op, bij de kapper en in de bus wordt ik aangesproken als mensen het zien, dus het is echt heel duidelijk! Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb altijd veel bewegingen gevoeld vanaf 18 weken, ondanks dat de placenta aan de buikzijde zit. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met een eerdere zwangerschap of met anderen, maar ik vraag me soms af wanneer ze slaapt. Mijn vk vindt het wel een heel druk kindje, maar zegt dat het helemaal niks wil zeggen over de geboorte of over hoe ze straks zal zijn.

Om eerlijk te zijn vind ik t  juist erg fijn. Ik heb het idee dat ik soms echt al 'contact' kan maken met mijn meisje. Alleen dat geknak met mijn ribben  is pijnlijk  en ik wordt soms misselijk van dat gewiebel, maar dat neem ik voor lief.

Groetjes,
Lyanne

Hallo Mama's,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kom net van de verloskundige en die zegt dat het gewoon aan het kindje ligt. De een is beweeglijker dan de ander. Dus dat is wel een geruststelling. De afgelopen dagen is hij/zij steeds aan het bewegen, ik denk aan het draaien. Waarschijnlijk begint het ook voor hem/haar ongemakkelijk te worden daarbinnen.
Maar alles zag er goed uit volgens de verloskundige dus ik hoef pas over 1,5 week terug te komen ipv over een week. Ze zeiden in ieder geval dat al die bewegingen er niet perse op hoeven te duiden dat hij/zij eerder komt. Dus of de oma's het bij het juiste eind hebben...... (ze hebben wel meer ervaring 5 kinderen en 2 kinderen).

Terwijl ik dit aan het typen ben voel ik al weer een paar knietjes en elleboogjes in mijn zij.

Succes met de zwangerschap enne bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Marge 37 wkn en 4 dagen

Terug
Bovenaan