Helaas na 11 weken is er niks te zien....

Hallo,

Ik kom van het februari 2006 forum en ik baal verschrikkelijk!!
Donderdagmiddag naar de vk voor de eerste echo. Voordat ze ging kijken voelde ze eerst of ze de baarmoeder kon voelen. Dat kon ze en ze vond hem erg groot voor 11 weken. Ze dacht dat er misschien 2 kindjes waren. Toen ze ging kijken zagen we veel vruchtwater, maar niets dat op een kindje lijkt, laat staan op 2 kindjes. Ze vroeg of ik bloedverlies had gehad. Nee dus. Ik zei wel tegen haar dat ik de hele "zwangerschap" al twijfelde of er wel iets zat. Voor de zekerheid heeft ze ook nog een vaginale echo gedaan, maar hier was ook niks op te zien. Conclusie: lege vruchtzak. Waarschijnlijk is het vruchtje al heel vroeg gestorven. Nu dus wachten op de miskraam, en volgende week woensdag weer terug komen. Ze kijkt dan nog 1 keer om te zien of ik misschien minder ver zwanger ben. Maar dat geloof ik haast niet, we hadden al een positieve test op 14 juni. Is er dan nog niks dan naar de gyn.
Als er woensdag nog niks is gebeurd en de echo is ook niet goed dan laten ze het maar zo snel mogelijk weghalen. Want een week later wordt mijn zoontje 1 jaar en dan wil ik niet dan de miskraam krijgen of nog erge pijn hebben. Ik hoop dat ze hierin meewerken.

Ik ben er zelf vrij nuchter onder. Ik ben eigenlijk al lang blij dat het kindje nog geen handjes en voetjes had. Nu zat er gewoon niks en hoef ik ook van niks afscheid te nemen. Zodra alles achter de rug is beginnen we gewoon weer opnieuw.

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit doormaakt. Je denkt zo makkelijk dit overkomt mij niet, maar dat is dus echt niet zo.

Groetjes Tamara

hoi hoi,

Aller eerst heel   veel sterkte de komende tijd!! Misschien heb je het al gelezen maar ik heb iets soort gelijks mee gemaakt zo juist. Bij mij was het vruchtje alleen al wel goed te zien en was het al wel een echt mensje. Ik ben zelf ook heel nuchter, en heb het idee dat ik het al snel verwerkt had, maar toch besef ik steeds meer dat je het niet zo snel verwerkt, je bent blij dat je zwanger bent, en ookal heb je een angstig gevoel (dat had ik ook) toch kijk je uit naar het leventje dat er in je groeit. Neem er echt de tijd voor om het te beseffen en te verwerken. En ook ik hoop snel weer zwanger te zijn!!

Nou ja, heel veel sterkte!! En ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is (lichamelijk dan vooral) voor je!!

groetjes Patricia

Hoi Tamara,

Helaas ben je inderdaad niet de enige bij wie dit gebeurd....Maar wat lijkt het me erg om met 11 weken een echo te krijgen waar je verwacht je kindje te zullen zien en dat dan opeens blijkt dat er niets te zien is... Ik had zelf ook een leeg vruchtzakje maar kreeg last van afscheiding na 6 weken en 2 dagen...mocht toen meteen komen voor een echo en helaas was daar dus alleen een leeg vruchtzakje te zien, passend bij een zwangeschap van ca. 4 weken (qua grootte...). Ook ik kan het beter verwerken omdat er inderdaad niets was, niets is gestorven o.i.d. maar het lijkt me zo erg dat wanneer je je 7 weken zwanger hebt gevoeld.. ik dus maar 2 weken en toen was het over. Waneer ik weer zwanger ben mag ik met 7 weken al komen voor een echo, om mij gerust te kunnen stellen (hoop ik!!)
Ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn en dat het dan allemaal goed zal gaan. Verder natuurlijk dat het dan maar snel op gang komt zodat je het een plekje kunt gaan geven. Alvast gefeliciteerd met je zoontje die 1 jaar gaat worden!! Want zoals nu zul ja vast beseffen wat een wonder het is om een gezond kindje te krijgen!!

Groetjes Ineke

Lieve Tamara,

Wat een ontzettend sh*t nieuws! Denk je al 11 weken te zijn....wat een enorme domper!!
Knap hoe je hier mee om gaat! Neem de tijd om verdrietig te zijn, dit gaat je immers niet in je koude kleren zitten!!
Als je je ei kwijt wil kom je hier maar kletsen, we weten helaas allemaal hierzo hoe sh*t je je nu voelt!

Heel veel sterkte,
Liefs Anne

hoi hoi

ik kom van het maart forum en heb hetzelfde meegemaakt. Ik kwam voor een echo , was acht weken en op de echo was niets te zien..........

had verschillende zwangerschapsverschijnselen en drie keer positief gestest...

maar er was niets te zien, leeg vruchtzakje... heb geen bloedverlies oid gehad, ook ik twijfelde heel erg en had nog niet het gevoel zwanger te zijn...

vind het heel erg een dag later gecurreteerd, ivm vakantie en dat viel lichamelijk wel mee... nu emotioneel en dat gaat ook wel redelijk... heb ook nog geen leven gezien ed...

mar toch alemaal erg raar

meid ik wens je sterkte met alles.....en ik denk met je mee

liefs tobi

Terug
Bovenaan