Helaas, mijn 3de IUIpoging is mislukt!!!

Hallo dames

Vandaag had ik vanmorgen trouw een zwangerschapstest gedaan met mijn allereerste ochtend urine, en die was negatief.
Om half 8 vanmorgen werd ik wel héél erg ongesteld, zo erg had ik dat mijn hele leven nog niet gehad, allemaal met grote stolsels, en flinke buikkrampen.
Als ik dus zwanger zou zijn geweest, zou ik vandaag eigelijk 5 weken zwanger zijn geweest, maar helaas is dus mijn 3de IUI mislukt.
En dat terwijl de gynaecoloog die me 9 november jongstleden insemineerde zei, dat het deze keer wel heel goed uitzag, en dat ik goed nat was, dat kon ze aan mijn baarmoedermond zien, en dat ik op mijn vruchtbaarste dag zat.
En dat zei ze écht, en daarom vind ik het raar, dat deze 3de poging mislukt is!!!
Ik heb meteen het ziekenhuis opgebeld, dat ik ongesteld ben geworden, en dat ik pas weer in januari 2006 terugkom om een 4de IUIpoging tewagen.
Even met de feestdagen voor de deur, een pauze, en dan lekker voor onszelf klussen, zal maar zeggen, zonder alle chlomid en pregnyl.
Ik ben boos en verdrietig tegelijk, temeer omdat in mijn woonwijk en omgeving zomaar meiden zwanger zijn, en me dat komen vertellen,teminste degene die ik van gezicht ken.
En dat doet pijn.
Ik wil even niets meer te maken hebben met het zwanger worden, en kan er even niet meer tegen.
Het zou leuk zijn als er iemand met me wou emailen, bij wie het ook niet zo vanzelfsprekend is om zwanger te raken.
Gelukkig heb ik een lieve man, en een zoon van 5 jaar en 4 maanden.
En ik ben al ruim 5 jaar bezig om voor ons 2de kindje zwanger te raken, maar eens komt ook mijn tijd wel, hoop ik!

Als iemand met me wilt mailen mag dat, want ik heb iemand nodig om mee te praten, want ik heb het op dit moment erg moeilijk, ook al heb ik al een zoon van bijn 5 en een half, want een 2de kindje is bij ons net zo zeer gewenst, als destijds voor onze oudste die geboren werd in 2000.

Ik ben blij dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon.

Groetjes Myra36

Email: myrawever@hotmail.com

Ik wil je best wel mailen, maar ik moet even alles op een rijtje zetten, en het een plekje geven.
Is het goed, als ik je morgen, in deloop van de middag een mailtje stuur, want ik ............ach ja je weet wel wat ik bedoel.

meid, je hoort morgen wel vanme, oke?
Ik heb je email, dus dat komt goed.

Groetjes Myra Wever

Hoi Myra,

Je vraagt mensen die weten wat je voelt te reageren dus hier ben ik.
Wat jammer dat je 3e IUI is mislukt. Ik kan me voorstellen dat je je een beetje verdrietig voelt.

Wij zijn 3 jaar bezig met kinderen krijgen en ik heb 1 miskraam achter de rug.
We hebben 6 IUI's gehad en gaan nu op voor IVF wat een stuk heftiger is.
Het gemis wordt met de dag groter. Ik wil zo graag weten hoe het is om zwanger te zijn en een geboorte mee te maken. Ik wil ook pronken met een dikke buik en een wezentje op de wereld zetten wat op ons lijkt.
Wij zouden al zielsgelukkig zijn als we 1 gezond kind op de wereld zouden zetten. Ik ben blij dat jij in ieder geval deze ervaring al 1 keer mee hebt mogen maken al is de wens voor een 2e ook erg groot zo te lezen. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven want hoe meer rust in je lijf hoe groter de kans is dat het lukt! Ik heb geleerd dat het niet hielp als ik na elke mislukte IUI in de put ging zitten. Het is erg moeilijk om dit tegen te gaan maar mij is het gelukt. Ik ga nergens vanuit en als het lukt dan is het geweldig. Beetje omgekeerde wereld dus. Elke keer als er een poging mislukte dan verwende ik mezelf met iets lekkers te eten of een nieuwe broek of tas ofzo. Een schrale troost maar het helpt toch iets.

Probeer te genieten van de dingen die je wel hebt want dat kleintje van jou is erg bijzonder!!

gr.Inge

Hallo Myra!

Jammer te moeten horen dat je 3e IUI ook mislukt is. Ik weet zoals nog veel meer dames hier, hoe je je voelt!

Maar mijn ervaring is, dat je het beste maar weer postief naar je aankomende IUI moet kijken,   in een dip raken daar heeft niemand wat aan, kop op! En nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ik ga waarschijnlijk volgende week met de 6e en laatste IUI beginnen,   en daarna gaan we na een wachtlijst door voor IVF.

Ik heb ook al een paar keer een IUI op precies het juiste tijdstip gehad, alles zag er zo goed uit........maar helaas ik heb nog steeds geen kindje en ben zelfs nog nooit zwanger geraakt.

