Heftige cellulite - schaam me kapot

<p>hoi allemaal,</p><p>ik ben nu 31 weken zwanger en mijn cellulite heeft echt heftige proporties aangenomen. Je ziet het door jurkjes of leggings heen en het zit vooral op mijn bovenbenen en billen. Ik voel me echt een oude heel dikke dame uit Obese. Ik durf geen jurkjes, rokjes etc te dragen. Broeken zitten me echt niet lekker omdat ik flink brede heupen heb gekregen en voel me gewoon een heel ander persoon.</p><p>ik eet verder niet veel meer dan normaal maar heb ook nooit een heel actief leven gehad. Wel gewoon overal naartoe fietsen en lekker wandelen maar geen sport. </p><p>Ik voel me zo ontzettend onaantrekkelijk voor mijn vriend nu ook dat ik er echt enorme huilbuien van krijg en me zorgen maak dat het niet meer weg gaat.</p><p>iemand hier ervaring mee? :(</p>
 
Heeyy, ik had dit ook ineens tijdens de zwangerschap. Nu een week geleden bevallen en het is weg!! Heeft denk ik te maken met extra vet wat je opslaat in je zwangerschap 
 
Heeyy, ik had dit ook ineens tijdens de zwangerschap. Nu een week geleden bevallen en het is weg!! Heeft denk ik te maken met extra vet wat je opslaat in je zwangerschap 
 
Hey, balen zeg.
Ik denk dat je er zelf meer last van hebt dan anderen? maar ik snap wel dat het vervelend is. Wellicht een zwangerschapsmassage zodat ze alles goed kunnen masseren? 
Dit kan ook na de zwangerschap uiteraard maar wellicht dat het dan vanzelf weggaat.
 
 
Ik heb dit rond 30 weken ook gekregen, ook vooral op bovenbenen. Heb altijd wel wat cellulitis gehad, maar nu is het beduidend meer. Heeft echt met de zwangerschap te maken! Is allemaal vocht en extra vet wat je vasthoudt en aanmaakt en in 90% van de gevallen trekt dat vrij snel na de bevalling gewoon weg. Waarschijnlijk heb jij er veel meer last van dan je vriend, mijn man ziet het bijvoorbeeld niet eens. Dus probeer het voor nu gewoon te accepteren, komt echt door je hormonen, en vertrouw erop dat het na de bevalling weer weg gaat trekken! Ik ben trouwens ondertussen 38 weken, maar herken het ook nog van mijn eerste zwangerschap en toen trok het ook weer weg ;)
 
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Mijn vriend zegt ook dat het vooral in mijn hoofd zit en dat ik me geen zorgen moet maken, maar in een periode waar je dan dus ook al minder intiem bent voelt het een beetje zwaar. Alsof het dan allemaal daardoor komt. En dan geef ik mezelf de schuld dat ik geen chipjes mag eten of lekkere dingen mag eten en het dus allemaal komt door hoe ik eet (terwijl dat eigenlijk allemaal wel meevalt)
fijn om te horen dat het ook weer weg kan gaan! Daar ga ik dan op ‘hopen’.
 
Terug
Bovenaan