Helaas, we stoppen met borstvoeding

Na 7 weken weken mijn zoon Tom gevoed te hebben met borstvoeding heb ik vandaag helaas de knoop doorgehakt.. We gaan afbouwen..
De afgelopen week was ik per voeding zo'n 1,5 uur bezig om hem te voeden dat hij "genoeg" had.. Dan viel ie als een blok in slaap om vervolgens na krap 3 uur weer hongerig wakker te worden..
Tom huilde zo ontzettend zielig en ik merkte dat ik ook nauwelijks voeding had...
Vanmiddag na een flinke huilbui toch de knoop doorgehakt.. we stappen over naar flesvoeding!!
Ik vind het echt ontzettend moeilijk omdat ik zo gehoopt had dat ik dit nog maanden vol kon houden.. Helaas...

Zijn er meer dames die hier ook zo'n moeite mee hadden??

Groetjes Marleen

Waarom ga je het niet combineren?

Ik heb aan het eind van de dag ook niet voldoende voeding voor hem en dan geef ik hem de fles nadat ik hem even aangelegd heb zodat de voeding bij mij wel gestimuleerd blijft. Je moet nooit zo lang gaan zitten voeden. Een kwartier per kant is lang genoeg. Daarna drinken ze niet meer, maar zitten ze meer te sabbelen omdat ze zuigbehoefte hebben en daar knappen je tepels niet van op... . Hij valt dan in slaap omdat ie uitgeput is van het zuigen.

Misschien wat bijvoeden en in zijn zuigbehoefte voorzien met een speen?

Ik heb hetzelfde, bij mij was er zo ongeveer de eerste 2,5 week niks aan de hand en toen werd ze steeds onrustiger.
Ik heb het toen op het cb gevraagd en zij gaven de tip om na elke voeding bijv. 50 cc flesvoeding erachteraan te geven. Dit ging goed tot ongeveer 2 dagen geleden. Vindt dat ze nu weer " snel" honger heeft en ik merk dat mijn borsten ook niet meer echt heel vol zijn. Dus ik ga nu ook afbouwen. Vindt het ook jammer, maar heb liever een tevreden kind dan dat ik perse de borstvoeding blijf volhouden.
je kan dus een flesje erna geven je kan ook om en om doen. En ik heb inderdaad ook mee gekregen dat een kwartier per borst wel echt max. is en dat ze wel actief moeten drinken. Anders raken ze gewend aan het sabbelen aan de borst en willen ze steeds zo in slaap vallen.
Tja het blijft lastig.
Succes ermee!

groetjes

Ja hoor, zowel bij Heather als bij Jasmijn had ik niet genoeg voeding. Vooral bij Heather was ik zo van plan om borstvoeding te geven. Cursus gevolgd, leuke behaatjes aangeschaft. Maar helaas, ze viel af, er kwam niets bij en toen begon de ellende. Van lactatiedeskundige tot wijkverpleegkundige tot cb-arts, iedereen had wat anders te vertellen.
We zijn wel begonnen met bijvoeden, maar toen begon mijn productie terug te lopen. Uiteindelijk heb ik besloten om te stoppen, maar dat was moeilijk en ik heb ook behoorlijk moeten huilen toen.

Met Jasmijn weer hetzelfde verhaal, die kwam ook niet aan. Gelukkig had ik een goede kraamhulp en een nuchtere lactatiedeskundige. Ik heb gewoon niet genoeg opslag. En door dat bijvoeden loopt de productie snel terug. Dus voor mij geen combinatie. Daarnaast, als ik dan toch overstap dan wil ik ook de voordelen.
Het was deze keer wel een stuk minder moeilijk. Ik had het al half-half verwacht, maar ook deze keer... een flinke huilbui.

Sorry... lang verhaal... en wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is, het is inderdaad hartstikke moeilijk en emotioneel!

Ik ben ook met 7 weken gestopt, merkte aan Kas dat hij na de voeding nogsteeds honger had. Bleef huilen, wilde niet slapen, na hem nog een fles afgekolfde melk gegeven te hebben werd hij stil. Toen ik na 3 uur de kolf pakte had ik maar 40 ml per kant! Veel te weinig dus.

Meneer is nu volledig aan de flesvoeding en doet het super! Is weer een vrolijk ventje en slaapt prima!

Zelf heb ik ook een fikse huilbui gehad, voelde me haast schuldig dat ik geen bv meer gaf. Maar mijn vriend zei, joh je hebt je best gedaan! Als het niet meer gaat moet je stoppen. Dat heeft me wel geholpen.

Sterkte!

Ik ben naar 2 weken al gestopt omdat Dani niet genoeg kreeg en meer ellende was dan profeit! Vond t ook best moeilijk en had een flink schuld gevoel! t idee dat mn borsten melk produceren en hij aan de fles aan t drinken is enz.
Maar je hebt je best gedaan en meer kun je toch niet doen!! En je zal merken dat t veel meer rust in huis brengt... tenminste hier wel sinds de fles is meneer tevreden en komt om de 4 uur ipv 1 a 2 uur!
Dus heb mn schuldgevoel aan de kant geschoven en maar zo gedacht nu zijn we allebei gelukkiger....

Succes ermee meid en misschien idd combi?

Hoi lieve dames,

Bedankt voor jullie adviezen...
Ik laat Tom nu om en om borstvoeding en flesvoeding drinken.. Dit gaat goed.. Hij is tevreden en mama is ook tevreden!

Groetjes Marleen

Hoi lieve dames,

Bedankt voor jullie adviezen...
Ik laat Tom nu om en om borstvoeding en flesvoeding drinken.. Dit gaat goed.. Hij is tevreden en mama is ook tevreden!

Groetjes Marleen

Terug
Bovenaan