En waarom het niet lukt? dat kan niemand je natuurlijk zeggen, ik denk af en toe ook, wat is er nu zo moeilijk, ze brengen het sperma al een heel eind op weg, ik spuit hormonen dus meestal 2 of 3 follikels, het juiste tijdstip en dan nog wil het niet lukken, erg frustrerend.....

Probeer je troost te vinden bij je kindje die je al wel hebt en heel veel succes met ronde 4 straks!

Ik zal voor je duimen!

Liefs,

Cynthia

Ik ben tenminste wel dankbaar dat ik al en zoon van 5 jaar en 4 mnd heb, en daar kan ik op dit moment ook lekker mee knuffelen, tenminste als hij dat wilt.
Gelukkig gaat het nu weer een beetje, en ik heb me voorgenomen om me morgenvroeg, bij ons in het dorp, eens lekker te verwennen door iets leuks voor mezelf te kopen.
Mijn man is er ook wat verdrietig onder, want ook hij heeft drie keer zijn zaad moeten inleveren, maar goed.
Enb zeker ben ik blij met de dingen die ik al heb, maar toch...................................er is nog steeds een gemis.
In januari, na de feestdagen, begin ik weer met de 4de IUIpoging, en ga ik weer bellen voor een follikelmeting op cyclusdag 10, mits ik ga menstrueren.
Nu heb ik van de huisarts chlomid gekregen, om toch nog "spontaan"een klein kansje te maken.
In december gaan we zelf lekker de bloemetjes buiten zetten.
Vandaag zit ik in cyclusdag 1, en op cyclusfdag 3 begin ik met de chlomid te slikken, en dat doe ik tot cyclusdag 7, en wie weet, word ik wel vanzelf zwanger.
Gelukkig heb ik mijn bezigheden thuis, en op het werk, dus overdag denk ik er niet zo veel aan over het zwanger worden.
Mijn zoontje lekker van school halen om 15.20 uur, en mijn dag kan niet meer stuk.
Gek he, ik hou ontzettend veel van mijn zoontje, maar het zou leuk zijn als hij ooit een broertje of een zusje erbij krijgt, maar helaas deze maand weer niets.
Ik heb mezelf de leeftijdsgrens gezet op 40 jaar, en op 31 januari 2006 aanstaande word ik ook al weer 37, dus de tijd dringt toch wel, vind ik.
Als ik in januari voor de 4de IUIpoging ga, ga ik langzaam met mijn gynaecoloog praten over een eventuele IVF-traject, welke zer intensief en pijnlijk moet zijn (zowel psychisch als lichamelijk).
En wie weet hoe lang je daar op moet wachten.
En per 1 januari 2006 is de verzekering ook duur geworden, ondanksde zorgtoeslag, maar dan nog moet je je flink bijverzekeren wil je in ieder geval de eerste IVF vergoed krijgen.
De 2de/3de IVF blijkt niet vergoed te worden.
Ik hoop dat het ons allemaal bespaard blijft, en dat ik niet meer nodig heb als die 6 IUI's.

Dames, ik vind het fijn om met jullie te kletsen, echt fijn!
Ik zal er nu niet zo vaak zijn, om er toch enigzins een beetje afstand ervan te doen.
maar af en toe hier wat neerschrijven, dat wil ik wel doen.

ik wens jullie ook veel succes met welke behandeling dan ook, en wie weet brengt 2006 voor ons wel een héél mooi cadeau.

Groetjes Myra36

Ik moet mijn aankomende IUI nog doen (de 6e) en als deze niet gelukt is, dan komen we pas actief op de IVF wachtlijst, ik heb dinsdagavond een bijeenkomst over IVF bijgewoond in het UMC.

De wachtlijst is daar (verschilt waarschijnlijk wel per ziekenhuis) 5 maanden.

En over de verzekeringen is nog niets definitiefs. Maar hoogstwaarschijnlijk als je nu voor alle drie de pogingen bent verzekerd (zoals ik via de Agis comfortpolis) dan is dat volgend jaar ook het geval.

Er zijn vast verzekeringen die alle drie de pogingen vergoeden volgend jaar.

Het is jusit de issue dat je de eeste zelf moet bekostigen en de tweede en derde vergoed worden.

Een indicatie prijs voor een IVF behandeling is € 4800,-

Hopelijk heb je deze niet nodig en gaat het gewoon met IUI voor jullie lukken!

Je hebt er nog 3 te gaan, dus nog alle kans!

Fijn dat jullie een maandje rust nemen, dit hebben wij afgelopen maand gedaan en ik kan zeggen, heb beviel prima!

Maar nu ben ik wel weer klaar voor een IUI, dan moet alleen wel mijn ongi komen........

succes met alles! En ik spreek je wel weer eens (we zouden ook nog eens kunnen chatten, maar ik zie je nooit on-line?)

Cynthia

Terug
Bovenaan