Helaas, weer ongi

Hallo meiden,

Sommige van jullie zullen mij nog wel kennen. Ik ben niet aktief aanwezig op het forum maar ik lees het forum wel iedere dag. In mijn NOD week ben ik wat aktiever op het forum. Helaas ben ik vanmorgen weer ongi geworden. Wel precies op tijd, dus dat is wel positief maar de angst dat ik bang ben dat er wat mis met mij is wordt elke maand erger. Vanmorgen heb ik voor het eerst een traan erom moeten laten. Ik wil zo graag maar tot op heden nog niets. Ik ben juli 2003 gestopt met de pil. Dat we nu bijna een jaar aan het proberen zijn gaat me flink benauwen. We hebben verleden jaar een stress vol jaar gehad, dus we willen het nog even aankijken voordat we naar de HA gaan. Ik ben daar nog niet aan toe. Waarschijnlijk ben ik bang om de confrontatie aan te gaan om te moeten horen dat er inderdaad misschien iets mis kan zijn met mij of met mijn man. Herkennen jullie deze angst? Ik probeer me aan de andere kant op te peppen om tegen mezelf te zeggen dat ik nu gelukkig niet in mijn vakantie ongi ben (over 1,5week hebben we vakantie),en van de andere dingen die we wel hebben te genieten maar onze kinderwens gaat nu wel overheersen.
Sorry voor mijn verhaal, maar ik vond het fijn om het even van me af te kunnen schrijven. Ik hoop dat we met elkaar heel snel zwanger mogen zijn en dat we ook mee kunnen kletsen met moeders die al kinderen hebben. Want dat vind ik ook moeilijk, dat ik daarover nog niet mee kan praten. Maar ik probeer positief te blijven en te blijven zeggen dat onze tijd nog wel komt.

Veel liefs van Lena.

hoi lena,
heeeeeel herkenbaar allemaal...
maar ik hoor t nog heel vaak hoor, mensen die vlak voor ze naar de ha gaan toch nog zwanger zijn! Het kan nog...en als t de komende tijd niet lukt merk je waarschijnlijk vanzelf wel dat je toch behoefte krijgt om naar een arts te gaan, was bij mij wel zo: de periodes van ellende werden op een gegeven moment zo lang dat t echt niet meer ging...niet zo'n leuk verhaal sorry: ik hoop maar dat t niet nodig is!
hopelijk krijgen we volgende maand ander bericht, tot dan, lis

Hoi Lena,
Ook voor mij erg bekend jouw verhaal. Ook ik ben in juli vorig jaar gestopt met de pil. Na het stoppen heb ik helaas geen regelmatige cyclus meer gezien (heb om precies te zijn 3 keer een menstruatie gehad na die tijd, waarvan één keer spontaan...). Dus kans op zwangerschap is zeker niet optimaal. Maar toch in maart een moment van vreugde, ZWANGER! Echter was de vreugde van korte duur, want na een paar dagen al ging het mis... Ben al wel naar de gyneacoloog geweest, al vond ik dat inderdaad ook erg eng... STEL dat er wat mis is... Het enige positieve aan mijn miskraam is, is het feit dat het lukt, ongeacht mijn onregelmatige cyclus... De gyn zei in maart... ach, kijk het nog maar even aan en als het niet lukt, kom dan in augustus maar terug (Hallo... enig idee hoe lang dat voor vrouwen zoals wij duurt??!?!!!) Maar ja, inmiddels dus nog steeds niet zwanger en de gyn is helaas ook nog geen optie...dat mag in augustus weet... Toch zal die dag komen dat we weer moeten, hoe eng dat ook is... zekerheid is beter dan al deze ONzekerheid... om gek van te worden!!! Ik wens jou veel succes en laat het even weten hoe het verder met je gaat!!!

HOi Lena,

Heel herkenbaar jou verhaal. Vooral het feit dat je nou een traantje gelaten hebt. Dat ging bij mij precies zo. Ik ben in januari 2002 gestopt met de pil maar pas in december 2002 hadden we zoiets van we gaan ervoor. Na 4 maanden begon ik me al een beetje zorgen te maken. Ik begon met tempen ging wat later dat jaar ovulatie testen kopen. OOk ging ik opzoek naar info, die bijna niet te vinden is. Vandaar dat ik dit forum geweldig vind. In november ( 1 jaar later) de stap naar de gynaecoloog gezet. Eigenlijk was ik hier heel blij mee, er werd eindelijk iets gedaan. Ik was de teleurstellingen en het wachten zat. Ja en in Maart dit jaar waren alle basis onderzoeken afgerond. We waren gezond, jaja. Nu inmiddels weer een half jaar later nog niets. Ik doe het regelmatig en rond de eisprong en toch levert het niets op. Soms ben ik moedeloos, zie ik het niet meer zitten (vooral als ik ong. word). Ik probeer de moed er maar in te houden. In september mag ik terug bij de gyn komen. Dat duurt voor mijn gevoel te lang.
Ik hoop dat ik je niet teveel heb lastig gevallen met mijn verhaal. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de stap naar de gyn wel veel onzekerheden uit de weg neemt.

Veel succes en sterkte, mipi

Terug
Bovenaan