Jasper krijgt nu sinds 3 weken groente en ik vrees dat hij een potjesliefhebber is. Ik heb een aantal keer zelf verse groente gemaakt voor hem, maar hij wil het niet. Ik heb bloemkool en broccoli geprobeerd. Van de bloemkool heeft hij een beetje gegeten, maar het was waarschijnlijk nog niet fijn genoeg, hij moest kokhalzen. De broccoli wilde hij helemaal niet, maar ja, dat is misschien een smaak waar ze erg aan moeten wennen. Maar zelfs van de worteltjes die ik vers had gemaakt en met een staafmixer had gepureerd, heeft hij maar een aantal hapjes gegeten, dit terwijl het lekker zoet is (worteltjes uit potje vind hij heerlijk)
De potjes vindt hij wel lekker.
Zou hij heel erg moeten wennen aan een andere stuctuur van het voedsel als het zelf gemaakt is, want die potjes zijn natuurlijk zo fijn als ik weet niet wat. Ik hoop echt dat hij vers wil gaan eten, want dat is toch wel beter/gezonder denk ik en ook goedkoper. In die potjes zit ook vaak appelsap en dat vind ik toch niet altijd zo'n prettig idee.
Heeft iemand misschien tips voor me hoe ik hem aan de zelfgemaakte groente krijg. Hebben jullie kindjes dat ook gehad, dat ze liever potjes wilde?
Daarnaast probeer ik hem na het fruit wat water, thee of diksap te geven, maar hij wil dat ook niet echt, wat een eigenwijs mannetje he. Daarom geef ik hem nu nog een klein flesje melk na het fruit, is dat erg? Hij moet toch wat drinken na het fruit lijkt me.
Nou, alle tips en ervaringen zijn welkom.
De potjes vindt hij wel lekker.
Zou hij heel erg moeten wennen aan een andere stuctuur van het voedsel als het zelf gemaakt is, want die potjes zijn natuurlijk zo fijn als ik weet niet wat. Ik hoop echt dat hij vers wil gaan eten, want dat is toch wel beter/gezonder denk ik en ook goedkoper. In die potjes zit ook vaak appelsap en dat vind ik toch niet altijd zo'n prettig idee.
Heeft iemand misschien tips voor me hoe ik hem aan de zelfgemaakte groente krijg. Hebben jullie kindjes dat ook gehad, dat ze liever potjes wilde?
Daarnaast probeer ik hem na het fruit wat water, thee of diksap te geven, maar hij wil dat ook niet echt, wat een eigenwijs mannetje he. Daarom geef ik hem nu nog een klein flesje melk na het fruit, is dat erg? Hij moet toch wat drinken na het fruit lijkt me.
Nou, alle tips en ervaringen zijn welkom.