Helaas vorige week miskraam.

Hoi Allemaal,

Gelukkig zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben. Waarschijnlijk ook niet de laatste.

Vorige week na 7 weken een miskraam gehad. Morgen moet ik voor controle komen. Hopelijk is dan alles al natuurlijk weggegaan. Afgelopen woensdag er veel pijn gehad, donderdag een grote "klont" verloren. Nu is mijn buik nog steeds pijnlijk en ben ik harstikke moe. Ben wel vandaag een ochtendje gaan werken.

Wie heeft dit ook gehad en voelde zich ook zo moe, als je door een bolderkar bent overreden, emotioneel als lichamelijk. Ben ik misschien te snel gaan werken?
Ik wilde niet zo lang wachten omdat we eind van de week met vakantie gaan, om terug te keren op het werk.

Ik ben benieuwd naar de reacties. Enne gaan jullie na de MK weer direct proberen zwanger te worden. Was binnen 1 maand met ovulatietest direct zwanger. Ben bang dat het de volgende keer misgaat, of moet ik dat niet zijn?

Liefs,
Dana

Hoi Dana,

Allereerst wil je vertellen dat ik met je meeleef.
Zelf heb ik 28 juli een miskraam gehad met 8 weken. Ook gelijk na het stoppen met de pil zwanger. Na deze miskraam ben ik door blijven werken. Omdat ik mijn eerste miskraan met 18 weken 3 maanden thuis heb gezeten en maar niet uit het zwarte gat heb kunnen komen. Pas toen mijn dochtertje geboren was (2de zwangerschap) kwam ik daar een beetje uit.

En nu dus weer mis gegaan, dus dat is gewoon erg kut. (sorry)

En die angst dat het weer mis gaat heeft iedereen denk ik wel.
Ik iig wel, had ik bij mijn dochter ook de hele zwangerschap.
En ja wat je daar aan kan doen is niets denk ik, ja positief blijven denken.

En naar mijn weten kan je gewoon door gaan met zwanger proberen te worden, mijn gyn. zegt alleen dat het handig is om 1 cyclus te wachten zodat je weet hoever je bent.

Heel veel sterkte.

groetjes muisje

hoi dana

allererst heel veel strekte toegewenst... en rust goed uit... door al je emoties en bloedverlies en doordat je zwanger bent geweest kan je je inderdaad moe en uitgeblust voelen.. geef eraan toe, een miskraan is niet niets... daar komen veel emoties bij kijken en je moet het toch verwerken......

ik ben gecurreterd dus bij mij is het niet spontaan gekomen dus ik kan daar niet zo heel goed over mee praten, ( vwb of alles weg is en hoe lang het duurt  etc)

ik heb te horen gekregen van de gyneacoloog dat het beter is om even te wachten tot je eerste ongesteld heid, dit omdat het dan makkelijker is om  termijn te bepalen en dat het beter voor je lichaam is . maar daar zijn nogal tegenstrijdige berichten over.. sommigen zeggen je kan/mag  meteen zwanger worden  ...

ik heb gewacht omdat ik dat prettiger vond....

ik denk dat het heel normaal is dat je wat angstiger bent geworden.. (daar ben ik zelf ook bang voor dat ik dat wordt.. mocht het zover zijn)

daar moet je proberen mee om te gaan en het niet de boventoon te laten voeren.. want het is zonde om al die weken er niet van te genieten , terwijl het zo moii kan zijn...

meid rust goed uit denk aan jezelf en heel veel strekte ermee

liefs tobi

Hoi Dana

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt rot voor jullie vindt dat je die mk gehad hebt. Neem jezelf wel in acht hoor en luister goed naar je lichaam.
Ikzelf heb op 3 juli een mk gehad met 9 wkn. Ben op 5 juli weer begonnen met werken. Ik denk dat dat ieder voor zich is wanneer je weer kunt beginnen. Mij heeft het wel heel erg geholpen om mijn gedachten te verzetten.
Wat betreft het opnieuw proberen. De een zegt dit en de ander zegt dat. Wij zijn gelijk opnieuw gaan klussen  en het resultaat mag er zijn!!!  Ik ben nu inmiddels weer 5 wkn zwanger.
Veel plezier op je vakantie alvast !!!

Liefs Gaby

Beste allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Heel fijn dat je niet alleen bent. Ik denk dat het
beter is inderdaad om 1 cycles te wachten, zodat het lichaam zich heeft hersteld.
Voor nu luisteren naar het lichaam en kijken wanneer het weer raak zou kunnen zijn.

De bangheid zal een ieder hebben op dit forum. Zoals al gezegd was ik 7 weken, 1e zwangerschap.

Ik moet wel zeggen dat de natuur eigenlijk ook heel mooi en goed is. Want als het vruchtje niet goed is dat het lichaam het afstoot. En als het goed is dat het blijft zitten.
En eigenlijk wat er in een korte periode allemaal met je lichaam gebeurd.
Ik vind het al een wonder op zich, zelfs nog zonder dat je de 9 maanden doorlopen.

Ik wens iedereen heel veel succes toe. Hopelijk zijn onze "sterren" ons goed gezind.
Voor iedereen veel geluk, gezondheid en liefde en hopelijk een mooie zwangerschap met een goed einde!

Groetjes,
Dana

Terug
Bovenaan