Heftige pijn in de onderrug

A

Anoniem

Guest
Sinds een paar dagen heb ik heftige ij in de onderrug. het straalt door aar mij bil en knieen. ik kan er niet van slapen. Zelfs liggen doet pijn. tis bijna niet uit te houden. wie heeft hier ook last van en wat doen jullie ertegen.

gr. eva

Hoi Eva,

Hier ook eentje met behoorlijke rugklachten. Ik ben morgen 13 weken zwanger en kan soms nauwelijks voor- of achteruit. Dinsdag mag ik naar de cesartherapeut, op aanraden van de verloskundige. Ik hoop dat de therapeut wat voor me kan betekenen, want het schijnt een zwangerschapskwaal te zijn en om zo nog een half jaar door te moeten... We hebben al een dochter van bijna 3, maar haar verzorgen doet me veel pijn. Ze kan best veel zelf, maar schoenen uit doen, soms het aankleden, billen afvegen, jassen dichtritsen: Het doet me zo'n pijn!
Als ik jou was zou ik ook snel contact opnemen met de vk voor een verwijzing naar een of andere therapie!

Sterkte, Kaskes

Hoi Eva,
Ik heb zelf ook rugklachten/bekkenklachten, en inderdaad het is lastig en pijnlijk. Ik ben van de week bij een fysiotherapeut geweest. Heb oefeningen gehad en houdingsadviezen, en het advies om een "hoefijzer" kussen. Dat zijn speciale kussen die je onder je knieen/buik kan leggen. Deze ondersteunen zo je houding en zorgen ervoor de je bekken/rug niet doorgezakt ligt. Het is ook lekker om als je bv op je rug ligt een kussentje onder je knieen te leggen.   Bij mij is het ook nog zo dat mijn wervels l5-s1 zijn vastgezet in 1999 dus ik kon erop wachten tot de klachten kwamen. Ook kreeg ik het advies om lekker te gaan zwemmen, ik doe nu body five voorheen BBB. Maar zwemmen is ook heerlijk ontspannend voor je spieren.
Hopelijk kun je wat met de tips. Sterkte.

Groetjes Corina,

Dames heel erg bedankt. Hier kan ik zeker iets mee. Ik ga do voor het eerst naar de VK. Ik hoop dat zij mij verder kan doorverwijzen. De pijn is zo erg...mijn man heeft net Midalgan gehaald maar dat helpt niet. Ik heb mij al jaren niet ziekgemeld en voel mij heel schuldig tov mijn werkgever...maar ik kan nu dus echt niets. Die met de kussens is trouwens een goeie. Heel hartelijk bedankt en veel plezier met jullie zwangerschappen.....gr. Eva

Terug
Bovenaan