heimwee!!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
dit heeft eigenlijk niks met de zwangerschap te maken maar ik moet het toch even kwijt.
uit een eerder huwelijk heb ik 2 kinderen.gelukkig is het contact goed met mijn ex en hij heeft dus net zoveel recht op de kids als ik.nou vertelde hij me gisteren dat hij de kids 3weken mee wil nemen op vakantie.voor de kids heel erg leuk maar voor mij een hel.
andere jaren gingen we naar hetzelfde land en kon ik de kids zien wannneer ik wou maar dit jaar gaan wij niet ivm de geboorte van de baby.iik ben er elke keer zo ziek van,gewoon ziek van heimwee naar de kids.
dit is voor mijn man en mijn andere kids niet echt leuk maar wat kan ik hier aan doen?
er bestaat overal een pilletje voor maar voor heimwee niet.het zal denk ik nooit wennen daarom wil ik vragen of andere vrouwen of mannen dit probleem herkennen en wat hun er aan doen.hoop echt dat een van jullie een goede tip heeft want kan er nu al wakker van liggen.
liefs sil 26,4w zwanger van de 5e

hee hoi,

Hier het zelfde!!! Onze oudste dochter (nu 5 jaar) is uit een eerder huwelijk van mij. Dat contact met haar vader verloopt meestal; niet goed, ontzettend veel problemen gehad. Op het moment gaat het gelukkig een beetje goed.
Wij delen de vakanties. En nu voor het eerst delen we de grote vakantie ook door midden, dat betekend dus dat kaylee ook 3 weken weg gaat !!!! Echt een drama, voor kaylee is dit veel beter zo, want die gaat niet al te graag naar haar vader en nu hoeft ze dan maar 1 x weg. Maar ik zie er enorm tegen op. Het is het beste voor kaylee dus ik moet maar flink op mn tanden bijten.
Ik weet niet wat je er tegen kunt doen. Ik zorg dat ik een druk programma heb en niet zo veel thuis zit, want dan mis ik haar het meest. Gelukkig hebben we nu de nieuwe baby van 6 weken, maar het is zo stil in huis zonder Kaylee. Maar aan de andere kant is de na die 3 weken, 3 volle weken bij ons.

Nou veel sterkte alvast, en zoek maar veel afleiding.

Ris

hoi sil,

jee gelukig heb ik het niet, maar als tom (op verzoek van ond meestal) een weekeindje weg is voel ik me al erg slecht, al is het maar 20km verderop....

ik denk dat het een geluk is dat je gaat bevallen ron ddie tijd, en veelte doen hebt met je andere ukken...

ik merk altijd wel dat als ik hem enemaal heb gebeld het nog erger is dus dat doe ik expres niet, ik bel als hij al n bed ligt en vraag hoe het gaat....zodra ik hem hoor gaathet mis.....

sterkte alvast
brenda

O ja, Sil,
Wij hadden trouwens met mijn ex afgesproken dat als de baby geboren was dat kaylee gelijk terug zou komen naar ons. Wij hebben haar heel erg bij de zwangerschap betrokken dus we hadden haar ook beloofd dat zei als eerste mog komen kijken bij de baby.
Gelukkig werd hier niet moeilijk over gedaan omdat ze in die week dat ik uitgerekend was bij hem was. Dat was wel geruststellend.Uiteinderlijk was kaylee bij ons toen haar zusje geboren werd.
Maar misschien kun je ook zoiets afspreken met jou ex. Ik vond eht wel een fijn iedee. Dan weet je ook zeker dat je ze nog een keer ziet. En dat is voor de kinderen ook wel leuker en beter denk ik.

