Hekel aan haren wassen....

Hoi,

Hier weer eens een vraag om tips uit het land van Monster!
Hjerre is gek op in bad gaan, maar haren wassen is een drama!!!! Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, een washandje voor zijn gezicht, met een beker, met de douchekop enz enz. Maar het lijkt niet echt te helpen.....
Hebben jullie een tip?

Groetjes Hanneke

Hoi,

Ik houd me ook aanbevolen voor tips. Mijn dochter haat haren wassen en gilt de tent bij elkaar, zeker als ik de douchekop gebruik. In bad spelen vind ze wel leuk. Vorige week heb ik douchen geprobeerd, maar ze ging al gillen toen de douche aanging, stond ze er nog niet eens onder.
Terra, volgens mij zat jij bij mij op zwangerschapsyoga in naaldwijk? Bij Marja nogiets?

yoëll wast zelf zn haren.
ik doe het ook wel, maar hij krijgt een beetje shampoo op zn hand en gaat heel hard staan wrijven (op 1 plek) op zn hoofd. Dan zecht hij klaaaa en dan mag mama
Ik was dan zn haar en daarna spoelen we het uit onder de sproeier of met een bekertje.

Hij gilde het ook altijd uit als we zn haar uit gingen spoelen, maar toen ben ik hem de fles gaan geven en dat ging iets beter. En iedere keer met haren wassen liet ik zien en vertelde ik wat ik deed en zo wilde hij ook.

Heb dus niet echt de tip, maar misschien is het omdat hij zn oogjes dicht moet houden en water over zn hoofd krijgt dat dat eng is.

Weet het anders ook niet

Lorenzo vindt het ook niet leuk inzepen gaat nog wel
maar afspoelen dat vindt hij maar niks
ik doe het spelenderwijs met een bekertje zo tussendoor
met steeds een klein beetje water
Lorenzo heeft namelijk het meeste hekel als het water over
zijn gezicht loopt en het zijn ademt beneemt(of hoe zeg je dat)
gelukkig zijn zijn haartjes gauw schoongespoelt

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Sophie vind het wel best en kijkt vooral naar hoe Gijs het doet, maar Gijs vond het destijds ook een drama...... Zelf doen is echt een goeie én voordoen: wij zeiden altijd

'Oogjes dicht en hoofdje naar achteren'

en dan heel voorzichtig met een bekertje de haartjes uitspoelen. Ze leren dan vertrouwen dat er niks gebeurt en er geen water in ogen en neus komt.

Niks forceren, rustig blijven, oefenen  en ook hier komt ie weer doorheen.....

Sterkte ermee
Susan

Hier geen problemen met haren wassen. Waar ik aan dacht was: zelf laten doen en voordoen bij jezelf. Maar dat is ook al gezegd. Voeg dus eigenlijk niets toe nu...sorry.
Wel veel succes gewenst, want het lijkt me wel lastig.

Ellen mv Julian

hier geen problemen, maar we hebben Ivar al vroeg met zijn gezichtje onder de douchestraal gehouden en water over zijn hoofdje gegooid, dus hij moet eigenlijk alleen maar lachen
ik zou idd ook samen haren wassen en voordoen/vertellen wat je doet

Jenneke

hey hoi,

wat vervelend zeg.....helaas heb ik ook niet echt tips...

mijn Yoëll doet net als Pauline`s Yoëll.....hij krijgt ook een beetje shampoo op zn handen en gaat eerst zn buik en daarna zn haartjes wassen....en hij doet zn handjes omhoog naar de sproeier als ie klaar is....en dan houd ie samen met mij de sproeier vast of ik doe het zelf.....wel doe ik het heel snel....laat maar 10 seconden het water over zn   hoofs sproeien....later gaat ie zelf nl. wel onder de sproeier staan of gooit een emmertje water over zn hoofd.....

in ieder geval suc6.....

liefs denise

Terug
Bovenaan