Helaas, daar zijn weer de bekkenklachten!

Nu 16 weken zwanger, wel 2 weken later dan de vorige keer, maar sinds gisteren echt weer veel last van mijn bekken. Als ik een poosje gezeten heb, kan ik amper omhoog komen. Auw!
En ik had nog wel gehoopt dat ik met deze baan veel minder klachten zou krijgen.
Ik heb vooral veel pijn in mijn liezen en heupen.

Hebben jullie hier ook last van?

Groetjes Suus

hey suus.
Ik heb helaas ook last van bekken en bgon toen ik 12 weken zwanger .ik heb ook pijn in mijn linker been en liezen . ik ben door de huisarts verwezen naar bekkenfysiotherapie ik heb oefenen gekregen drie keer per dag. bij mijn eerste zwangerschap had ik geen las van en nu wel lastig we kunnen j=niks aan doen komt door hermon.
Groeten
Huda

Hier nog iemand die het herkent!
Ik had het bij mijn 1e zwangerschap al bij 13 weken.
Toen ik op nacontrole bij de bekkenfysiotherapeut was geweest, zei hij als je nog een keer zwanger raakt moet je voor de 12 weken even langskomen want dan kunnen we het goed onder controle houden.
Dus ik ben bij 9 weken gegaan en na 2 weken te zijn geweest begon het weer!
Dus nu loop ik al vanaf 11 weken met bekkeninstabiliteit, moet ook op mijn werk mijn bekkenband dragen anders is het niet te doen.
Ik heb het vooral in mijn onderrug aan de rechterkant naast mijn stuitje.
Maar ja we zullen het er idd mee moeten doen!

Groetjes Wildraak

Hallo,

herken het helemaal! Mijn onderrug en m'n heupen doen echt zeer vooral na een dag werken (in de kinderopvang). Vorige week moest mijn vriend mij van de bank afhalen want het lukte zelf gewoon niet en de tranen gingen gewoon over m'n wangen, ook in bed weet ik af en toe niet hoe ik moet gaan liggen!
Echt vervelend!! Maandag mag ik naar de bekkenfysiotherapeut! Even afwachten....

Kus Feetje

Hoi Feetje,

Ja, dat bijna niet meer ophoog kunnen komen ken ik ook.
Sinds gisteren doen ook de achterkanten van mijn heupen pijn. Vooral mijn rechter been wil niet altijd meer helemaal mee.
Ik vrees dat er niks anders op zit dan ook naar de therapeut te gaan, want zo wordt het alleen maar erger! En de tranen komen nu soms al spontaan uit mijn ogen.
Zo'n bekkenband, helpt dat nou echt?
Mijn therapeut was er bij de vorige zwangerschap niet zo voor, omdat die ervoor zorgt dat de spieren gaan verslappen en zo de klachten alleen maar verergeren.
Ik heb toen wel zo'n buikband aangeschaft met zo'n elastieken band die ik dan over mijn heupen strak trok voor op het werk. Dat verlichte wel wat.
Die ga ik maar weer eens opzoeken, want ik moet zo weer werken (werk in de zorg).

Groetjes Suus

Hi,

Hier nog een mama met klachten. Bij de vorige zwangerschap had ik er ook behoorlijk last van, maar toen zeiden zowel de vk als de huisarts: het hoort er bij. Gaat weer over als je bevallen bent. Nu zijn de klachten nooit echt over gegaan en ga ik iedere 6-10 weken naar een hele goede masseur. Die helpt me dan weer van mijn klachten af.

Inmiddels heb ik een andere huisarts en daar zei ik tegen dat ik zo'n rug en buikpijn heb van het hoesten (heb pas weer een luchtweginfectie gehad en ik hoest me voorbij). Over de rug en bekken zei ze: blijf er niet te lang mee lopen (ik zei dat het wel over zou gaan als ik stopte met hoesten), ga naar de fysio. Die kunnen je, zeker in een vroeg stadium goed helpen! En ik dacht dat het er gewoon bij hoorde, dat ik me de vorige keer aanstelde....

Ik kijk het nog 1 weekje aan en als het dan niet minder is, ga ik alsnog naar de fysio. Wat een verschil met de vorige keer!

Gr. Tamara.

Hoi Meiden,

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en loop ook al een aantal weken met bekken klachten. bekken-Fysio heb ik nu drie weken gehad wat mij wel erg goed helpt. Die oefeningen moet ik alleen niet vergeten te herhalen..
Jammer dat er zoveel meiden last van hebben, maar vind het wel fijn dit te herkennen en dat ik niet de enige ben.

Hoi,

Zoals ik al eerder schreef heb ik ook last van mijn bekken.
Dit is nu nog erger geworden waardoor ik sinds vandaag gedeeltelijk in de ziektewet zit.
Het ging gewoon niet langer, en doordat ik een staand beroep heb en 8 uur achter elkaar sta ging het niet meer.
Dus nu mag ik nog maar 4 uur op een dag werken.
Ik wens jullie veel succes toe.
En als je werk niet meer gaat ga dan naar een arbo-arts!

Groetjes Wildraak

Terug
Bovenaan