Groetjes, Ris

Hoi,

Goh,ik lees dat het ook anders kan,mijn vriend heeft ook een
dochter uit een vorig huwelijk,zijn ex doet me toch altijd moeilijk
zeg!!Hij krijgt haar maar om de week een zaterdag te zien meer niet!
En al helemaal niet met vakanties of kerst ofzo.Nee want dan hoort
ze bij haar moeder te zijn!!Ik erger me kapot maar ja ik bemoei me
er niet mee!!Zijn dochter is trouwens 4 jaar,zijn ex is na de geboorte
vertrokken.Zoon meisje heeft toch zeker recht op haar vader te zien!!
Ach ja ik hou er maar over op heeft toch geen zin,sorry maar dit moest
ik ff kwijt!!

Groetjes Maaike 28wk 6 dg

maaike,

daar zijn toch rechter voor? om een nette omgangsregeling te treffen?? als hij het graag wil kan ze er weinig aan doen, of hj moet wel z'n slechte vader of crimineel zijn geweest....
ík weet dat t tegenwoordig raar kan lopen, maar ik zou er wel voor vechten

gr brenda

Hoezo zijn de rechters ervoor om een nette omgangsregeling te treffen. Wat een flauwekul zeg.

Nee het is iets wat ouders onderling moeten afspreken. Door duidelijke afspraken te maken kun je daar ook eens van afwijken.

Inderdaad mijn ex ging ook overal voor naar de rechter, ik een hoge schuld aan advocaatkosten (mijn ex had keer op keer een advocaat van onvermogen)  en hij ach wat moet ik er van zeggen, kijkt nauwelijks om naar zijn kids. Ja hij  haalt ze braaf één zaterdag (+ de nacht ervoor) op, maar aandacht voor de kids homaar. Sporten van de kids hij laat nooit zijn neus zien. De kinderen komen kapot terug en het is dan erg fijn dat ze de zondag hebben om bij te komen.

Mijn ex heeft de kerst nooit willen vieren, bij zijn vertrek is dan ook afgesproken dat de kinderen met de kerst bij mij zijn, totdat de kidneren anders beslissen.

Maar goed mijn ex houdt zich nu aan de afspraken heeft ze geregeld een paar dagen met de vakantie, en hij wil ze godzijdank nooit langer om met hen op vakantie te gaan (want dat zou ik erg moeilijk vinden). Overigens willen de kinderen dat zelf ook niet (mochten ze het in de toekomst wel willen, dan sta ik ze niet in de weg).

Het blijft na jaren nog pijn doen om mijn kinderen naar hun vader te laten gaan, maar ik weet wel dat ze er nog komen juist door mij. ik stimuleer ze. Heb geeist dat ze in de vakantie ook een paar dagen naar hem toegaan (wat hij niet wilde).
Helaas dus via een rechter, maar dat maakt zoveel kapot wat niet meer te herstellen is, waardoor je op eitjes blijf lopen.

nee zoek als je er niet uitkomt een vertrouwenspersoon, een mediator of wat dan ook en ga samen aan de slag. Overigens verwijst een rechter je daar ook naar toe, maar dan is er dus al heel wat kapot.

Miep

hoi hoi
een omgangsregeling moet je inderdaad met z,n tween oplossen wat de rechter ook zegt.maar hoor wel van meer mannen dat de vrouwen hun het erg moeilijk maken.
zelf heb ik ook geen behoefte om mijn ex nog te zien maar wie ben ik om de kids bij hun vader weg te houden?
zou ik dus ook nooit doen,ze hebben recht om hun vader te zien.
wij hebben het zo geregeld dat de kids een keer in de week bij hem slapen en om de wtee weken een weekeind.als hij behoefte heeft om hun te zien dat mag dat van mij hoor.zomers haalt hij ze vaak op om een ijsje te eten,leuk voor de kids toch.
heb dus zelf nooit moeilijk gedaan omdat ik dat niet kan maken tegenover de kids.
maar tja de vakantie blijft voor mij een probleem,omdat ik niet zolang zonder ze kan.
dit heeft dus niks met mijn ex te maken want ik weet dat hij heel veel van hun houd en zijn leven voor hun geeft,net als ik.maar ik zal ze zo verschrikkelijk missen.
liefs sil

Terug
Bovenaan