Helaas het doorslapen was maar voor 1 nacht

Hallo allmeaal,

Vorige week enthousiast verteld dat Leanne de nacht doorsliep. Maar helaas, het was maar voor 1 nahct. De laatse 2 nachten wordt ze wel 4 keer wakker en 2 keer heeft ze gewoon echt honger of dorst. Probeer dan niet te voeden (bv) en haar te troosten of mijn man gaat. Maar ze blijft huilen en zo langzamerhand herken ik haar huiltjes wel. En het is honger huiltje en ze doet mijn shirt ook steeds omhoog ze wil echt drinken. Dus laat ik haar maar. Misschien heeft ze wel regeldagen.
Ik kijk het nog paar dagen aan. En anders gaan we het over een andere boeg gooien.

Want verder heeft ze wel opeens snel ontwikkelt. Ze staat steeds vaker los en zo nu en dan doet ze per ongeluk 2 of 3 stapjes los.
groetjes
Chantal
 
Hoi Chantal,

Jammer dat de trend zich niet heeft doorgezet! En nu 4 keer wakker op een nacht? Dat is vrij veel... Ik hoop inderdaad dat het regeldagen zijn, maar ik weet niet of dat bij deze leeftijd nog zo is.
Pff, het is best lastig volgens mij om  hier een weg in te vinden. Ik, als buitenstaander, zou zeggen, gooi het meteen over een andere boeg. 1 keer voeding aanbieden omdat ze dat gewend was. En voor de rest proberen de .... methode toe te passen. Ik weet niet meer hoe het heet. Maar het houdt in 5 laten huilen, kort troosten zonder uit bed te halen, zeggen dat je zo weer even komt kijken, na 10 min weer komen, daarna na 15 min, 20 min etct. Op dit forum is er een keer over gesproken en het lijkt te werken.
Als onze zoon van 19 mnd 's nachts of 's avonds wakker wordt, dan laat ik het eerst 5 minuten afwachten. Het is wel afhankelijk van de soort huil. Is het wat jammeren, dan laat ik gerust 15-20 minuten voorbij gaan. Is het hysterie, dan kijk ik na 5 minuten. De ene keer (meestal rond 23uur) haal ik hem uit bed en krijgt hij wat melk. Maar als het 's avonds tussen 20-23 uur is,dan ga ik alleen kijken, troosten en weer weg.

Sterkte!

Groetjes Marieke
 
Hoi,
bedankt voor jullie reacties.
Ik kijk het nog 1 of 2 nachten aan. En ik was inderdaad van plan om die 5-min. regel te gaan toepassen.
En ik ga zeker dat boek eens bekijken. Want ze is nu bijna 14 maanden en zou toch gewoon lekker moeten kunnen slapen.
Onze zoon sliep vanaf zijn geboorte gewoon goed.En heeft altijd goed geslapen. En als hij dan een nacht niet goed slaapt weet ik gewoon dat er echt iets is. En bij onze dochter is een nacht goed slapen een uitzondering.
Jullie zullen het wel horen hoe het gaat.
groetjes chantal
 
Hoi Chantal,

Ik herken het hoor.. Mijn dochter heeft af en toe een nacht dat ze prima slaapt maar de nacht erna worden we meteen weer 'gestraft' met een slechte nacht waarbij ze wel 4x om haar speen en haar doekje huilt. Wel zit er vaak 12 uur tussen de laatste en de eerste fles dus dat is wel lekker want nadat je het speentje geeft slaapt ze wel weer meteen maarja.. je bent wel weer wakker.. Succes in ieder geval.. hopelijk slapen onze kids snel door! (misschien moet ik ook maar eens in de boeken duiken voor tips)

Groetjes F.
 
Hoi hoi,

Bij ons heeft de methode even laten huilen en er weer naar toe gewerkt.........het is volhouden en het gaat je werkelijk waar aan je hart. Wij hebben de laatste voeding aangeboden om 2200 uur en dan pas weer om 0700 uur. Het heeft bij ons 3 nachten geduurd waarbij het huilen begon met 2 uur en elke nacht minder werd met zo'n 30 minuten. En het was dan echt huilen, boos zijn. En wij er elke 10 minuten naar toe. Soms begon mijn zoon nog harder te huilen. Ik heb de tip gekregen om heel stevig beide handjes vast te houden voor een paar minuten. Zo weten ze dat je er bent want aaien of praten had bij ons geen zin. En ja mijn zoon kreeg ook altijd 's nachts voeding. Ik geloof wel dat het een soort gewoonte is en dat daarbij een hongergevoel hoort. Ikzelf heb 's ochtends ook altijd trek omdat ik dan altijd eet........

Wij hebben op een gegeven moment een cranio sacraal therapeut raad gevraagd. Onze zoon heeft daar 2 sessies gehad. Hier behandelen ze het kindje door te masseren. De onderliggende niet verwerkte emoties halen ze dan naar boven...............en ja ik moet zeggen het was een hele ervaring maar ik geloof zeker dat het heeft geholpen bij het doorslapen. Wanneer je in diepe slaap bent dan kruip je alsware heel diep naar binnen (het kijken in jezelf)Wanneer je onverwerkte emoties hebt, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling in de buik bij de moeder  of bij de bevalling kan het zijn dat je kindje het te eng vindt om in een diepe slaap te raken omdat ze dan te dicht bij zichzelf komen en dan blijven ze zweven tussen lichte slaapjes en wakker zijn. De sessies werden door onze verzekering vergoed. Wanneer je zegt ik ga dat ook eens proberen dan wil ik je met alle plezier de adresgegevens geven.

Ik stond er eerst afwachtend tegenover maar ik ben ervan teruggekomen. Wij hadden namelijk al meerdere deskundigen op het gebied van slapen en huilen bezocht maar bij onze cranio sacraal therapeut werd er echt voor het eerst naar ons geluisterd.

Succes met alles!

Groetjes Celie, mama van Enzo 050905
 
Terug
Bovenaan