Helaas is mijn zwangerschap geëindigd in een miskraam....

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Belinda, 25 jaar en was 7 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje maar helaas is het een miskraam geworden.

Na ruim 2.5 jaar was het dan eindelijk zover voor ons, na vele tegenslagen, onderzoeken en operatie waren we eindelijk zwanger. Maar vorige week woensdag ben ik op het werk van de trap gevallen en 's nachts kreeg ik onwijze  buikpijn met krampen. Donderdag ziekgemeld en de krampen gingen weg door rusten, dus ik dacht, zo dat heb ik even goed opgelost !!!! Maar donderdag avond had ik een druppel bloed, dus ik begon al bang te worden maar ik mocht me niet druk maken van mijn vriend, het hoefd nog niet fout te zijn. Vrijdag ochtend brak het dan echt los, meteen de gyn gebeld en mocht meteen om 10.40 komen. Helaas was  er weer in mijn baarmoeder niets te zien van een zwangerschap. Zou mijn lichaam me dan zo in de maling genomen hebben ???? of het zou een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn geweest, de gyn durfde het ook niet met zekerheid te zeggen.  
Vrijdag bloed geprikt en  afgelopen maandag ook. Vrijdag en het weekend was echt vreselijk, veel heel veel bloed met stolsels en slijm en vreselijk veel pijn, zelfs een pijnstiller hielp niet !!!!! Vandaag moesten we terug komen bij de gyn. Volgens de uitslagen van het bloed ben ik dus WEL zwanger geweest (de gyn. bleef namelijk twijfelen of ik wel echt zwanger ben geweest) !!!!!!!! En aangezien mijn bloed verlies en pijn is het waarschijnlijk dus wel een 'gewone'zwangerschap geweest (dus niet buiten mijn baarmoeder maar erin !!!)  Was wel blij te horen dat ik wel echt zwanger ben geweest en dat mijn lichaam me toch niet in de maling heeft genomen.

Nu is het afwachten. Volgende week moet het vloeien over zijn anders krijg ik  toch nog een curretage.  Het  beste ook 1x gewoon menstrueren en dan mogen we  er weer voor gaan.

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt.

Liefs Belinda.

He Belinda,

Wat naar om te lezen dat het fout is gegaan. Ik kan mij voorstellen dat je  heel  erg verdrietig zult zijn. Dan heb je al zo lang gewacht en dan gaat het fout..

Wel een geruststelling dat het een gewone zwangerschap is geweest. Dat is natuurlijk   een goed teken.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Knuffel van Gonnie

Hoi Belin,
wilde een berichtje achterlaten op je weblog...maar het lukte me niet.
Jemig...wat een naar bericht! Ik kan me voorstellen dat je wel opgelucht was te horen dat je dus wel zwanger bent geweest.. maar dat maakt het allemaal niet makkelijker.
sterkte voor jullie allebei!
groetjes petra

hoi belinda,

wat verschrikkelijk dat het fout is gegaan!!! En dat terwijl julli er al zo lang keihard voor werkten!!
Ik hoop dat je ergens terecht kunt met je verdriet en dat jij en je partner en samen goed over kunnen praten.
Voor de toekomst hoop ik voor je dat je weer eens zwanger mag raken en dat dan wel alles goed gaat!!

Ik leef met je mee!!

knuffel van kreeftje

Lieve Belinda,

Wat een vervelend nieuws. Ik vind het erg sneu voor jullie. Wij hebben ongeveer  hetzelfde meegemaakt. Na 8 weken ging het bij mij mis (op dezelfde dag dat mijn schoonvader overleed.)
Ik heb er 1,5 week overgedaan om het vruchtje kwijt te raken (ik heb het gezien) en heb inderdaad veel pijn gehad. De verloskundige zei dat je het kunt vergelijken met een soort van mini weeën. Ik was achteraf  wel blij dat mijn lichaam het zelf heeft opgelost want een curretage  brengt ook risico's met zich mee. Daarnaast is het een goed teken dat je lichaam functioneert ook op dit gebied al heb je daar nu natuurlijk helemaal geen boodschap aan. Het was wel raar om na 2 keer een kloppend hartje te hebben gezien op de echo te zien dat het niet meer leefde.
Moeder natuur is soms keihard helaas.

Ik wens je alle sterkte van de wereld meissie en neem de tijd ook om het geestelijke  gedeelte te verwerken. Het komt echt goed! Na een miskraam ben je extra vruchtbaar en volgens mijn gyn is er na een  miskraam zonder curretage geen reden om een maand te wachten. (met wel omdat de placenta dan  tijdens de snelle zwangerschap los kan raken vanwege het stofzuigeffect tijdens de curretage. Nou ja lang verhaal)

Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Weet wat je voelt.
Als je je eitje kwijt wil  hoor ik het wel!!

Dikke kus inge

Heee Belinda,

Ik wilde je even een driedubbelduizend dikke knuffel geven met daarin een concentratie van veel sterkte! Wat een verschikkelijk nieuws van julle. Jeetje zeg, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik kan me erg goed voorstellen dat dit even een klap voor jullie is.
Ik zal voor je duimen dat het allemaal via de natuurlijk manier zal gaan.
Wat vervelend dat die man in eerste instantie dacht dat het misschien helemaal niet ging om een zwangeschap.
Doe het maar rustig aan en neem er goed de tijd voor!!! Ik sluit me helemaal aan bij Inge. Loop jezelf nu niet voorbij!!

Nogmaals veel sterkte!
een hele dikke knuffel
Sjanneke

hè verdorrie wat een rotnieuws zeg! Ik had het jullie zo gegund na al die onderzoeken en de positieve operatie van je mannetje.

Heel veel sterkte want het zal allemaal niet meevallen op het moment.

Veel liefs,
patricia

Lieve belinda, SHIT!!!!
Wat een nare streek van je lichaam, mijn mond viel open van verbazing omdat je het nooit verwacht. Wat treurig meis, en een nare ervaring ook. Veel pijn en veel verdriet.
Wat dapper dat je al verder denkt, ja wat moet je anders!!
Ik wens jullie samen veel sterkte toe en geef niet op hoor, dat zou zonde zijn maar verwerk het welk goed, neem daar je tijd voor.
Liefs ilona

Terug
Bovenaan