Helaas... laatste "gewone" poging mislukt, nu IUI

Helaas,
vanmorgen kwam mijn ongi (nu cyclus van 30 dagen, terwijl 27/28 "normaal"was) op gang.
Ik baal veschrikkelijk. Hoewel ik al 2,5 jaar elke keer tereurgesteld werd, is het nu zo definitief, nu mogen we eindelijk beginnen met IUI. Maar stiekem hoop je toch dat het allemaal niet nodig zou zijn. Ik heb even een dipje, kan zelfs even niet genieten van het mooie weer...
Ze zeggen dat het onze kansen niet vergroot, maar ik wil het toch gaan proberen.

groetjes Janne

Jeetje........waarom zou IUI jullie kanden niet vergroten en IVF dan?
Nou, ik zou het zeker proberen!

Ga shoppen of lekker eten - dat helpt bij mij tenminste altijd wel;-)

Sterkte

he meid,
balen hoor.
Logisch dat je nu even niet kan genieten,je mag best even verdrietig zijn toch?
Je hoopt toch dat je 'spontaan' zwanger word, zonder medische hulp.

Nu maar hopen dat je snel aan de IUI kan beginnen,en dat dat net het juiste zetje gaat worden wat je nodig hebt om zwanger te woden.
liefs Fleur

Hoi,

@moeska:
er is volgens de dokters medisch gezien niets aan de hand, alle onderzoeken waren goed en we hebben 3,5 jaar geleden al "spontaan" een gezond kind op de wereld gezet. M.a.w. statistisch gezien is de kans dat ik zonder hulp zwanger wordt net zo groot als met hulp (Jaja, de logica snap ik ook niet altijd!).
Ik zou denken, met IUI heb je EN het juiste moment EN de goede zaadjes EN het wordt dieper ingebracht EN door hormonen kans op meer eitjes. Ik zou zeggen dat vergroot onze kans de volgende periode enorm!!
We gaan eerst 6x IUI probren en lukt dat niet dan komt IVF waarschijnlijk in aanmerking, laat ons hopen dat dat niet nodig is.

@Fleur,
We kunnen deze maand al met IUI beginnen. Ik heb de Clomid al in huis. Spannend....
Ik merk wel dat ik er steeds meer moeite mee krijg om na weer een mislukte poging snel de knop om te zetten en te denken "nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar wie weet is IUI net dat ene zetje dat we nodig hebben! We gaan ervoor!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Groetjes Janne

Hoihoi

|Het is een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, we hebben inmiddels al iui4 achter de rug, eigenlijk was dat iui5 want de 4e poging is mislukt omdat mn eisprong vroeger kwam als ze dachten, dus shit weer langer wachten. Maar ik heb ruim 3 jaar geleden ook een dachter gekregen spontaan in ronde 2, maar ik zie het nut niet zo in van iui, ik zie dat als seks in het ziekenhuis, kan zijn dat ik erg negatief ben, maar ik zie meer nut in ivf, maar dit is echt ieder voor zich, maar ik denk niet dat het ons nog lukt met iui ook al zeggen ze dat het gewoon moet lukken, maar ja, we wachten geduldig totdat we aan ivf mogen beginnen, ik ben er voortaan heel erg rustig onder, en laat het over me heen komen en kijk natuurlijk erg uit naar ivf, ik zeg neit dat het daarbij wel meteen lukt, maar heb er wel een beter gevoel over.
ik heb clomid geslikt en 2 maanden puregon gespoten, wat bij mij dus neits hielp, dus nu weer clomid slikken.

Maar ik hoop natuurlijk dat je zwanger wordt via iui, en dat je niet aan ivf hoeft te denken.

Succes iedereen.

Gr wendy

@Janne wat lekker dat je de clomid al in huis hebt en niet eerst naar de gyn moet.
Scheelt weer wachten.

@ydnew jij bent al even bezig met de IUI.Moet je eerst IUI proberen voordat je aan IVF begint? Je kan daar niet gelijk aan beginnen? Ik hoop met je mee dat IVF niet nodig zal zijn,maar dat je voor die tijd al zwanger bent.
groetjes Fleur

Hoi,

Jammer Wendy, dat je al 4 mislukte IUI-pogingen hebt gedaan. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je denkt ,dat lukt ook niet. Maar IVF is een hele grote stap verder...
Ik wil er wel positief ingaan en hoop dat het net dat kleine zetje extra is dat voor een zwangerschap kan zorgen.
Wij "moeten" ook eerst IUI proberen voordat we verder zouden mogen met IVF, volgens mij is dat standaard (of niet) omdat het een zware behandleing is.

Groetjes Janne

Even een positief verhaal tussen door om je wat hoop te geven.

Bij ons werd ook geen oorzaak gevonden, onverklaarbaar onvruchtbaar was de uitslag.
Na bijna 3 jaar begonnen wij aan de eerste IUI en die was meteen raak!

Ik weet wel dat wij daarmee heel veel geluk hadden, omdat dat toch niet vaak voorkomt.
Maar bij ons was IUI net het extra zetje dat we nodig hadden en ondertussen hebben wij een schitterde en hele lieve dochter van 1 jaar!

Ik hoop dat jij ook gewoon een klein beetje hulp nodig hebt, want dat is IUI in mijn ogen.

Succes

Terug
Bovenaan